Урок " Різноманітність тварин"

Про матеріал
Мета уроку: Навчальна- продовжити формувати знання учнів про тваринний світ; ознайомити з роллю тварин у природі, господарській діяльності та житті людини. Розвиваюча- розвивати уміння порівнювати тварин між собою, їх корисне чи шкідливе значення; уміння логічно мислити та робити висновки. Виховна- виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та живих організмів, які в ньому мешкають. Коригуюча- коригувати вимову учнів.
Перегляд файлу

7 клас

Тема уроку: Різноманітність тварин.

Мета уроку:

 Навчальна- продовжити формувати знання учнів про тваринний світ; ознайомити з роллю тварин у природі, господарській діяльності та житті людини.

Розвиваюча- розвивати уміння порівнювати тварин між собою, їх корисне чи шкідливе значення; уміння логічно мислити та робити висновки.

 Виховна- виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та живих організмів, які в ньому мешкають.

Коригуюча- коригувати вимову учнів.

 Обладнання: підручники, малюнки, таблиця « Різноманітність тваринного світу», ММ презентація, мовні картки, дидактичні ігри.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку:

I. Організаційний момент. Емоційне налаштування класу. Мовна зарядка.

- Який тепер урок?

- Що вивчає зоологія?

II. Актуалізація опорних знань.

Аристотель розділив тварин на дві групи: які мають кров і які не мають крові. Ссавців він помістив  у групу «живородних чотириногих тварин».

Карл Лінней розділив тварин на шість класів: безхребетні, риби, земноводні, плазуни, птахи, ссавці. Усіх безхребетних він розділив на два класи: Комахи й Черви.

Тваринний світ України досить різноманітний. Він налічує до 45 тис. видів, з яких тільки ссавців — 180 видів, птахів — 344, риб — понад 270 видів.

Щоб визначити місце тварин у системі органічного світу використовуються систематичні одиниці (категорії). Назвіть їх.

 

III. Мотивація навчальної діяльності.

Різноманітність тварин. Царство Тварини об’єднує понад 1,5 млн. видів (найчисельніше серед інших царств живих організмів). Тварини, як і рослини, бактерії, гриби, заселили усі середовища життя: водне — риби, ссавці, ракоподібні, медузи; наземно-повітряне — комахи, птахи, звірі; ґрунт — дощові черви, терміти, кроти. Середовищем життя для багатьох тварин є інші тварини, людина, рослини.

IV. Вивчення нового матеріалу.

До тварин відносять живі організми, у більшості яких розвинулися різні пристосування до активного пошуку, захоплення і поїдання їжі. Тварини їдять все, що містить органічні (поживні) речовини. Дощові черв’яки, наприклад, харчуються відмерлими корінням і листям рослин, пропускають через свій кишківник ґрунт і витягують з неї органічні речовини. Слимаки за допомогою язика з роговими зубчиками скоблять листя і стебла соковитих рослин. Попелиці висмоктують соки з листя і молодих стебел рослин, а сонечка поїдають попелиць.

Тварин за їх харчуванням ділять на:

рослиноїдних;

хижих;

всеїдних.

Якщо детальніше про типи харчування тварин, то:

Рослиноїдні тварини (слимаки, попелиці, ховрахи, зайці, олені, снігурі, щиглики) харчуються різними органами рослин, плодами і насінням;

хижі (сонечка, жуки-плавунци, щуки, акули, орли, вовки, лисиці) – різними тваринами;

всеїдні (коропи, карасі, галки, ворони, борсуки, дикі кабани, пацюки) – усім, що є для них їстівним.

Серед тварин є паразити. Це аскариди, що живуть в кишківнику людини, свиней, коней і багатьох інших тварин, воші і блохи, які смокчуть кров у теплокровних тварин і людини. Тварини-паразити харчуються органічними речовинами тварин і людини, поселяясь на їхньому тілі або у внутрішніх органах.

З необхідністю пошуку їжі пов’язане активне пересування тварин. Водні тварини пересуваються за допомогою плавців (риби), ластів (тюлені, моржі), наземні – за допомогою крил і ніг (жуки, метелики, птахи, кажани) або тільки ніг (жаби, ящірки, черепахи, лисиці, вовки, олені). Є й такі тварини, які ведуть прикріплений спосіб життя (корали, актинії).

У більшості тварин є органи зору, нюху, слуху, смаку і дотику. За допомогою цих органів вони знаходять їжу, розрізняють її за запахом і смаком, відчувають дотик до предметів, помічають небезпеку. Тварини, у яких не розвинені органи чуття, мають клітини, чутливі до світла, До тварин відносять живі організми, у більшості яких розвинулися різні пристосування до активного пошуку, захоплення і поїдання їжі. Тварини їдять все, що містить органічні (поживні) речовини. Дощові черв’яки, наприклад, харчуються відмерлими корінням і листям рослин, пропускають через свій кишківник ґрунт і витягують з неї органічні речовини. Слимаки за допомогою язика з роговими зубчиками скоблять листя і стебла соковитих рослин.

Царство Тварини включає два підцарства: Одноклітинні тварини і Багатоклітинні тварини, в які об’єднані понад 20 типів та кількасот класів.

 

Підцарство Одноклітинні включає 40 тис. видів, об’єднаних у кілька типів. Найбільші з них два: тип Саркомастигофори і тип Інфузорії.

V. Фізкультхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=jTWryZ8fDww

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

За якими ознаками більшість тварин безпомилково можна відрізнити від рослин та інших організмів?

На які групи ділять тварин за їх харчуванням?

Яких тварин називають паразитами?

Яке значення в житті тварин має пристосування до активного пересування?

Як тварини орієнтуються в оточуючому просторі?

Які системи внутрішніх органів є у більшості тварин?

Яке значення тварин у природі та житті людини?

VII. Підсумок уроку. Рефлексія. Оцінювання.

Промені сонця

Цей прийом підходить для школярів перших і других класів. Педагог вивішує на дошку два жовтих смайла (веселий та сумний) та роздає дітям по одній жовтій смужці. Наприкінці уроку кожен учень прикріплює смужку (промінь) до смайла, що показує настрій. Це буде для вчителя індикатором настрою класу, що допоможе надалі скоригувати модель заняття.

 

VIII. Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний параграф підручника.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Біологія 7 клас (Довгаль І.В., Ягенська Г. В., Жолос О. В., Ходосовцев О. Є., Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Скрипник Н.В., Толстанова Г. М.)
Додано
7 травня
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку