«Гарний результат за добрі справи»

Про матеріал
Заняття з розвитку мовлення для старшої групи Тема: « Гарний результат за добрі справи» Програмовий зміст: • зв’язне мовлення: закріплювати уміння переказувати казку близько до тексту, висловлювати своє ставлення до вчинків героїв; • звукова культура: розвивати уміння правильно інтонувати різні типи речень (розповідні, питальні, окличні), передавати пряму мову; розвивати інтерес дітей до малознайомих слів; розширювати знання і розуміння багатозначних слів; виховувати інтерес до народних казок; вміння розуміти персонажів, висловлювати своє ставлення до них.
Перегляд файлу

Заняття з розвитку мовлення для старшої групи

Тема: « Гарний результат за добрі справи»

 

Програмовий зміст:

зв’язне мовлення: закріплювати уміння переказувати казку близько до тексту, висловлювати своє ставлення до вчинків героїв;

звукова культура: розвивати уміння правильно інтонувати різні типи речень (розповідні, питальні, окличні), передавати пряму мову; розвивати інтерес дітей до малознайомих слів; розширювати знання і розуміння багатозначних слів; виховувати інтерес до народних казок; вміння розуміти персонажів, висловлювати своє ставлення до них.

Словник: ознайомлювати дітей із приказками та фразеологізмами.

Матеріал: ілюстрації казкових персонажів до казки, прислів’я, зображення журавля (птаха) та журавля (біля колодязя).

 

                                                    Хід заняття

 

 На дошці зображення Журавля та Лисиці, на столі у вихователя - горнятко й керамічна тарілка. 

Вихователь: - Дітки мої, тихенько сідайте,

                           На ці предмети увагу звертайте.

                           Горнятко у мене стоїть на столі.

                           Звідки взялось, підкажіть ви мені.

                          Тарілка поряд з горнятком стоїть,

                         А Журавель за столом у Лисички сидить.

 

Діти: - Журавель і Лисиця -  це казкові герої. 

Вихователь: -  Чому ви вирішили, що вони завітали до нас із казки, адже лисицю і журавля можна зустріти в природі? 

Діти6: - Лисиця в природі може полювати на журавля, а на картині вони разом сидять за столом. 

Вихователь пропонує дітям послухати казку.

 Запитання до тексту:

- Як починалася казка?

- Хто перший і до кого завітав у гості?

- Як Лисиця готувалася до прийому гостя?

- Чому Журавель пішов додому голодний?-

-  Як він вирішив віддячити Лисиці?

-  Чи залишилася Лисиця задоволеною?

 -  Чи можна назвати Лисицю та Журавля справжніми друзями?

(3–4 дитини переказують казку.)

 - а тепер давайте відпочинем і трішки порухаємся. 

Фізкультхвилинка:

Прилетіли журавлі, (діти ходять по килимку, високо піднімаючи ноги)

То великі, то малі, (присідання)

Сіли вони на люлі,

Та й співають: «Трі-рі-рі».

А лисиця не зіває,  (ходьба навшпиньки)

Журавлів вона чекає.  (присідання)

Хоче їх вона спіймати, (розведення рук на боки)

Щоб кумою усім стати.

Вихователь: -  Чи відповідають казці прислів’я «Бачить собака молоко, та в глечику глибоко» та «Як гукнеться так і відгукнеться»? (Відповіді дітей.)

-  Як ви розумієте вислів «Впіймав облизня»? (Якщо діти не дали відповіді на це запитання, то вихователь пояснює сам.)

Діти6 -  Залишився ні з чим, зостався голодним. 

Пояснення етимології слів покраяв та горнятко. 

Робота в парах.

Вихователь пропонує дітям поділитися на пари за принципом: «Це мій найкращий друг». Один у парі - Лисиця, інший - Журавель. Кожна пара повинна придумати, як помирити Лисицю й Журавля.

(Діти свій варіант розігрують за особами.)

Вихователь: - З  ким зі своїх друзів ви хотіли б помиритися після прослуховування цієї казки?

Вихователь виставляє на дошку зображення журавля (птаха) і журавля (біля колодязя). Звертає увагу на те, що слова вимовляються однаково, а мають різне значення.

-  Для чого потрібен журавлю такий дзьоб, шия, довгі ноги?

-  На кого схожий журавель?

Підсумок

Вихователь. Хто з героїв казки вам сподобався?

- Як би ви вчинили на місці Лисиці, Журавля?

-  Що ви розумієте під словом дружба?

 

docx
Додано
15 травня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку