Дидактика (грец. didaktikos – повчальний) – галузь педагогіки, в якій розглядається теорія освіти й навчання. Статус науки дидактика отримала завдяки працям чеського педагога Яна-Амоса Коменського (1592-1672). Він першим піднявся до усвідомлення особливих законів у навчанні та вихованні, науково обґрунтував класно-урочну, ступеневу систему навчання й виховання. Вольфганг Ратке (1571-1635) Першим ввів поняття “дидактика”
Дидактика (грец. didaktikos – повчальний) вищої школи – галузь педагогіки вищої школи, яка розробляє теорію освіти і навчання у вищих навчальних закладах, а також виховання у процесі навчання. Сучасна дидактика досліджує загальні закономірності викладання різних навчальних дисциплін. Особливості викладання окремих з них є предметом методики.
Завдання дидактики вищої школи: розкриття педагогічних закономірностей, що діють у межах освіти і навчання, і використання їх з метою вдосконалення навчального процесу у вищій школі; розроблення теорії вищої освіти; конструювання (модернізація) освітніх технологій; удосконалення змісту підготовки фахівців різних профілів.
Отже, дидактика це галузь педагогіки, спрямована на вивчення і розкриття теоретичних основ організації процесу навчання (закономірностей, принципів, методів, форм навчання), а також на пошук і розроблення нових принципів, стратегій, методик, технологій і систем навчання. Об'єктом є навчальний процес у вищих навчальних закладах. Предметом є мета і зміст навчального процесу, виявлення закономірностей процесу навчання, обґрунтування принципів і правил навчання.