Приклади роботи в системі безбального й формувального оцінювання. Алгоритм самооцінки в кінці уроку. Яке було завдання? (Вчимося пам’ятати мету роботи)Вдалося виконати завдання? (Вчимося порівнювати результат з метою)Завдання виконано правильно чи не зовсім? (Вчимося знаходити й визнавати помилки)Виконано завдання самостійно чи за допомогою вчителя?(Вчимося оцінювати процес навчання)
Рефлексія в кінці уроку -Що зрозумів, чому навчився на уроці?-Що було цікаво, складно, вдалося?-Мені ще потрібно повчитися…-За що можна похвалити себе, однокласників, учителя?-Навіщо нам потрібен був цей урок?-Що найбільне вразило?-Що ви вважаєте потрібним для запам’ятовування?-Над чим треба ще попрацювати?
Встановлює разом з учнями критерії оцінювання, тобто те, що буде братися до уваги під час оцінки роботи учня Розрізняє функції підсумкової та формуючої оцінки Використовує ефективний зворотний зв’язок Створює навчальну атмосферу, працюючи з учнями та батьками Може формулювати ключові запитання Впроваджує самооцінку та дружню оцінку Вчитель, який використовує формуюче оцінювання: Визначає цілі уроку та формулює їх зрозумілою для учня мовою
За матеріалами І Міжнародного інтернет-марафону «Досвід естонської та фінської освіти» від ВГ «Основа» (2017р.)Досвід естонської освіти (О. Ланевська): початкова школа -безбальне оцінювання, середня школа - бальне й формувальне оцінювання. Мінуси нової системи оцінювання:-забирає багато часу при підготовці до уроку, на уроці;-немає готових алгоритмів, критеріїв оцінювання;-не зовсім зрозуміла батькам і навіть учителям. Плюси нової системи оцінювання:-орієнтує на кожного учня;-мотивує дитину до навчання;-вчить учня ставити цілі;-у дитини відсутній страх поганої оцінки.