8кл Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Заходи безпеки під час роботи з лугами.

Про матеріал
Розробка для дистанційного навчання. Містить теоретичний матеріал , посилання на відеоперегляд з QR - кодами ,схеми і текст для теоретичного опанування матеріалу , шаблон заповнення конспекту учнем та завдання для самоперевірки.
Перегляд файлу

8 клас  

Тема уроку : Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями.  Заходи безпеки під час роботи з лугами.

Опрацювання матеріалу уроку надає  можливість:

1. вивчити хімічні властивості лугів

2.  навчитись розрізняти реакції заміщення, обміну, нейтралізації;

3. складати хімічні формули лугів та рівняння реакцій, які характеризують хімічні властивості лугів, відпрацювати навички запису хімічних рівнянь

4. навчитись безпечному користуванню лугами.

Ключові поняття і терміни: основи, луги , індикатори (лакмус, метиловий оранжевий, фенолфталеїн, універсальний індикатор); реакція нейтралізації, реакція обміну

 

Пригадайте :

  • Який клас неорганічних сполук називається основами?
  • На які дві групи поділяються основи?
  • 3 допомогою таблиці розчинності наведіть приклади розчинних і нерозчинних основ.
  • Назвіть вибрані основи за сучасною українською номенклатурою.             

 

Хімічні властивості лугів :

1. Подивись навчальне відео  (луги)

https://www.youtube.com/watch?v=WA50pOui2eU

 або навчальну презентацію за темою уроку : https://www.youtube.com/watch?v=aD8SQIRN_u8

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FWA50pOui2eU&4&0

Теоретичний блок : луги

Хімічні властивості основ визначаються їх відношенням до кислот, амфотерних оксидів і солей.

Найбільш характерною властивістю основ є їх здатність вступати в хімічні реакції з кислотами.

Реакції взаємодії основ з кислотами називають реакціями нейтралізації.

E:\Воспитание\Химия\КУРСІ\Урокі\1б.png

Суть реакцій нейтралізації полягає в тому, що кислотний водень кислоти і гідроксид основи утворюють воду, а катіони металу основи і кислотні залишки утворюють сіль:

E:\Воспитание\Химия\КУРСІ\Урокі\нейтролізація.png

Заходи безпеки під час роботи з лугами:

Луги – їдки речовини які здатні роз’їдати шкіру, слизову оболонку очей.

Під час роботи з лугами та їх розчинами треба дотримуватися правил безпеки, зокрема:

- тверді луги (гранули) тримати в закритій посудині ;

- не брати речовини руками, не розбризкувати ;

- поводитися дуже акуратно: стежити, щоб луг не потрапляв на одяг, зошити й книжки , то що;

Знак

«Їдкі речовини»

E:\Воспитание\ВОСПЕТ работа\рисунки\ХІМІЯ\знаки\12050004-Opasno-Edkie-i-korrozionnyie-veschestva.jpg

Вивчення хімічних властивостей будь-якого класу речовин дає змогу зрозуміти їх природу, місце серед інших речовин, процеси взаємоперетворення.

 Хімічні властивості основ ви побачите наочно ( експериментально)  і оформите результати відповідних лабораторних дослідів  в опорному конспекті

2. Перегляньте  відео 

Демонстраційний дослід  №12. Хімічні властивості лугів за посиланням або за QR кодом https://www.youtube.com/watch?v=4mT_n0-7PP8

C:\Users\Admin\Desktop\ХИМИЯ\ПР 8 клас\Демонстрація №12  Хімічні властивості лугів.png

Складаємо опорний конспект за результатами спостережень :

 1. Вплив розчинів лугів на  забарвлення індикаторів :

Індикатор

Універсальний індикатор (папірець)

Лакмус

Метилоранж

Фенолфталеїн

Колір  індикатора

 

 

 

 

 

Висновок :

  - Розчин лугу  має __________________ середовище.

 - Розчин лугу можливо виявити за допомогою таких індикаторів : _________.

2. Лабораторний дослід № 2 Взаємодія лугів з кислотами в розчині.

 Переглянути відео за  посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=iyUvBZq-XEg

 та оформити  запис  згідно вимог :

Мета : ____________________________________

Обладнання та реактиви : ____________________

або за QR кодом

C:\Users\Admin\Desktop\ХИМИЯ\ПР 8 клас\Лаб дослід №2 Луги с кислотами .png

Хід роботи :

Дослід №1.  Взаємодія натрій гідрооксиду з хлоридною і сульфатною кислотами.     NaOН + HCl =                    NaOН  + H2S O4 = 

Дослід №2.  Взаємодія калій гідрооксиду з хлоридною і сульфатною кислотами.

                        KOH + HCl =                       KOH +  H2SO4 = 

Висновки.   Дайте відповідь на питання : - Чому розчин знебарвився?

                                                   - Які  реакції називають реакціями нейтралізації?

                                                  - У чому полягає сутність реакції нейтралізації .

 3.  Реакція лугів з кислотними оксидами :

E:\Воспитание\Химия\КУРСІ\Урокі\луги.png

Допишіть рівняння реакції :  (підказка : утворюється сіль тієї кислоти , що відповідає даному кислотному оксиду ):

KOH + SO3 =             Ca(OH)2  + Р2О5 =          NaOН + СO2 =            Ba(OH)2 + SO2 =

4. Взаємодія лугів з солями :

E:\Воспитание\Химия\КУРСІ\Урокі\луг з сіллю.png

 допишіть рівняння реакцій за зразком :  реакція обміну  відбувається в розчині

6NaOН + Fe 2(SO4)3  =  3Na2SO4  + 2Fe(OH)3

                                    основа     +    сіль             =    нова сіль   +  нова основа ( нерозчинна)

 Увага ! Реакція між сіллю і лугом можлива лише за умови , що утворюється осад нерозчинної основи

KOH +  CuСО2 =              NaOН+ MgSO4 =             Ba(OH)2 +  AlCl3 =        

Тренувальні вправи

Завдання 1. Напишіть можливі  рівняння взаємодії натрій гідроксиду з речовинами за схемою.

Завдання 2. Здійснити перетворення: BaO→ Ba(OH)2→ BaCO3→ H2CO3→ CO2

Задача 1. Під час пропускання карбон (І V) оксиду крізь розчин кальцій гідроксиду добули сіль масою 80г. Визначте об’єм карбон (І V) оксиду (н. у.), який був пропущений крізь розчин.

 

Задача 2. Сульфатна кислота масою 16 г прореагувала з натрій гідроксидом. Обчисліть масу утвореної солі.

 

Домашнє завдання:

-  прочитати  § 29 ( стор 153-156) ,

-  вивчити властивості лугів,

- надіслати фото конспекту і виконаних завдань..

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лупол Людмила Анатоліївна
    Чудовий матеріал для дистанційного уроку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
17 квітня 2021
Переглядів
6119
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку