Балади (підсумковий урок) 7 клас

Про матеріал
Підсумковий урок з теми "Вступ. Жанр балади у європейських літературах" (оригінал, переклад, переспів, балади, види балад, балади "Рукавичка", "Король Лір", "Світязь", "Вересовий трунок"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Повторення та узагальнення теми «Вступ. Жанр балади у європейських літературах»

Номер слайду 2

Теоретична скарбничка. Оригінал – авторський твір. Оригінал (латин. первісний) — текст, створений тією мовою, якою володіє і яку обрав автор. Переклад — це відтворення тексту (усного чи писемного) засобами іншої мови. Щоб зробити переклад художнього твору, мало знати мову оригіналу й мову перекладу. Треба знати життя обох народів, спосіб їхнього мислення, історію, традиції, звичаї. Переспів – вірш, написаний за мотивами іншого поетичного твору.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Що таке балада?Бала́да (фр. ballade, від прованс. ballar — танцювати) — жанр ліро-епічної поезії фантастичного, історико-героїчного або соціально-побутового характеру з драматичним сюжетом. Первісно — танцювально-хорова пісня середньовічної поезії Західної Європи з чіткою строфічною організацією.

Номер слайду 5

Види балад-ті, в яких розкриваються поетичний світогляд народу, його міфологічні уявлення, розуміння природи. -соціально-побутові балади, у яких змальовуються взаємостосунки між батьками та дітьми, братами та сестрами, розкриваються почуття кохання й ненависті, образи й ревнощів. У новіших баладах загострюються морально-етичні проблеми. У багатьох соціально-побутових баладах зникає елемент фантастики, а присутній нахил до реалізму.-історичні балади, які є основою пісенної поезії. Провідна тема: любов до Батьківщини, народні ідеали честі та геройства. Є багато елементів подібності до історичної пісні, але є і відмінності, наприклад, історична пісня відтворює конкретну історичну подію чи особу, а балада дає узагальнення. Найбільше в цій групі балад про боротьбу проти турків і татар.

Номер слайду 6

Головні ознаки народної балади:жанр фольклору, віршований, ліро-епічний твір;невелика кількість персонажів;зосередження уваги на моральних проблемах;напружений сюжет;легендність та фантастичність;драматична, часто несподівана розв'язка;присутність оповідача;використання діалогів і повторів;невеликий обсяг.

Номер слайду 7

Староанглійська балада "Король Лір і його дочки"Тема – сімейна трагедія Ліра, зрадженого дочками;Автор – народна балада;Головні герої: король Лір і його доньки: Регана, Гонорелія, Корделія. Образ короля Ліра з балади “Король Лір та його дочки”Король Лір – символ трагічної батьківської любові / з фольклорної балади є образом вічним. Король Лір на початку твору показаний жорстоким егоїстом, що вимагає покори та великої любові не тільки від підданих, а й від своїх дочок. Шлях страждання та спокути змінюють героя, у фіналі твору ми бачимо люблячого батька, людину, що картає себе за учинену ним несправедливість.

Номер слайду 8

“Як Робін Гуд став розбійником”Автор — невідомий. Тема — зображення становлення Робіна Гуда як захисника знедолених і ватажка розбійників. Проблема — соціальна несправедливість, зіткнення різних прошарків суспільства — феодалів і простолюду.Ідея — оспівування чесної людини з народу; віра в соціальну справедливість і визволення; переконаність у силу і нездоланність народу. Балада є історичною, бо тут: згадується, що події відбуваються за часів Генріха ІІ в Англії; зображено звичаї англійського середньовічного суспільства; хоч досі не доведено, чи був насправді Робін Гуд реальною особою, у середньовічній Англії справді було на той час багато людей, які протестуючи проти насильства, ставали розбійниками.

Номер слайду 9

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «Рукавичка»Тема: Зображення поведінки людини, яка обстоює особисту гідність і честь.Ідея: Автор засуджує деспотичні закони суспільства, утверджуючи пріоритет високої людяності; утверджує необхідність перемоги сили духу особистості над світом зла і насильства. Головна думка: Утвердження самоцінності людського життя. Головні герої:-король Франциск – правитель Франції,-Делорж – лицар, який виконує прохання дами свого серця, але зрозумівши, що вона його не кохає по-справжньому вчинив справжній подвиг! Гордо повернувши рукавичку власниці, він дає їй зрозуміти, що більше не має наміру дозволяти їй грати з його почуттями.-Кунігунда – красуня, яка забажала випробувати щирість почуттів Делоржа. Проблематика: лицарська честь й людська гідність,проблема цінності людського життя.

Номер слайду 10

Адам Міцкевич «Світязь» Тема: боротьба польського народу за незалежність; загибель жителів СвітязяІдея: Утвердження любові до батьківщини й героїзму. Уславлення патріотизму простих людей. Композиція твору: Експозиція: опис озера Світязь. Завʼязка: бажання дізнатися про таємницю озера. Розвиток дії: поява князівни, розповідь про Туганову державу, напад ворогів. Кульмінація: небажання потрапити в неволю та добровільна смерть. Розвʼязка: біле латаття як згадка про подвиг народу.

Номер слайду 11

Роберт Льюїс Стівенсон «Балада про вересовий трунок»Тема: загибель останніх піктів.Ідея: Уславлення єдності та стійкості піктів, утвердження права кожного на незалежність<Основна думка: боротьба за незалежність і свободу проти поневолювачів.«Вересовий трунок» сюжет: Експозиція, зачин — оспівування вересового напою, характеру й звичаїв піктів. Зав’язка — захват території піктів загарбниками, знищення маленького народу. Розвиток дії — король прагне дізнатися рецепт вересового напою, захват у полон батька й сина, їхній допит. Кульмінація — за проханням батька сина кидають у море. Розв’язка — батько назавжди залишає із собою секрет вересового напою, але кидає виклик ворогам, готовий померти, але не підкоритися, не зрадити свій народ. Основа балади – шотландська легенда про те, як пікти зберегли секрет вересового трунку.

Номер слайду 12

«Відгадай баладу»В пущі дрімучій розкинулись води-Ясна і чиста рівнина,Пуща їх тінню густою обводить,Озеро – ніби крижина.

Номер слайду 13

Ігри - бої подивиться. Проти свого звіринця. Сів сам король.

Номер слайду 14

Я рада,- мовила ……Свій довг дитячий все сповняти,Послушна бути вам у всім,А більше не в силі я нічого вам сказати.

Номер слайду 15

Лежали під квітом червоним Поснулі навік броварі.

Номер слайду 16

Не треба дякувати за це! І панну гордо покидає.

Номер слайду 17

Так врятувався народ безборонний,Так ми уникли неслави. Бачиш квітки? То дівчата і жони,Змінені в білі купави.

Номер слайду 18

Хто там запанував по них,У хроніці читайте,А повість про дитячую невдячність. Собі запам’ятайте!

Номер слайду 19

Смерть його не лякає,Життя не цінує він. Не смію я честь продавати,Як в очі дивиться син.

Номер слайду 20

Переходьте до виконання тестуhttps://naurok.com.ua/test/vstup-zhanr-baladi-u-evropeyskih-literaturah-7-klas-pidsumkoviy-test-2435117.html. Успіху!

pptx
Додано
9 жовтня 2023
Переглядів
666
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку