Урок-змагання «Мінна небезпека».

Про матеріал
Ознайомити дітей з інформацією про вибухонебезпечні предмети та небезпеку, яку від них можна очікувати; вчити, як відрізняти вибухонебезпечні предмети та знаки, які попереджають про них. Формувати навички безпечного поводження з ними. Розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення. Виховувати пильність, обережність, почуття самозбереження.
Перегляд файлу

Урок-змагання «Мінна небезпека».

Мета : Ознайомити дітей з інформацією про вибухонебезпечні предмети та небезпеку, яку від них можна очікувати; вчити, як відрізняти вибухонебезпечні предмети та знаки, які попереджають про них. Формувати навички безпечного поводження з ними. Розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення. Виховувати пильність, обережність, почуття самозбереження.

Обладнання: пазли; ілюстрації за темою; відео до уроку; презентація до уроку.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

Вправа «Корзина»

На листі А1 заздалегідь намальований кошик. Дітям роздають стікери в формі яблук, на яких вони записують ті якості, які хочуть сьогодні проявити на уроці (креативність, самостійність, розум, кмітливість і т.д.). Запишіть на яблуках одну з кращих своїх якостей, яка сьогодні вам допоможе в роботі і складемо їх в кошик.

Отож, взявши ваші найкращі якості з собою, ми починаємо наш захід.

Повідомлення теми

Сьогодні ми з вами:
- спробуємо усвідомити, що наше життя, на жаль, змінилось,небезпек у ньому стало більше і будь-який предмет може нести загрозу нашому здоров’ю і життю;
- повчимось візуально відрізняти основні небезпечні предмети;
- постараємось виробити і чітко засвоїти алгоритм поводження з потенційно небезпечними предметами.

Вступна частина.

24 лютого 2022 року на світанку росія напала на Україну по всій довжині спільного кордону, від Луганська до Чернігова, а також із території Білорусі й окупованого Криму. Щоб вберегти власне життя та життя своїх рідних, потрібно бути ознайомленими з різними видами вибухонебезпечних предметів та дотримуватись правил мінної безпеки.

Перегляд відео «Що таке міна? Побачив міну? Правила мінної безпеки для дітей. Мінна безпека». https://www.youtube.com/watch?v=v_jY3LRP6yA

Отже, підсумуємо:

Міни. детонатори (запали, підривники).

Міна – це вибухонебезпечний пристрій, спрямований на виведення з ладу чи знищення людини, транспорту або будівлі від присутності, близькості або контакту з особою чи транспортним засобом.

Потрібно пам’ятати, що міна може поранити, покалічити чи вбити людину, або декілька людей, зруйнувати чи пошкодити транспортний засіб.

Боєприпас, що не вибухнув (НВБ) вибухонебезпечний предмет, який був вистрілений, скинутий, запущений або випущений, проте не вибухнув через або несправність, або конструкцію, або з будь-якої іншої причини.

ПАМ’ЯТАЙТЕ:

1.Не можна наближатися до міни, торкатися чи якимось чином впливати на неї (намагатися пересунути, накрити іншим предметом, залити водою, кидати в неї камінням тощо).

2.Все це може привести до вибуху міни.

3.Мінімальна безпечна відстань від міни – не менше 300 м.

Що робити при виявленні:

Не панікувати!

Відійти на безпечну відстань.

І тут вже, у безпечному місці, залишити якусь позначку (паперову серветку, червону стрічку, хустину тощо).

Обов’язково повідомити (телефонувати лише на безпечній відстані!) спеціальні служби за телефонами: 101 – ДСНС; 102 – Поліція.

Міна-пастка – вибуховий чи невибуховий пристрій (наприклад, капкан) або інший матеріал, який навмисно встановлюють для спричинення смерті або поранень внаслідок дотику до об’єкту, що здається нешкідливим, або виконання зазвичай безпечної дії.

Правильні дії:

1. Заспокоїтись та заспокоїти інших.

2. Спокійно, але переконливо попросити всіх присутніх відійти від підозрілого предмету та зробити це самому.

3. Якщо це трапилося у транспорті, попросити водія зупинитися, Заглушити двигун, всім вийти та відійти від транспортного засобу.

4. Якщо у приміщені – евакуювати всіх та відійти на безпечну відстань.

5. Передзвонити з безпечної відстані за телефонами екстрених служб (101 - Служба порятунку, 102 – Поліція, місцеві органи влади.

Граната - призначена для ураження осколками й ударною хвилею чи кумулятивним струменем людей та техніки. Є ручні гранати та ті, що вистрілюються із зброї. За Ознайомити 4 призначенням гранати розподіляються на: протитанкові (фугасні, кумулятивні), протипіхотні (осколкові, уламковофугасні), запалювальні, гранати спеціального призначення (димові, освітлювальні, сигнальні, тощо).

Патрони до зброї.

Окремо потрібно виділити цей вид загроз, який помилково сприймає населення відносно безпечним, з яким начебто можна проводити певні маніпуляції. Унаслідок маніпуляцій із цими капсулями можна отримати дуже серйозні травми.

Правила безпечної поведінки.

Правильні дії при виявленні підозрілих предметів:

Зупинитися. Якщо ми рухались, перше, що нам потрібно зробити, це зупинитися.

Не панікувати, заспокоїтись. Про цей крок дуже часто забувають. Натомість він конче важливий. Якщо ми не опануємо себе, навряд чи наші подальші дії будуть правильними. Скоріш за все, в паніці ми наробимо купу ризикованих небезпечних речей, які б ми ніколи не зробили у спокійному зваженому стані. А це може вартувати нам життя. Якщо в нас відпрацьовані навички безпечної поведінки, ми ніколи не будемо панікувати, оскільки ми напевно знаємо що треба робити.

Попередити інших, якщо Ви рухались не самі, голосно повідомивши про небезпеку та наказавши зупинитися.

Перевірити ознаки наявності інших предметів навколо себе, уважно роздивившись, не рухаючись з місця.

Повернутися назад тим же шляхом, яким прийшов, стараючись рухатись по своїх слідах на безпечну відстань (не менше 300 метрів).

Позначити небезпечну територію помітним знаком (червона стрічка, хустина тощо). Увага: маркування здійснювати тільки на безпечній ділянці!

Повідомити ДСНС (тел.: 101), Поліцію (тел.: 102), місцеві органи влади.

Чого не можна робити:

  • Наближатися до вибухонебезпечного предмета.
  • Якимось чином впливати на нього (торкатися, кидати каміння, пересувати, накривати чи заливати водою, кидати у вогонь тощо.
  • Телефонувати безпосередньо поруч з небезпечним предметом.
  • Здійснювати маркування безпосередньо біля нього.

Якщо раптом опинився на мінному полі:

Зупинитися

Не панікувати і не рухатись нікуди.

Голосно попередьте інших.

Гукайте на допомогу. Але попередьте, що підходити не можна. Попросіть викликати екстрену службу за телефоном 101 чи 102

Чекати на допомогу.

Перегляд презентації за посиланням

 https://naurok.com.ua/prezentaciya-minna-bezpeka-329029.html

Змагання

Клас поділений на дві команди.

1.Складіть пазли.

C:\Users\User\Downloads\imgonline-com-ua-Puzzle9eslkT2Hpp1e.jpgC:\Users\User\Downloads\imgonline-com-ua-PuzzleCafdXaIKhOUj.jpg

 

         2. Напишіть план дій в певній ситуації. Свої дії також проілюструйте картинками.

Завдання для першої команди

Ви пішли в ліс збирати гриби. Раптом ви помітили яскраву іграшку зеленого кольору. Підійшовши ближче, ви зрозуміли, що ця іграшка дуже схожа на міну. Опишіть ваші дії.

Завдання для першої команди

Ви катались на велосипедах, виїхали на польову дорогу. Втомилися та зупинились перепочити. Раптом ви бачите, що ваш товариш викопує з землі якийсь невідомий предмет. Опишіть ваші дії.

Підведення підсумків.

Діти підсумовують результати своєї роботи і оцінюють, чи змогли вони проявити ті якості, що записали на початку заходу.

1

 

docx
Додав(-ла)
Босик Альона
Додано
28 лютого
Переглядів
151
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку