1 клас. Навчання грамоти. Букварний період Урок-мандрівка «Ознайомлення з вимовою та написанням малої і великої літери «Я»

Про матеріал

Тема: «Ознайомлення з вимовою та написанням малої і великої літери «Я»

Мета: закріплювати навички зображення вивчених букв; удосконалювати правильну вимову звуків; розвивати вміння писати під диктовку, здійснювати звуко-літерний аналіз слів; виховувати культуру поведінки.

Обладнання: графітні дощечки, слова з диктанту -"блискавки", напис "Будь ласка, просимо до нас у королівство", звукові схеми слів ялина, яблуко, зоря, малюнки якоря, ягняти, явора, яка, завдання в групах, індивідуальні картки, м'ячик, іграшковий мікрофон.

Перегляд файлу

1 клас.

Навчання грамоти.

Букварний період

Урок-мандрівка.

Тема:  Ознайомлення з вимовою та написанням малої і великої літери «Я»

Мета: закріплювати навички зображення вивчених букв; удосконалювати правильну вимову звуків; розвивати вміння писати під диктовку, здійснювати звуко-літерний аналіз слів; виховувати культуру поведінки.

Обладнання: графітні дощечки, слова з диктанту -"блискавки", напис "Будь ласка, просимо до нас у королівство", звукові схеми слів ялина, яблуко, зоря,  малюнки  якоря, ягняти, явора, яка, завдання в групах, індивідуальні картки, м’ячик, іграшковий мікрофон.

ХІД УРОКУ.

І. Організація класу. Оголошення теми й мети уроку.

Учитель.

Нам дзвінок сповістив:

Час за парти сідати,

Уважними бути,

Урок починати.

Наш урок сьогодні - казка,

Тож, послухай, будь ласка,

Королівство букви «Я»

Вже запрошує тебе.

  •                   Сьогодні ми помандруємо до королівства букви "Я". А чому саме до цього королівства? Правильно, тому, що зараз ми вивчаємо букву "Я", вчимося з нею читати й писати склади, слова, речення.

II. Актуалізація опорних знань. Каліграфічна хвилинка.

  • Прокладемо собі доріжку до королівства, написавши велику й малу букви «Я».
  • Навколо нашої доріжки ростуть чудові квіти. Намалюймо до кожної квіточки листочок на графітній дощечці.

На паперових квітках написані друковані літери, учні на графітніх дощечках пишуть писані. (Аа, Іі, Уу, Оо, Ии, Мм, Нн, Жж, Кк, Рр, Бб, Сс, Чч)

III. Засвоєння знань.

Формування елементарних навичок на основі застосування знань у стандартних умовах.

Учитель.

     Раптом спалахнула блискавка, прогримів грім і почався дощ. Щоб дістатися до королівства, ми повинні написати «диктант - блискавку». Я показуватиму слово, написане на аркуші паперу, і швидко ховатиму його, а ви маєте його прочитати й записати.

                                         Воля, доля, моя, країна, земля.

Складіть речення з одним із слів.

Учитель. На дороговказах дощ змив верхню частину букв. Щоб продовжити мандрівку, ми маємо відновити те, що було там написано. (Королівство букви «Я»)

     Нарешті ми прийшли до воріт королівства, а там такий напис: «Будь ласка, просимо до нас у королівство». Що означають слова «будь ласка»? Коли ми їх вживаємо? (Це слова ввічливості. Ми вживаємо їх, коли звертаємося до когось із проханням)

     Складіть речення, вживаючи ці слова.

Списування з друкованої основи.

Перепишіть у зошит напис з воріт королівства.

    У цьому незвичайному королівстві багато слів містить букву «Я». Тому спочатку ми завітаємо на базар. Ввічливі мешканці запропонували нам  яблуко, ягня, спідницю, янтар. А купити  все це можна, дібравши до цих слів звукові схеми. І поясніть, будь ласка, що таке «янтар»? (Це закам’яніла соснова смола з якої виготовляють прикраси)

     На базарі ми зустріли хлопчика, ім’я якого теж починається буквою «Я». Відгадайте, як його звуть?

    Запишімо в зошит речення про те, що купив Яків. Письмо речення під диктовку: «Яків  купив солодке яблуко».

     Пройдемося вулицями королівства. Вони теж незвичайні. Кожна вулиця схожа на  букву Я.

Чистомовки.

Якось Яків сіяв мак

Так-сяк, абияк.

Виріс ярий Яків мак,

Та щось коле, як їжак.

 

Галя хусточку носила

Галя хусточку згубила.

Плаче Галя у садочку -

Лежить хустка в холодочку.

 

 

Я-я-я – тут вся правдонька моя.

Ям-ям-ям- і цукерку вам віддам.

Яч-яч-яч- бо смачний в мене калач.

Яш-яш-яш- як не з’їм то буде ваш.

 

F:\DCIM\101MSDCF\DSC04912.JPGФізкультхвилинка.

Станьте так, як буква «Я».

А тепер, як буква «В».

Букву «А» ви покажіть,

Букву «У» зобразіть.

Ще покажемо букву «І».

І ці вулиці малі

Довели нас до будинку.

Зайдімо в нього на хвилинку.

IV. Творче застосування знань, умінь, навичок.

    А завітали ми до королівського палацу. На порозі нас гостинно зустріла сама королева.

Ось нарешті й королева

Королівства  букви «Я».

Віна привітно, як годиться,

До гри запрошує маля.

Королева пропонує нам погратися у гру «Продовж слово».

Учитель кидає м’ячик учням, називаючи склади: ва, бу, пе, рі, ри, я. Учні продовжують слово, кидаючи у відповідь м’яч учителю.

 Учитель. А чудова королева також полюбляє ігри.

Тож, і ви часу не гайте,

в гру «Знайди пару» пограйте.

Королева пропонує вам знайти пари слів:

Солодке                      молоко

Біле                             яблуко

Блакитна                    блуза

бордова                   незабудка

Що означає слово «бурий»? (Темно-коричневий)

А «бордова»? (Темно-червона)

А що означають слова «блуза» і «незабудка»? (Незабудка – квітка, блуза – жіночий одяг).

Учні називають пари слів, дві з них записують.

Учитель. А до принца і принцеси ми піднімемося сходами, які прикрашає картинна галерея.

Гімнастика для очей.

Подивіться вгору, вниз, вправо, вліво.

А зараз напишемо малюнковий диктант. (ягуар, ядро, язик, яма,яр, ярлик)

Серед цих слів знайдіть «зайве».

Дуже радо на порозі

Нас принцеса зустрічає.

Вона зовсім невеличка,

Букви, як і ви, вивчає.

Та не може нічого

Зі складами зробить.

Ви подумайте трішки

І принцесі поможіть.

Робота в групах.

     Учні в групах читають речення, де в словах переставлені склади, виправляють переставлення.

     Вийшло речення: «На лузі росте верба». Записують його на дошці і в зошити.

Учитель.

Принц – розумник, він – всезнайко,

Хоче перевірить вас:

Скільки букв і скільки звуків

У написаних словах?

     Учні виконують диференційовано завдання, написане на картках. Учитель швидко перевіряє його. Кілька учнів у цей час зачитують свої слова й називають кількість букв і звуків у них.

     Мешканцям королівства сподобалося, як ви працювали. Вони вирішили відкрити вам свою таємницю: назвати найдорожчий скарб королівства.

Книгу цю дуже відому

Знає кожен школяр

Ця найкраща в світі книжка

Називається… (буквар).

    Із Букваря починали своє навчання ваші тата й мами, бабусі й дідусі. Тож, і ви шануйте й бережіть цю книжку.

V. Підсумок уроку.

В королівстві побували,

Дуже гарно працювали.

А тепер скажіть, будь ласка,

Що сподобалося в казці? Технологія  «Мікрофон»

 

 

docx
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
4526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку