Народні та хореографічні візерунки

Про матеріал
Конспект уроку для уроку НУШ, містить опис цікавих та змістовних інтерактивних врав, посилання на інтерактивні матеріали
Перегляд файлу

Нова українська школа.

Конспект уроку з музичного мистецтва до кейсу «Скажи «НІ!» шкідливим звичкам» (галузь фізична культура) за підручником «Мистецтво. 5 клас», автори О. Гайдамака, Н. Лємешева

 

березень 2023 року

 

Урок № ___

 

Розділ ІІ. Взаємодія і синтез мистецтв

 

Тема року: Види і мова музичного і сценічного мистецтв.

 

Назва уроку: Народні та хореографічні візерунки (продовження.)

 

Мета:

продовжити знайомство учнів з мистецтвом хореографії;

створити умови для виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвитку мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб;

сприяти формуванню системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв;

дати завдання для розвитку сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ, художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу;

стимулювати здатність учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації;

спонукати до потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті.

 

Очікувані результати:

Учні:

  • вирізняють і характеризують засоби виразності хореографії у створенні танцювальних образів;
  • виявляють старанність  при виконанні пісні, активність в її інсценізації;
  • беруть активну участь в обговоренні творів мистецтва;
  • виявляють власне ставлення до хореографічних образів.

 

Обладнання: мультимедійна презентація..

 

Хід уроку

 

ОК (організація класу) 

  • Музично-ритмічна вправа «Веселий ритм»
  • Емоційне  налаштування на урок (слухання вірша) Надія Красоткіна «Танець» (у додатку)

 

МНД (мотивація навчальної діяльності)

  • Вправа «Що я роблю під музику?»

 

АОЗ (актуалізація опорних знань) –

  • Вправа «Хореографічні візерунки»

 

Тип уроку

ВНМ (вивчення нового матеріалу)

  1. Робота з підручником.
  2. Історичний екскурс  «Зв’язок хореографії та народного танцю»
  3. Вправа «Трибуна думок»
  4. Рубрика «Нове та цікаве»
  5. Словникова робота «Хмаринка слів»

 

Хвилинка відпочинку

  • Виконуй разом з учасниками флешмобу танцювальні рухи.

 

  1. Вправа «Незакінчене речення».
  2. Дослідження.
  3. Художня творча діяльність «Я – артист».
  • Розспівування.
  • Спів.

 

Підсумок. Домашнє завдання.

 

Рефлексія

  • Вправа «Запитання від віртуального друга»

 

Самооцінювання

  • Оціни свою роботу за допомогою танців

 

ДОДАТКИ

 

ОК (організація класу) 

 ...А танець нас завжди мобілізує,

Дає наснагу, силу до життя.

Душа, як тільки музику почує,

Танцює аж до самозабуття...

Й летить увись захоплено до мрії,

І до людей несе любов палку.

Збуваються всі сподівання і надії,

Як серце чує музику дзвінку.

У танці сила, радість, щастя жити,

Краса, натхнення, світлі почуття...

Ми теж красу покликані творити,

Бо танець і для нас — це є життя!

                                        Надія Красоткіна

 

МНД (мотивація навчальної діяльності).

      А чи любиш ти танцювати й рухатися під музику?

      https://www.mentimeter.com/app/presentation/alfyuasfrzf3rk33ysknvatch7vooog1/xuxt4ojxd4bb/edit

      Напиши, що ти любиш робити під музику?

Завдяки танцю ми виражаємо свої емоції, підтримуємо фізичний стан і просто отримуємо задоволення. А ще – наслідуємо, зображуємо, малюємо рухами різні образи.

 

АОЗ (актуалізація опорних знань).

 

Тип уроку

ВНМ (вивчення нового матеріалу)

  1. Робота з підручником: ілюстрації  с.98.

 

  1. Історичний екскурс  

Про те, що більшість популярних нині танців сягають своїм корінням народного мистецтва та нагадують фізичні вправи.

        А які фізичні вправи ви розгледіли в танцях? Наведіть приклад показуючи вправу та називаючи танець.

 

  1. Вправа «Трибуна думок»

      Які танці ви впізнаєте на фото? Чому ?

      Які засоби виразності графіки, живопису і скульптури застосували

      художники та художниці для передачі руху й характеру танців?

 

Сприймання творів образотворчого мистецтва.

 

 

 

  1. Рубрика «Нове та цікаве»

Перегляд відео https://docs.google.com/file/d/1yhBCVJEqjD83slP6MOgiDggu7LWLH9Cf/preview Riverdance  (ірландське шоу Майка Флетлі) та https://docs.google.com/file/d/1NU0xcfbgWRQygKzHAn0jWS-GceqQ8Obx/preview - Рафаель Кельн та Анна Льоренте. Болеро Kris Kross

 

  1. Словникова робота «Хмаринка слів»

З хмари слів зібрати визначення «флешмоб».

https://wordart.com/vkt181z4lnjg/word-art

 

Сприймання творів мистецтва

Kris Kross «Назад у майбутнє» https://docs.google.com/file/d/1OqgrTKIiNlwOPdBy_GeXo1uVtSlk8ANv/preview

Яку історію «розповіли» тобі учасники та учасниці танцювального колективу?

 

  1. Вправа «Незакінчене речення».
  • У переглянутих танцях я відчув емоції …..
  • Переглядаючи відео я побачив наступні образи….
  • Нам продемонстрували наступні танці ….
  • Рухи танцівників нагадували наступні фізичні вправи …

Сучасна хореографія «говорить» мовою класичного танцю (балету), сучасного танцю, хіп-хопу, брейк-дансу, народного танцю. Хореографія потрібна для постановки виступів у деяких видах спорту (матеріал кейсу) , наприклад, художній гімнастиці, фігурному катанні чи синхронному плаванні, створення флешмобів тощо.

 

Хвилинка відпочинку

Виконуй разом з учасниками флешмобу танцювальні рухи. Під музичний супровід створіть хореографічні імпровізації.

Наталія Валевська «Мир над Україною». Флешмоб https://cutt.ly/NTKQnQA  

 

 

  1. Дослідження

Обговорення поняття «імпровізація» в різних видах мистецтва.

 

  1. Художня творча діяльність «Я – артист»

 

Підсумок. Домашнє завдання.

Завдання за вибором:

-          Пригадай мультфільми чи кінофільми, де герої танцюють.

-          Більше рухайся, підтримуй своє здоров’я.

-          Організуйте у класі флешмоб на улюблену музичну композицію.

 

Рефлексія

  • Вправа «Запитання від віртуального друга»

-          На уроці я дізнався / дізналася, що ...

-          Вдома розповім про ...

-          Я навчився / навчилася ...

-          Я хотів би / хотіла б навчитися ...

 

Самооцінювання

  • Вправа «Танець відчуттів»

Оціни свою роботу за допомогою танців

      Гопак: на уроці було все зрозуміло

      Полька: треба повторити

      Вальс: було не все зрозумілим

      Степ: нічого не зрозуміло