Австралія- найспекотніший материк. Австралійська народна казка «Чому кенгуру стрибає»

Про матеріал
Інтегрований урок літературного читання та природознавства з використанням ігрового програмного забезпечення та методу «Шість капелюхів Едварда де Боно».
Перегляд файлу

                                                                              КУ Сумський НВК №11

                                                    Вчитель початкових класів Жабська О.Д.

 

Тема : Австралія- найспекотніший материк. Австралійська народна казка  «Чому кенгуру стрибає»

Мета:

формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з  австралійською народною казкою;закріпити матеріал з теми «Австралія» учити правильно, свідомо, виразно читати текст, аналізувати його; розвивати мислення, кмітливість, увагу до слова, спостережливість, зв’язне мовлення учнів; збагачувати лексичний запас школярів; виховувати інтерес і цікавість до інших предметів;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: удосконалювати вміння приймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати і оцінювати свої результати;

комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування;

інформаційної: формувати вміння здобувати з підручника необхідну інформацію;

соціальної: формувати здатність працювати в парі, групі, з усіма членами колективу;

загальнокультурної: учити дотримуватись норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.

знань.

Тип уроку: інтегрований урок літературного читання та природознавства з використанням ігрового програмного забезпечення та методу «Шість капелюхів Едварда де Боно».

 

                        Хід уроку

І. Організація класу.

 

1.Інтерактивна вправа «Емоційний настрій класу»

Глибоко вдихніть і видихніть. Вдихніть в себе чистоту зимового дня, видихніть всі прикрощі та образи. Нехай ваш організм буде здоровим, душа – чистою, настрій гарним, а розум – світлим. Я бажаю вам успіхів на уроці.

Сідає краса , сила.

Проведемо інтерв’ю за 1 хвилину.

Відповідаємо іменниками

- Що ви очікуєте від уроку?

Відповідаємо прикметниками

  • Наш урок буде…

(успіху, творчості, взаємодопомоги, дисципліни, розуміння, цікавості, нового, підтримки, читання, відкриття, роботи…)

Вчитель : - І тільки за таких умов нам наприкінці уроку нам вдасться досягнути мети . А значить стати ще розумнішими, добрішими, мудрішими, кмітливішими.

А девізом нашого уроку будут  рядки  відомого російського вченого Д Писарева :

Три шляхи ведуть до знань ;

Шлях наслідування – найлегший

Шлях роздумів – найважчий

Шлях дослідження – найцікавіший

І саме ці слова стосуються нашого уроку.

Вчитель :- Я запрошую вас на урок незвичайний. Ми як  справжні літературознавці будемо досліджувати літературний матеріал, розкривати деякі таємниці. Та повторимо матеріал з природознавства. А в кінці уроку ви поділитеся своїми спостереженнями  і висновками.

Це буде не просто урок, а  робота в творчій лабораторії , де не буде справжнього вчителя. Кожен з вас зможе на хвилинку уявити  себе ним в процесі роботи . Я ж просто буду вашим другом і помічником. 

 З вами  працюватиме «група контролю», представників якої ви вибрали  самі. Вони будуть висувати перед вами проблеми та слідкувати  за їх вирішенням.

(« Група контролю» - окремі  учні класу, яких обирають завчасно самі учні методом голосування)

Група контролю має скільки учнів як завдань вони сидять окремо і слідкують за роботою груп. (Ставлять проблему та слідкують за правильністю її розв'язання учні із  «групи контролю».)

 

  •                   Також ви будете працювати за чек –листами. Розгляньте її детальніше. Ми бачимо назви різних завдань. Ви будете отримувати різні завдання від представників групи контролю. Зверніть увагу, що біля кожного завдання є спеціальне місце. В цих кружечках ви повинні будете, після виконання завдань, поставити самі собі бал за виконану роботу.  (Вивести на екран)
  •                   Якщо ви працювали активно, всі завдання виконали правильно, то за роботу ставите собі 3 бали, якщо було допущенні деякі помилки, але працювали активно та старанно, то ставите собі 2 бали, якщо працювали не так активно, як би вам хотілось би, допускали поминки в виконанні завдання, то ставите собі 1 бал. Всі ці бали по закінченню уроку ви додасте, побачите свій результат, а також ці бали будуть враховуватися для  кінцевої оцінки за роботу. Тому працюйте плідно, завзято і звичайно ж будьте об’єктивними і чесними.

Працювати ми будемо в групах. Тож повторимо правила роботи на уроці

 Повторення правил роботи на уроці

  • Правило піднятої руки, вільної ноги
  • Співпраця в парі, групі
  • Уміння слухати
  • Брати участь в роботі групи
  • Працювати творчо та активно
  • Отримати задоволення від уроку
  • Можливо хтось із вас бажає додати якесь правило?
  • Записую на дошці
  •  

А зараз я надаю слово нашій службі контролю.

 

 1 контролер

Цікавинка

 

Найбільша швидкість читання дитиною вголос незнайомого тексту 141 слово за хвилину. Цей рекорд встановив хлопчик Льова Бондаренко з Харькова.

Якщо іншим дітям батьки читають казочки, то Льова Бондаренко у 2 роки і 7 місяців вже сам мамі читав книжки. І не дитячі казки, а …дорослі енциклопедії! До 5 років маленький харків’янин прочитав їх вже понад сто. На вдумливе читання 250-сторінкової енциклопедії диво-дитина витрачає 2-3 дні. 

Для рекорду експерти  за всіма правилами швидкісного читання  підібрали для Льови незнайомі тексти. Як рекорд зафіксували швидкість читання 141 слово за хвилину. Для порівняння: для першокласників вважається нормальною швидкість читання 25 слів за хвилину. На момент фіксації рекорду маленькому вундеркінду було 5 років і 3 місяці.

 

- А, що потрібно робити. Щоб гарно читати?

- Зараз ми проведемо мовну зарядку.

Проглянь словосполучення. Доповни пропущені слова. Правильно прочитай кожне слово.

У кенгуру – кенгуря.

У коали - … .

У … - качконосеня,

У єхиди - … .

У казуара - … .

У … - жабеня.

У крокодила - … .

У … - страусеня.

У … вомбатеня

Представниками якого материка є ці тварини?

 (Австралії) Що ви знаєте про цей материк?

Давайте проведемо дебати. Битва сильніших.

 

Контролер 2

Включіть на своїх пристроях програму зчитування кюар коду.

Робота з QR – кодами. Читання скоромовки ( за допомогою програми  прочитайте скоромовку)

 Повільно

Швидше з ручкою в руках

З оплесками.

Скоромовка

Кенгуриха з кенгуренятком

Спішать до кенгуру батька

 

 Я

Повідомлення теми і мети уроку

 Так як ми досліджуємо материк «Австралію» Сьогодні  познайомимося з  австралійською народною казкою

Робота з ребусами . Читання назви твору.

Розгадавши ребус, ви дізнаєтесь назву казки над якою ми будемо сьогодні працювати. «Чому кенгуру стрибає».

Отже, на сьогоднішньому уроці ми прочитаємо   австралійську народну казку «Чому кенгуру стрибає». І дізнаєтесь дійсно чому кенгуру стрибає а не ходить на чотирьох ногах як інші тварини.

 

ребуси     ,,  ребусиребуси

 

 

ребусиребусиребуси,,ребуси

,, ребусиребусиребуси

 

 

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності.  Повідомлення теми уроку  

ІІ. Основна частина

Контролер 3

  1. Словникова робота

Щоб зрозуміти зміст тексту, проведемо словникову роботу за допомогою програми льорнінг апс.

Затінок

Буш

Чагарники

Підступав

Метнувся

А зараз ми з колегами прочитаємо вам казку, ваше завдання уважно слухати  і після прослуханого дати відповіді на такі запитання

 

Хто головний герой казки?

Яка трагедія сталася з Кенгуру?

Фізхвилинка

Прочитайте казку самостійно. 1 хвилина

Я

Робота над текстом за методикою  Едварда де Боно «Шість капелюхів»

Над казкою ми будемо працювати за  методикою Едварда де Боно «Шість капелюхів». Для цього кожна група обирає колір капелюха і, відповідно, завдання, яке буде виконувати. Давайте згадаємо, як ми повинні будемо мислити, одягаючи капелюшок певного кольору.

Білий – інформація

Жовтий – переваги, позитив

Чорний – недоліки, негатив

Червоний – почуття, емоції

Зелений  - творчість

Синій – підсумок (сенкан)

(Учні обирають колір капелюшка, завдання, яке будуть виконувати)

3 хвилини учні готуються до презентації свого завдання

Першим  надаємо слово команді «Білих капелюшків».

Їхнє завдання коротко відтворити головні факти та події, що були в  казці.

Перший учень одягає капелюшок і розповідає «що було спочатку?».

- Наступний, за годинниковою стрілкою, «що було потім?».

- Наступний – «що сталось на кінець?».

За допомогою жовтого капелюшка дізнаємось що гарного було в казці.

За допомогою чорного капелюшка дізнаємось що поганого було в казці.

Червоні капелюшки обговоріть, які почуття та емоції у вас були, під час прослуховування твору.

 

Дітки, але ж це страшно що така трагедія сталася з головним героєм , І оскільки зелений капелюх – капелюх енергії, творчості, давайте за допомогою  технології  сторітелінг  створимо свою історію .( Працюють на місцях)

 

Сині  капелюшки складуть сенкан до слова - кенгуру.

Контролер 2

Діти , чи сподобалася вам казка?

Що вас найбільше вразило?

Що здивувало?

Що заспокоїло?

А як було кенгурятку в цей небезпечний час ми його зараз запитаємо. Погравши в гру «Крісло автора»

 

Я

Молодці ви гарно попрацювали були активними, уважними, небайдужими.

А зараз я запрошую вас до творчої лабораторії – де ми закріпимо знання з теми в якій народився і живе герой нашого уроку. – кенгуру.

Кожна група має своє завдання. Відкрийте конверти і по черзі прочитайте завдання.

 

Групи

1 група колаж  на комп’ютерах – рослинний світ, тваринний, корисні копалини, міста, сільське господарство

2 група цікаві факти про Кенгуру на телефонах

3 група – хмара слів  на комютерах

 4 Рослинний світ на карті

 5 Тваринний світ  на карті

Презентації робіт одним із учасників команди

Підсумок

Ось і підходить до завершення наша робота.

Я хочу надати слово представникам групи контролю, які сьогодні були моїми помічниками.

Представник « групи контролю»:

- Якщо дати оцінку нашої роботи на уроці, можна з впевненістю сказати, що всі учні нашого класу добре засвоїли дану тему.

Самооцінювання.

 - А зараз оцініть свою роботу на уроці?                                                                                         -  Підведіться  ті, хто вважає, що був активним, розумним, кмітливим і зберіг гарний настрій до кінця уроку, і отримав високий бал.

- Молодці! Ми вам всі дружно аплодуємо.

- А тепер підніміться ті, хто вважає, що був недостатньо активним і має достатній рівень.                                                                Ви теж розумнички.                                                   

-  Підніміть праву руку і … погладьте себе по голівці.

- Дякую вам за чесність. Я згодна з вашою самооцінкою.

- А зараз встаньте ті, хто дома підготується, постарається  і на наступному уроці буде найкращим.

Діти а як ви оціните роботу наших контролерів?

- Урок наш закінчується,але не закінчується разом із ним вивчення чудових  скарбниць народів світу та материків . Мені хочеться подякувати всім, хто прийшов до нас на урок. Я вважаю, що наша робота в творчій лабораторії була недаремною. Всі ви показали свої знання, вміння працювати в команді, з інформацією, інформаційно технічними засобами.

Учитель:

- Діти, для кожного вчителя найбільшою нагородою за його роботу є  допитливі, зацікавлені очі дітей. І саме такими вони були у вас на сьогоднішньому уроці . Я дуже вдячна  вам за сумлінну працю.

 

 

            

 

 

docx
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
12 січня 2022
Переглядів
660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку