Тренінг "Хімічні речовини у житті людини"

Про матеріал
Вік 16 – 17 років Сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальної особистості кожної людини, компетентний підхід та вміння знайти рішення з певної проблеми, з’ясувати фактори, що впливають на здоров’я, значення хімічних речовин для організму людини, формуючи здоровий способу життя у молоді.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Тренінг

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель

Романовська В.І.

 

 

 

 

Вік 16 – 17 років

Мета : сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню  унікальної особистості кожної людини, компетентний підхід та вміння знайти рішення з певної проблеми, з’ясувати фактори, що впливають на здоров’я, значення хімічних речовин для організму людини,  формуючи  здоровий способу життя у молоді. 

 

Структура тренінгу

 

№ п/п

Види роботи

Орієнтовна

тривалість,

хв.

Ресурсне забезпечення

1.

Початок тренінгу

 

 

1.1

Вступ.

 Вправа «Що відбудеться сьогодні»

 

2 хв.

 

1.2

Вправа «Представлення» «Бути щасливим…»

8 хв.

 

 

1.3

Вправа «Правила»

2хв.

Крейда, дошка

1.4

Очікування «Соняшник»

3 хв.

Пелюстки жовтого кольору

1.5

Вправа «Бінго»

5 хв.

Аркуші білого або кольорового паперу

2.

Основна частина тренінгу

 

 

2.1

Інформаційне повідомлення  «Хімічні речовини в житті людини»

10хв.

Опорні схеми

2.2

Гра – розминка «Ми йдемо полювати на лева»

5хв.

 

2.3

Вправа « Мікрофон », фрагмент відео.

5 хв.

Комп’ютерне забезпечення.

2.4

Вправа «Харчові добавки», дослідження властивостей «Кока – коли»

10 хв.

 

2.5

Вправа «Шлях здорового способу життя»

5 хв.

Кольорові сліди. фломастери

3.0

Заключна частина тренінгу

 

 

3.1

Прикінцеве слово «Все залежить від тебе»

5хв.

 

3.2

Підведення підсумків.

«Я вважаю що хімічні речовини…» - продовжити свою думку має кожен на ватмані, підсумовуючи її.

 

10 хв.

Ватман,фломастери.

 

Тривалість тренінгу

70хв.

 

 

 

 

Зміст тренінгу

 

1.1 Вступ.

 

 Вправа «Що відбудеться сьогодні»

 

Сьогодні ми проведемо   тренінг, який має назву «Хімічні речовини в житті людини»

З’ясуємо роль органічних та неорганічних речовин для життя людини, проаналізуємо продукти харчування та харчові добавки, їх значення та дію на організм. Формуватимемо шлях здорового способу життя.

1.2 Вправа «Представлення» «Бути щасливим…»

 

Учасники сідають колом. Вчитель – тренер пропонує учасникові, що сидить праворуч, назвати своє ім’я та  що, на його думку , означає бути щасливим.

Тренер підводить до висновку, що всі ми різні, кожен має свою власну думку, але навчаємося ми в одній школі, живемо в одній місцевості, любимо свій рідний край та прагнемо до щасливого життя – тобто хочемо бути здоровими!

 

1.3 Вправа «Правила»

 

Тренер звертається до групи з питанням: « для чого в нашому житті існують різні правила?» і після відповідей учасників пропонує прийняти правила роботи групи та записати їх:

  •                  Слухати і чути( один говорить – усі слухають),
  •                  Не спізнюватись на заняття,
  •                  Проявляти доброзичливість,
  •                  Бути активним,
  •                  Говорити тільки за темою,
  •                  Не критикувати: кожний має право на свою думку.

Адже правила допомагають створити атмосферу довіри і підтримки, в якій кожен із учасників може виразити свої почуття, висловити власні думки без побоювання, формувати навички обговорення, вирішення проблеми, спілкування, участь у спільному прийнятті рішень, здатність дивитися на ситуацію з погляду іншої людини.

 

1.4 Очікування «Соняшник»

 

Учасникам роздаються аркуші жовтого кольору, які вирізані у формі пелюсток, де пишуть свої очікування від тренінгу та вивішують їх на дошці соняшником.

Наприкінці тренінгу з’ясовуємо чи збулися наші очікування.

 

 

1.5 Вправа «Бінго»

 

Кожний учасник одержує аркуш паперу, який необхідно скласти вертикально навпіл, а потім без ножиць або будь – яких ріжучих предметів, тільки руками «вирізати» фігурку «Бінго» - силует людини. Після цього кожен учасник пише на силуеті:

  •                  Свою мрію,
  •                  Предмет, який у школі вивчає залюбки,
  •                  Місце відпочинку,
  •                  Улюблену страву,
  •                  Хобі..

На наступному етапі учасники встають зі своїх місць і визначають кількість позицій, що співпали, повертаються у коло для обговорення питань:

  •                  Чи є такі учасники, в яких співпали всі позиції?
  •                  У кого співпала одна позиція?
  •                  У кого співпало декілька позицій?
  •                  Що допомагає людям пізнати один одного? (спілкування)

 

2.1 Інформаційне повідомлення «Хімічні речовини в житті людини»:

- вода -70-80%-в організмі,крові та лімфі,

- білки входять до складу шкіри,рогових покривів, м’язової, нервової тканини, усі містять С,Н,О,N.І

- жири тв. - нас пальмітинова і стеаринова, росл. - олеїновою, лінолевою.

- вуглеводи – співвідношення як у води.

Харчові добавки – група природних або синтетичних речовин, що додають для зберігання якості продуктів.

2.2 Гра – розминка «Ми йдемо полювати на лева»

 

Учасники стають у коло один за одним. Тренер промовляє слова, які супроводжуються певними рухами, а всі учасники повторюють за ним: "Ми йдемо полювати на лева" (впевнений хід по колу).

         Не боїмося ми нічого! (відображаючи рухи руками).

         Ой, а це що? - Це болото! Чав! Чав! Чав! (обережний хід, високо піднімаючи коліна).

         Ой, а це що? - Це море! Буль! Буль! Буль! (рухи, наче плавання).

         Ой, а це що? - Це поле! Туп! Туп! Туп! (гучне тупотіння).

         Ой, а це що? - Це дорога навпростець! (впевнений хід).

         Ой,   а   це   що?   Такий   великий?   (показуємо,   який).   Такий пухнастий? (показуємо рухами, ніби погладжуючи).

         Ой, а це ж лев! (показуємо, як злякалися).

         Побігли додому! Через поле! Туп! Туп! Туп!

         Через море! Буль! Буль! Буль!

         Через болото! Чав! Чав! Чав!

         Прибігли додому Двері закрили!  Які ви молодці!  (показуємо мімікою).

         Які ми хоробрі! (показуємо мімікою).

         Похвалимо себе (гладимо себе по голові).

 

2.3 Вправа « Мікрофон », фрагмент відео.

Перегляд відеофрагменту про продукти харчування та обговорення його в групах.

2.4 Вправа «Харчові добавки», дослідження властивостей «Кока – коли»

Визначення вмісту харчових добавок  «Е» в продуктах харчування, їх вплив на організм у групах. Обговорення та демонстрація дослідів №1 Кока – кола + сире яйце,

та №2 Кока – кола + сира печінка.

2.5 Вправа "Шлях здорового способу життя"

 

Учасники тренінгу  отримують завдання: створити "шлях здорового способу життя". Для цього на кольорових "слідах" написати дії та приклади, які, на вашу думку , сприяють здоровому способу життя.  Презентують свій "шлях".

3.1 Прикінцеве слово "Все залежить від тебе"

 Колись давно у Стародавньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про власний розум і спогадів про минулу зустріч з імператором. Так проходили дні за днями, роки за роками... Аж ось пройшов усією країною розголос, що неподалік кордону з'явився чернець, розумніший за всіх на світі. Дійшов той розголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там чернеця найрозумнішою людиною на світі!? Але вигляду нікому про своє обурення не подав, а запросив чернеця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: "Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках - живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе - я роздушу метелика, а якщо мертве - випущу його..." І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися на двобій найрозумніших людей на світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу чернеця. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин проказав: "Скажи-но мені, що я тримаю в  руках - живе чи мертве?" Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів "ВСЕ В ТВОЇХ РУКАХ!" Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

Отже від нас залежить чи буде наша взаємодія з іншими плідною, чи навпаки.

3.2 Підведення підсумків

«Я вважаю що хімічні речовини…» - продовжити свою думку має кожен на ватмані, підсумовуючи її.

Презентація робіт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вуглеводи

 

 

 

 

 

 моносахариди

                                                                      полісахариди

дисахариди

 

 

 

 

Функції

 

 

 

 

 

акумулятивна

 

 енергетична

 запасна

 

 будівельна

 

 

 

Білки

 

 

 

будівельна

 каталітична

 

 

 

сигнальна

 

 

 регуляторна

 

 

 захисна

 

 

 енергетична

 

 

скоротлива

 

                        транспортна

         запасаюча

 

 

 живильна

 

 

 

 

Жири

 

 

 

 

 

 

 

енергетична                                       захисна

 

 

 

захисна

 

 теплоізоляційна

 

 будівельна

 

 

 регуляція обміну речовин

 

 

 

 

doc
Додано
6 травня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку