8 кл. ІІ с. Контрольна робота №5 Просте речення. Другорядні члени речення Тест

Про матеріал
8 кл. ІІ с. Контрольна робота №5 Просте речення. Другорядні члени речення Тест
Перегляд файлу

8 кл. ІІ с. Контрольна робота №5

Просте речення. Другорядні члени речення

 Тест

Варіант І

Початковий рівень

Вибрати одну правильну відповідь

1. Укажіть речення з порівняльним зворотом: А  Заходить сонце, сповіщаючи засуху і спеку; Б  Село, зачароване зоряним небом, синіє розкиданими хатками; В  Шуміла річка, вкрита білими сережками піни. Г Білосніжні хмаринки, як пірʼя, легенько пливуть краями неба.

 2. Обставини допустовості відповідають на питання:  А чому? через що? Б  в якій мірі? як багато? В незважаючи на що? всупереч чому?

3. Укажіть речення, в якому виділене слово виступає додатком: А Гудуть машини по шляхах.Б Край шляху калина червона росла. В Через деякий час табір розгорнувся по шляху. Г У щире серце щире слово знаходить шлях обовʼязково.

4. Незгоджене означення є у реченні: А Піаніст дістав зошит для нот. Б Почав накрапати теплий дощ. В Повітря було наскрізь сухе. Г Осіннє сонце сипало промінням.

5. Укажіть речення, в якому виділене слово виступає узгодженим означенням:

 А Гірко й густо пахли коноплі;  Б Березневі вітри за кілька днів вилизали в полях сніги; В Повітря було холодне і чисте; Г Ніч надійшла непомітно.

6. Укажіть речення, в якому виділене слово обставина часу:

А  Павутиння бабиного літа пливе звіддалік. Б Вʼється стежка по долині. В Вода прибувала з дивовижною швидкістю. Г Щорання  чисту голубінь просвічувало розсипчасте сонце.

 

Середній рівень

1.Укажіть речення, в якому вжито прикладку: А  Проживав у нас довго собака Бровко.

Б Ллється проміння тепле та ніжне. В Завмерли дерева. Г Горлиці летять мене зустріти зблизька.

2. Граматичну помилку допущено у словосполученні: А перекласти українською;

 Б пробачте нас; В подякувати професору; Г пропустити через хворобу.

3. Запишіть прикладки окремо або через дефіс : гриб/паразит, гора/Говерла, риба/окунь,  льон/довгунець, звіробій/трава, озеро/Світязь,ніч/чарівниця, хлопець/богатир.

 

Достатній рівень

1. Спишіть речення. Розставте, де потрібно, розділові знаки.

Свіжий перший сніг укрив гори й долини ніби тонким дорогим полотном. Стежина неначе лоза виноградна пнеться по білій стіні гори. Дощ лив як із відра. Сяють роси як кришталь.

2.Виконайте письмово синтаксичний розбір речення. Підкресліть усі члени речення.

А листя ніжно падало в траву, шукало там і затишку, й спочинку.

3. Установіть, яким членом речення є кожне зі слів, позначених цифрами ( цифра стоїть перед словом, яке вона позначає. Запишіть поруч із цифрою відповідну букву

 (один член речення є зайвим).

 У кого (1) серце мудрістю (2) багате,  (3) тому глибини (4) всякі перейти.

А  обставина Б додаток В означення Г присудок  Д підмет.

 

Високий рівень 

Опишіть свою вулицю взимку. У тексті використайте різні види обставин, порівняльні звороти (7-9 речень).

 

 

 

 

 

8 кл. І с. Контрольна робота №2

Просте речення. Двоскладне речення

 Тест

Варіант ІІ

Початковий рівень

Вибрати одну правильну відповідь

1. Обставина -  другорядний член речення, який А вказує на спосіб дії, а також міру, місце, час, причину, мету;  Б вказує на ознаку предмета чи явища; В називає предмет і відповідає на питання непрямих відмінків.

2. Обставина мети відповідає на питання: А незважаючи на що? всупереч чому?

 Б для чого? з якою метою? В чому? через що?

3. Укажіть речення з простим дієслівним присудком: А Сонце над землею знову зійшло, розвіяло грозу. Б Треба бути вимогливим до себе. В Україні, її люду хочу я служити.

4. Незгоджене означення є у реченні: А У руках у дівчинки була гілочка верби. Б У брейн-ринзі перемагає найерудованіший. В Сьогодні день був сніговий. Г На пришкільній ділянці висадили квіти.

5. Двоскладним називається речення, яке А має два головні члени – підмет і присудок;

Б має лише один головний член речення; В має дві граматичні основи

6. Укажіть речення зі складеним іменним присудком: А У сторожці сутінь та вистояний за зиму холод. Б Ніч – мов криниця без дна. В Ліс густішав і густішав.

 

Середній рівень

1.Укажіть речення, в якому є обставина: А Шлях лежить великий. Б Надійшла осінь.

  В Довга дорога лишилася позаду.

2. Граматичну помилку допущено у словосполученні: А дякувати брата; Б характерний для дітей; В вибачте мені; Г оволодіти  знаннями.

3. Укажіть речення , в якому слід поставити тире між підметом і присудком: А Мова не полова. Б Твої очі як зорі. В Тиха вода завжди глибока. Г  Читати нові світи відкривати.

 

Достатній рівень

1. Спишіть речення. Розставте, де потрібно, розділові знаки.                                                                                      Мамина ласка тепла як сонце. Він працює тут як науковий консультант. Обіч сердитого сонця неначе сторожа грізна стали золотисті стовпи. Вийшовши на сцену Тарас став білий як стіна.

2. Виконайте письмово синтаксичний розбір речення.

При березі тихім вода пробігала,  у діток про літо купальне питала.

3. Установіть, яким членом речення є кожне зі слів, позначених цифрами ( цифра стоїть перед словом, яке вона позначає) . Запишіть поруч із цифрою відповідну букву (один член речення є зайвим).

 (1) Глечики  (2) з глини (3) прикрашали  (4) мисник.

А  обставина Б додаток В означення Г присудок  Д підмет.

 

Високий рівень

Складіть текст  на тему “Зимові краєвиди“, використовуючи  різні  види обставин, порівняльні звороти.                                                                                                                                                                                                                                     


 

doc
Додано
15 березня
Переглядів
348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку