Національно – патріотичне виховання. Національно – патріотичне виховання включає в себе соціальні,цільові,функціональні,організаційні та інші аспекти,охоплює своїм впливом усі покоління,пронизує всі сторони життя: духовну,соціально – економічну,спирається на основі,культуру,науку,спорт,історію.
Мета патріотичного виховання. Мета патріотичного виховання здобувачів освіти на традиціях народної фізичної культури полягає в тому, щоб, відроджуючи народні ігри та забави,видозмінюючи та пристосовуючи їх до сьогодення,формувати свідомого громадянина,професіонала,людину з рисами характеру,способом мислення, почуттями,вчинками та поведінкою,які спрямовані на розвиток незалежної України.
Отже,на уроках фізичної культури, мета реалізується через знання та завдання та внаслідок формування:- свідоме ставлення до відродження народних ігор та забав;- свідоме ставлення до стану свого здоров'я;- позитивне ставлення до здорового способу життя;- національної свідомості,належності до рідної землі,народу,визначення духовної єдності поколінь та спільної спадщини;- толерантне ставлення до культур інших народів,визначаючи українську культуру часткою всесвітньо;
Необхідною умовою патріотичного виховання є систематичний підхід,що передбачає розгляд конкретного,цілісного,взаємозалежного,відкритого процесу в його постійному розвитку. Через урок здобувачі освіти повинні вчитися, виховуватися і розвиватися. Найбільш вагомими принципами патріотичного виховання на уроках фізкультури та в позакласній роботі є :- гуманізація та демократизація виховного процесу,що передбачає рівноправність,але різнообовязковість учасників навчально – виховного процесу. Їх взаємоповагу, взаємодіалог,що викликає довіру та відкритість здобувачів освіти до сприймання людських цінностей: щирості,доброти,справедливості,доброзичливості,співчуття,милосердя.
Під час вивчення варіативних модулів. Здобувачі освіти ознайомлюються з: - історією виникнення та розвитку видів спорту, відомими українськими спортсменами та їх досягненнями на міжнародній арені; - характеристикою видів спорту на сучасному етапі. У цей модуль включені теоретичні відомості з питань патріотичного виховання здобувачів освіти у процесі професійно – прикладної фізичної підготовки.
Для підвищення ефективності національно – патріотичного виховання здобувачі освіти у процесі професійно – прикладної фізичної підготовки проводяться наступні заходи:1. Використання елементів військо – патріотичної спортивної гри “ Козацька наснага”- швидкісний біг – 30 м- перетягування автомобіля- метання гранати- стрибки у довжину з розбігу- підтягування на перекладині- біг 1000 м- згинання та розгинання рук в упорі лежачи- гра у футбол
Отже,патріотичне виховання на уроках фізичної культури відбувається за умови, що здобувач освіти сам бере участь у діяльності, в якій випробовуються,перевіряються на практиці відповідні патріотичні цінності. У патріотичному вихованні особливого значення набуває індивідуально – орієнтовний підхід,коли в центрі навчально – виховного процесу стоять інтереси здобувачів освіти, її права,потреби,можливості. Такі якості й почуття можна виховати тільки за умови свідомого розуміння проблеми патріотичного виховання на традиціях народної фізичної культури.