11 клас. Контрольна робота ( підготовка до НМТ)

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота з української мови (підготовка до НМТ). Повторення з орфографії, морфології, синтаксису, пунктуації.
Перегляд файлу

                             Контрольна робота з української   мови

                                               11 –А клас

 

1.Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка                                                                         ( 0,5 б,)

А.  балас..ний, піз..ній, міжоблас..ний

Б.  гіган..ський, щас..ливий, заздріс..но

В.  буревіс..ник, форпос..ний, радіс..но

 Г.  сер..це, щотиж..невик, шіс..надцять

Д.  чес..но, корис..ливий, шелес..нути

2.Подовження приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх слів рядка                                                                                     (0,5 б.)

А.  верф, паралель, подорож, мазь

Б.  пам’ять, сіль, велич, продаж

В.  вуаль, буденність, суміш, папороть

Г.  кров, заметіль, емаль, світлотінь

Д.  магістраль, ціль, мігрень, мідь

3.Апостроф на місці крапок треба ставити в усіх словах рядка (0,5 б.)

А.  під..яремний, краков..як, рутв..яний

Б.  П..ятихатки, без..язикий, брукв..яний

В.  об..їжджати, Лук..янівка, сер..йозний

Д.  сором..язливий, торф..яний, зап..ястя

4.Граматичну помилку допущено в реченні                                  (0,5 б.)

А.  Край дороги, якою їхали вершники, густо цвіли ромашки.

Б.  Це був красивий молодий хлопець, який лише вчора покинув шкільну парту.

В.  Степ розлігся перед мандрівником, який переливався барвами весняного цвіту.

Г.  Мліла під блакитним небом земля, яка напоєна була життєдайним теплом весняного сонця

5.Відокремленою обставиною можна замінити підрядну частину в реченні                                                                                           (0,5 б.)

А. Якщо ти прагнеш здобути перемогу, друзі повинні бути поруч.

Б.  Водій загальмував на перехресті, щоб ми швидко вийшли з машини.

В.  Коли ми зійшли на ту гору, керівник групи дав команду перепочити.

Г.  Коли Назар думає про осінь, у його уяві виринають жовті листочки.

Д.  Я біг досить-таки повільно, бо відчував страшну втому в ногах.

6.Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.           ( 2 б.)

Приклад речення

1) Десь недалеко вдарив грім – луна котилася глухо, грізно, довго.

2) Ні талановитий учень, ні досвідчений учитель, ні сивий академік – ніхто не може знати всього бодай з окремого питання будь-якої науки.

3 )Моя мати – наївність, тиха жура і добрість безмежна.

4 )Розмалюю я половину героїв у позитивні тони, а половину – у негативні, як це наймодніше зараз.

                   Випадок уживання тире

А. тире при відокремленому означенні

Б. тире в складному безсполучниковому реченні

В. тире на місці пропущеного члена речення

Г.  тире при однорідних членах речення

Д.  тире між підметом і присудком

 

7.Доберіть приклад до кожного виду складного речення                ( 2 б.)


Вид складного речення

1)складносурядне

2)складнопідрядне

3)безсполучникове

4)з різними видами зв’язку

 

Приклад речення

А. Стояла ніч, красива, мов Кармен, червоні й чорні міряла троянди.

Б. Іронія – це блискавка ума, яка освітить всі глибини смислу.

В.  Візьми від життя все, що зможеш, і воно засяє всіма барвами.

Г.  Зіграй мені мелодію любові і обернеться хай на щастя розпач!

Д.  Завалились мости кам’яні – подорожні шукають веселку.


8. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).                                                       ( 2 б.)

(1)Нині важко й уявити, що відносно недавно – (2)якихось сорок (3)років тому – чи не головним засобом духовного порозуміння в молодіжному середовищі була не рок-музика, а (4)таки поезія.

А. іменник

Б. числівник

В. займенник

Г. прислівник

Д. частка

 

9.З’ясуйте, яким членом речення є підкреслені слова.        ( 2 б.)

1.підмет

2.присудок

3.означення

4.обставина

А.  Щирі друзі глечика не поб’ють.

Б.  Учорашнє ніби сон, що випурхнув з очей.

В.  На десерт подали сік із полуниць.

Г.  Перехожі з подивом поглядали на дівчину.

Д.  Ніч осіння на дощ і туман багата.

10.Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні                           (0,5 б.)

А.  Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?

Б.  «Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.

В.  «Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.

Г.  «М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».

Д.  Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться».

11.Правильно узгоджений числівник з іменником у реченні               (1б.)

А.  Квартет утворюють чотири виконавці.

Б . До редакції надійшло два сценарія.

В.  Концерт тривав майже півтора години.

Г.  Для вистави слід використати чотирьох прожекторів.

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Контрольні роботи
Інкл
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку