6 клас КОНТРОЛЬНА РОБОТА Ч И С Л І В Н ИК. ВАРІАНТ 1.
Прізвище, ім’я учня __________________________ Дата _______________
Початковий і середній рівні ( 6 балів )
1. Повнозначна частина мови, яка означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі, називається:
а) іменником; б) прикметником;
в) числівником; г) займенником.
2. Запишіть п'ять числівників ______________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Числівники за значенням поділяються на:
а) якісні, відносні й присвійні; б) назви істот і неістот;
в) прості й складні; г) кількісні й порядкові.
4. Запишіть п'ять кількісних числівників ___________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. За будовою числівники поділяються на:
а) прості, складні й складені; б) якісні, відносні й присвійні;
в) тверді, м'які й мішані; г) кількісні, збірні, дробові.
6. Запишіть п'ять складних числівників ____________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Виділіть речення, яке слід відредагувати.
а) Під одним козирком чотири козаки (Народна творчість).
б) Сімсот соколят на одній подушці сплять (Народна творчість).
в) Бігає Марушка у сто кожушках, як вітер повіє, то й спина зіпріє (Народна творчість).
г) Сиділа старуха в дев'ятьох кожухах; хто побаче, той заплаче (Народна творчість).
8. Провідміняйте числівник сімсот.
Н.________________________________З._______________________________________Р.________________________________О.________________________________________Д._______________________________М.______________________________________
9. Позначте речення, у якому вжито порядковий числівник.
а) Під тисячолітнім платаном розташувалися музиканти (М. Трублаїні).
б) Один за одним промчали вершники (М. Трублаїні).
в) Восьмий вершник, у червоному башлику, промчав, як вітер (М. Трублаїні).
г) За умовою змагання вони мусили десять разів оббігти це коло (М. Трублаїні).
10; Запишіть речення зі збірним числівником ________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Виділіть речення, яке потребує редагування.
а) Уроки починаються о восьмій годині.
б) Я скажу тобі про це, коли мине тринадцята година.
в) Ми провели з ним чудових шість годин.
г) Магазин відчиняють у сім годин.
12. Запишіть речення з числівником на позначення дати чи години
_____________________________________________________________________________________________________________________________ ____6 балів _____
Достатній рівень ( 3 бали)
1. Провідміняйте числівник 675,
Н.________________________________________________________________________Р._________________________________________________________________________Д._________________________________________________________________________З._________________________________________________________________________О.________________________________________________________________________М.________________________________________________________________________2. Прочитайте текст. Запишіть числівники словами, поставивши їх у потрібну форму. Слово «поліглот» складається з 2 грецьких слів — «полі», що означає «багато», й «глот» — «мова». Так називаються люди, які володіють багатьма мовами. Історія знає приклади, коли люди знали велику кількість мов. Напевно, рекордсменом серед поліглотів був німецький мовознавець Л. Г. Шютц, який володів 270 мовами! Не багато поступився перед ним і датчанин Р. X. Раск. Він об'їхав увесь світ, знав 230 мов і був автором 28 словників.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Утворіть словосполучення, записавши числівники словами та поставивши іменники в потрібному відмінку.
2 (зошит), 4-еро (друг), 150 (гривня), 2/3 (гектар) _______________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________ ___ 3 бали _____
Високий рівень ( 3 бали )
4. Запишіть словами подані числівники.
4-сотий, 39-тисячнйй, 200-мільонне, 40-мільярдна ______________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Знайдіть помилки в наведених словосполученнях іменників та числівників. Запишіть правильно.
У тисячі дев'ятсот дев'яноста восьмому році; чотири будинків; п'ятеро олівців; три четвертих кілометрів _______________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Слова трійка, четвірка, п 'ятірка та три, чотири, п 'ять мають однакове числове значення. Чому слова першої групи належать до іменників, а слова другої — до числівників? __________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______3 бали ________
Р А З О М : 12 БАЛІВ.
6 клас КОНТРОЛЬНА РОБОТА. ЧИСЛІВНИК. Варіант 2.
Прізвище, ім’я учня _________________________________ Дата _______________
Початковий і середній рівні ( 6 балів )
1 Числівник — це повнозначна частина мови, яка:
а) має значення предметності;
б) означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі;
в) виражає ознаку або властивість предмета;
г) вказує на предмети, ознаки, кількість, але не називає їх.
2. Запишіть п'ять числівників _____________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
3. Числівники за значенням поділяються на:
а) кількісні й порядкові; б) прості й складні;
в) назви істот і неістот; г) якісні, відносні й присвійні.
4. Запишіть п'ять порядкових числівників __________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. За будовою числівники поділяються на:
а) якісні, відносні й присвійні; б) тверді, м'які й мішані;
в) прості, складні й складені; г) кількісні, збірні, дробові.
6. Запишіть п'ять складних числівників _____________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Виділіть речення, яке слід відредагувати.
а) Реве віл на сто гір, на сто кроків, на сто потоків (Народна творчість).
б) Головата, дженджуриста, сорочок наділа триста, а нога одна (Народна творчість).
в) Що то за птах, що на вісьмох гонах? (Народна творчість).
г) У сім няньок дитина без носа (Народна творчість).
8. Провідміняйте числівник дев'ятсот
Н._____________________________З.__________________________________________
Р._____________________________О.__________________________________________
Д._____________________________М._________________________________________
9. Позначте речення, у якому вжито дробовий числівник.
а) Уздовж дороги тягнуться кактуси до двох цілих і п'яти десятих метра заввишки.
б) Північна територія займає п'яту частину площі всієї Австралії.
в) Він зайняв шосте місце з десяти.
г) Три великих цілих яблука лежали на столі.
10. Запишіть речення зі збірним числівником ________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Виділіть речення, яке потребує редагування.
а) Ми працюємо до шостої години.
б) Ігор народився п'ятнадцятого травня.
в) Чоловіки вітали жінок з Восьмим березнем.
г) Святковий вечір розпочнеться о шістнадцятій годині тридцять хвилин.
12. Запишіть речення з числівником на позначення дати чи години
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________6 балів _____________
Достатній рівень ( 3 бали )
1. Випишіть числівники.
Три, трійка, тричі, троє, одна третя, утрьох, потроїти, третина, трійня, третій.
_________________________________________________________________________
2. Прочитайте речення. Випишіть кількісні та порядкові числівники
1. Незграбною ходою трударів йшли двоє вантажників і один каменяр (Ю. Опільський). 2. Слухаю першого грому удари, наче найкращу симфонію в світі (П. Сингаївськиії). 3. — Впало наших галицьких дружинників понад триста п'ятдесят людей, бо був бій завзятий, — говорив воєвода (П. Мирний).
Кількісні_____________________________________________________________________________________________________________________________________________Порядкові__________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Знайдіть у поданих реченнях кількісні числівники. Запишіть їх, поділивши на групи: а) цілі числа; б) дробові; в) збірні.
1. Дві темні стіни дерев стояли по обидва боки дороги (/. Нечуй-Левщький). 2. Через місяць після Покрови Демид уже рахував вісьмох певних школярів: сімох хлопців і — що найважливіше — одну дівчину (Б. Грінченко). 3. Довжина маршруту першої залізниці складала всього одну цілу і шість десятих кілометра (3 журналу «Барвінок»)
Цілі числа _________________________________________________________________
Дробові ___________________________________________________________________
Збірні ____________________________________________________________________
Високий рівень ( 3 бали )
4. Запишіть словами кількісні числівники — цілі числа. Де можливо, утворіть від них збірні числівники: 4; 60; 19; 52; 180 ________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
5. Запишіть на місці крапок, де потрібно, м'який знак.
П'ят...десят...ом, сім...десяти, вісімдесят...ма, шіст...десят, шіс-т...ма.
6 . Провідміняйте числівник 794
Н.________________________________________________________________________Р._________________________________________________________________________Д._________________________________________________________________________З._________________________________________________________________________О.________________________________________________________________________М.________________________________________________________________________
_______ 6 балів ______
Р А З О М : 12 БАЛІВ.