Контрольна робота з української мови "Службові частини мови. Вигук""

Про матеріал
Контрольна робота містить різнорівневі завдання з теми "Сполучник. Прийменник. Частка. Вигук"
Перегляд файлу

Контрольна робота

Службові частини мови. Вигук

Варіант І

Початковий рівень (по 0,5 б.)

1. Морфологія  - це :

а) розділ мовознавства, який вивчає  звуки й букви;

б) розділ мовознавства, який вивчає  частини мови;

в) розділ мовознавства, який вивчає частини слова .

2. Сполучник – це службова частина мови, яка:

    а) виражає почуття, спонукання до дії, але не називає їх;

    б) вживається для з’єднання однорідних членів речення і частин складного  речення;

    в) виражає залежність іменника, числівника та займенника від інших слів у словосполученні;

    г) вносить різні додаткові відтінки значення в речення.

3.Вкажіть рядок, у якому всі сполучники часові:

    а) тим що, як тільки, аж, що й;           б) як, мов, наче, мовбито;

    в) що, як, ніби, дарма що;                   г) ледве, тільки, як, щойно, після того як.

4. Вкажіть рядок, у якому частка ні з різними частинами мови пишеться окремо:

 а) ні\який, ні\кчемний, ні\до\чого;                б) ні\що; ні\дощ, ні\сніг; ні\з\ким;

 в) ні\вроку; ні\високий, ні\низький; г) ні\до\чого, ні\з\ким; ні\холодно, ні\тепло.

5. Правильно записані всі прийменники й сполучники у рядку:

а) немовби-то, із-під, тому що;             б) неначе б то, попід, з-поміж;       

в) нібито, із-за, незважаючи на те що; г) мов би, по-між, через те що.

6. Укажіть рядок, у якому прийменники вжито з родовим відмінком іменника:

а)прийти до кав’ярні, брат із сестрою, не прийти внаслідок хвороби;

б)запитав у майстра, відвідав хворого, став на заваді;

в)змагання з атлетики, витягти з води, замовкнути з переляку.

г) шафа із дзеркалом, іти з батьком, налити у склянку.

Середній рівень (1 б.)

1. Установіть відповідність між сполучниками та їх видами
Види сполучників                             Приклади
1 причини                                          А хоч
2 мети                                                 Б аби
3 умовний                                          В оскільки
4 допустовий                                     Г якби
                                                            Д проте

Достатній рівень (по 2 б.)

  1. Записати слова правильно.

Ота(ж), зрозуміли(б), казна(що), яко(сь), написав   ( таки), ( таки) написав, адже( ж), іди(бо), (що)дня, сиди(ж)бо, як(от), (аби)коли, попроси(ж)бо, неначеб(то), вона(ж)таки, та(й),  хоча(б), поки(що), що(то)за, навряд(чи), зловив(би), хай(спробує), був(би), обачніше(б).

  1. Зробити морфологічний розбір частки та прийменника.

Поміж деревами дівча іде. Біжино-но швидше, запізнюємося!

Високий рівень ( 4 б.)

  1. Написати есе на тему: «Що означає бути патріотом?» , підкреслити в тексті прийменники.


Контрольна робота

Службові частини мови. Вигук

Варіант ІІ

Початковий рівень (по 0,5 б.)

1. До службових частин мови належать:

а) прийменник, сполучник,  вигук;        б) дієслово, іменник, займенник;

в) прийменник, сполучник, частка;        г)дієслово, вигук, частка.

2. Вкажіть рядок, у якому всі сполучники єднальні:

    а) також, не тільки, а, але;                        б) або, чи, то, хоч, чи…чи;

    в) і, й, та( в значенні і), ні-ні, як-так;       г)  ні-ні, не то…не то, або…або, і.

3. Частка – це службова частина мови, яка:

     а) виражає почуття, спонукання до дії, але не називає їх;

     б) вживається для з’єднання однорідних членів речення і частин складного речення;

     в) надає окремим словам, словосполученням, реченням додаткових смислових та емоційних відтінків у значенні;

     г) виражає залежність іменника, числівника та займенника від інших слів у словосполученні;

4.Прийменник – це службова частина мови, яка:

   а) вживається для з’єднання однорідних членів речення;

   б) вживається для з’єднання частин складного речення;

   в) виражає залежність іменника, числівника та займенника від інших слів у  словосполученні;

   г) виражає почуття, спонукання до дії, але не називає їх.

5. Укажіть рядок, у якому всі частки із словами написано правильно:

а) сказав таки, не вивчив, аби де;   б) якби-то, недруг, абиколи;

в) таки вивчив, хтозна-звідки, де-коли; г) прийди бо, який-небудь, незнав.

6. Укажіть рядок, у якому всі слова – вигуки:

а) ах, добрий вечір, тьху;    б) як, що немовби;

в) лише, ні, нехай;                г) агов, і, щоб.

Середній рівень (1 б.)

  1. Установіть відповідність між прийменниками та їх видами
  1. Просторові                 А з, до
  2. Часові                          Б на, в
  3. Мети                            В зі,із
  4. Способу дії                  Г для, через

                                      Д про, біля

Достатній рівень  (по 2 б.)

  1. Відредагуйте словосполучення.

 Бити по воротам; по технічним причинам; ходити по друзям; зошит по фізиці, знання по географії ; діяти по правилах, по фаху інженер, відсутній тиждень по хворобі; змагання по стрільбі.

  1. Зробити морфологічний розбір сполучника та вигуку.

Ах, скільки струн в душі дзвенить. Тихо в садку, тихо в місті, бо пізня година.

Високий рівень ( 4 б.)

  1. Написати есе на тему: «5 причин пишатися, що я українець (українка)» , підкреслити в тексті сполучники.

 

docx
До підручника
Українська мова (профільний рівень) 10 клас (Плющ М.Я. та ін.)
Додано
14 травня
Переглядів
1470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку