Пропоную вашій увазі контрольну роботу для одинадцятого класу "Просте речення" у двох варіантах. Сподіваюся, що запропонований матеріал сподобається педагогам та допоможе у підготовці до уроку.
Клас: 11- |
Прізвище, ім′я: |
Дата: |
Просте речення
Варіант 1
І рівень
1. Визначити речення, в якому є означення. (1б)
А Був він гордий та завзятий.
Б Десь мисливські сурми грають.
В Я ще дам тобі гостинця.
Г Під вікном хтось помалу підступає.
2. Визначити, до якого виду воно належить подане речення: Козацькому роду нема переводу (Народна творчість). (1 б)
А Означено-особове речення.
Б Неозначено-особове речення.
В Узагальнено-особове речення.
Г Безособове речення.
3. Указати речення, де неправильно розставлено розділові знаки. (1б)
А Він вийшов з дому, супроводжуваний спокійною, ласкавою, ніжною материнською усмішкою.
Б Мово ненина, батьківська мово, що здолала найтяжчі віки, що засяяла так веселково, перелившись в пісенні рядки.
В І золотої й дорогої мені, щоб знали ви, не жаль моєї долі молодої.
Г Зрозуміло, цією теоремою Піфагор найбільше уславився серед математиків.
ІІ рівень
4. Визначити речення з однорідними означеннями. Підкреслити їх у реченні, поставити пропущений розділовий знак. (1 б)
А Велике тютюнове листя зразу обплутало мене.
Б Голодні вовчі зграї ставали дедалі нахабнішими.
В Червоні сині квіти росли біля будинку.
Г Догоряв короткий осінній день.
5. Визначити речення, в якому інфінітив виконує роль обставини. Підкреслити його в реченні. (1 б)
А Його попросили помовчати.
Б Дідусь ліг перепочити перед дорогою.
В Ідея потанцювати усім сподобалася.
Г Без діла жить – тільки небо коптить.
6. Вказати варіант із неузгодженими означеннями. Підкреслити їх. (1 б)
А Хлібозбиральні машини, черги за квитками.
Б Погляд з-під брів, газета без оголошень
В Русло Дніпра , широкий степ.
Г Суха деревина, пальто аж до п′ят.
ІІІ рівень
7. Підкреслити однорідні члени. Встановити відповідність між типами зв′язку між однорідними членами речення. (1 б)
А Цицерон аж застогнав з болю та 1 сполучниковий
досади й подумав: було колись. 2 безсполучниковий
Б Гіркий запах лавра щипав Цицеронові 3 змішаний
ніздрі, забивав подих.
В Там було аскетичне бліде обличчя,
ріденький чубок на проділ, залисина,
зморшки на лобі.
Г Промовляв про свободу та необхідність,
про честь і совість, плямував хабарників.
А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... .
8. Підкреслити присудки. Встановити відповідність між присудками та їхніми видами . (1 б)
А Що місяцю зіроньки кажуть ясненькі? 1 простий дієслівний
Б Пані звеліла негайно покликати до неї астронома. 2 складений іменний
В І не був поет самотнім. 3 складений дієслівний
Г Тільки людина може здійснити неможливе.
А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... .
9. Поставити пропущені розділові знаки. Встановити відповідність між реченнями та розділовими знаками, які ставимо при однорідних членах.
(1 б)
А Кожен кущик горбок долинка кожна стежечка 1 кома
усе було йому знайоме промовляло до його. 2 двокрапка, кома
Б І дерева і чагарники і трави зашелестіли 3 кома, тире
захиталися під поривами вітру. 4 двокрапка, кома, тире
В Ледь не обмовилася була про завтрашні хрестини
але вчасно схаменулася.
Г Їм справді сподобалося все і широке вікно і його
небуденна залізна рама і багато моря за прозорим
склом.
Д Ось пароплав одійде від пристані і все береги
лози рідне село батько мати друзі попливе назад.
А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... , Д - ... .
ІV рівень
10. Скласти висловлювання (8-10 речень) на тему: «Краса рідного краю». (У тексті використати складений іменний присудок, однорідні й неоднорідні означення, дієприкметниковий зворот. Підкреслити їх). (3 б)
Клас: 11- |
Прізвище, ім′я: |
Дата: |
Просте речення
Варіант 2
І рівень
1. Визначити речення, в якому є складений іменний присудок. (1 б)
А Нічна задуха насичена була сильними пахощами татарського зілля.
Б А тим часом ворог не дрімав.
В Човен стукнувсь об берег.
Г Ще густіший морок виповняв глибокі чорториї.
2. Визначити, до якого виду належить речення: Там усе правильно записано (В. Сосюра). (1 б)
А Двоскладне речення.
Б Називне речення.
В Неозначено-особове речення.
Г Безособове речення.
3. Указати вставне слово, що виражає сумнів. (1 б)
А По-перше.
Б Кажуть.
В Наприклад.
Г Мабуть.
ІІ рівень
4. Визначити речення з неоднорідними означеннями. Підкреслити їх у реченні. (1 б)
А Темно-сіре небо, не то ранок, не то вечір цілий день.
Б Легко й глибоко дихається в сосновому бору.
В Вхід до землянки зробили під великим горіховим кущем.
Г Я писав контрольну під пильним поглядом вчителя.
5. Визначити речення, в якому інфінітив виконує роль означення. Підкреслити його в реченні. (1 б)
А Завдання лікаря – допомогти хворому.
Б Мій товариш прийшов допомогти.
В Надійшов наказ відступати.
Г Ми хотіли продовжити турнір.
6. Вказати варіант із узгодженими означеннями. Підкреслити їх. (1 б)
А Бурхливе обговорення, художник від Бога.
Б Прадавні бої, ключ журавлів.
В Лист від мами, шум від моторів.
Г Щасливі хвилини, нездійсненна мрія.
ІІІ рівень
7. Підкреслити однорідні члени. Встановити відповідність між типами зв′язку між однорідними членами речення. (1 б)
А Шкарпетки на ній завжди були чисті й 1 сполучниковий
білосніжні. 2 безсполучниковий
Б Я погоджуся на легку вечерю, візьму візитівку, 3 змішаний
зателефоную наступного дня.
В Це наслідки пуританського виховання, суворість
матері та авторитаризм батька.
Г ЇЇ прийоми прості, але б′ють боляче і завжди в
ціль.
А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... .
8. Підкреслити присудки. Встановити відповідність між присудками та їхніми видами . (1 б)
А Земля починає зеленіти тендітною травою. 1 простий дієслівний
Б Наше життя – бурхливий океан. 2 складений іменний
В На сході посвітлішало. 3 складений дієслівний
Г Він нехотя звівся і сів на лаві під мисником.
А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... .
9. Поставити пропущені розділові знаки. Встановити відповідність між реченнями та розділовими знаками, які ставимо при однорідних членах.
(1 б)
А Ніхто не прийшов ні сусіди ні родичі ні знайомі. 1 кома, тире
Б В один день затопило ліси сінокоси й городи. 2 двокрапка, кома
В Вечорами дід розповідав йому про подорожі 3 кома
далекі краї давні свої пригоди. 4 кома, двокрапка, тире
Г Червоні й білі хустки чорні й сірі свитки все
хвилювалось і вигравало проти сонця
різнобарвними кольорами.
Д Всяке птаство як-от деркачів перепілок куликів
можна було викосити косою в траві.
А - ... , Б - ... , В - ... , Г - ... , Д - ... .
ІV рівень
10. Скласти висловлювання (8-10 речень) на тему: «Краса рідного краю». (У тексті використати складений дієслівний присудок, узагальнююче слово при однорідних обставинах, дієприслівниковий зворот. Підкреслити їх). (3 б)