Батьківські збори майбутніх першокласників

Про матеріал
Дана розробка батьківських зборів майбутніх першокласників допоможе вчителям початкової школи провести збори у вигляді тренінгових елементів, яка зацікавить батьків, сформувати правильне ставлення до виховання дітей та виховувати почуття відповідальності за кожний свій крок на землі, надати батькам рекомендації щодо створення сприятливих умов період адаптації.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки

Відділ освіти Лисичанської міської ради Луганської області

КЗ «Лисичанська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №29

Лисичанської міської ради Луганської області»

 

 

 

 

 

 

        БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ

Успiшна  адаптацiя  першокласників

як умова розвитку  всебічно розвиненої особистості

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

заступник директора з НВР

Кравченко С.В.

 

 

 

                                                  Лисичанськ

2020р.

 

Мета: роз’яснити батькам, що психологічна підтримка є своєрідною базою для психічного розвитку, а той, у свою чергу, є основою для соціально­го та духовного розвитку дитини; сформувати і у батьків правильне ставлення до виховання дітей у цьому напрямку та виховувати почуття відповідальності за кожний свій крок на землі, надати бать­кам рекомендації щодо створення сприятливих умов період адаптації.

Обладнання: презентація «Знайомство зі школою», іграшковий мікрофон, таблички «Учні», «Вчителі», «Батьки», аркуші А4- 30штук, фломастери, папір для фліпчарту – 4 шт., маркери, тестові завадання, поради батькам.

Учасники: батьки, класний керівник.

                                      

ПЛАН ЗБОРІВ

І. Вступне слово вчителя

ІІ. Вправа «Мікрофон»

ІІІ. «Вправа мозковий штурм»

ІV. Вправа «Прогноз»

V. Знайомство зі школою перегляд презентації

VІ. Міні- лекція «Початок навчання у школі: вплив на емоційний стан і поведінку дитини»

VІІ. Вправа «Як   допомогти дітям в період адаптації»

VІІІ. Вправа «Як добре ви знаєте своїх дітей»

Х. Тест « Які ви батьки ?»

ХІ. Підсумок зборів.

 

 

 

 

 

 

 

ХІД ЗБОРІВ

                                                  Школа — це майстерня,

                                                  де формується думка молодого покоління.

                                                  Слід міцно тримати її в руках,

                                                  якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.

А. Барбюс

 

 

І. Вступне слово вчителя

- Доброго дня шановні батьки! Я рад вас віт тати в стінах нашої школи.

Я вважаю, що сьогоднішня наша зустріч буде плідної, цікавою, змістовною. І саме сьогодні, ми  можемо оголосити вас учасниками  великого плавання на кораблі під назвою «Школа».  Незабаром 1 вересня ваші малюки переступлять поріг нашої школи, поринуть у світ цікавих незабутніх  ідей, які перетворять вашого малюка на креативного, комунікативного громадянина нашої країни!   Я бажаю всім нам стати однією командою, яка буде вправно працювати, аби  освітній процес був цікавим, змістовним, значущими у житті кожної дитини, кожної родини.

Отже, почнемо зі знайомства . Тому що і вам, і вашим дітям, потрібно знати один одно, щоб бути активним учасником освітнього процесу та комфортно себе почувати.

ІІ. Вправа «Мікрофон»

Для цього ми проведемо таку гру як “Мікрофон”. Я пропоную висловитися кожному з вас та побажати щось приємне у нашій нелегкій, цікавій справі – навчання в Новій українській школі. Я починаю з себе: «Мене звати Світлана Володимирівна, і я бажаю вам бути толерантними, чемними , чуйними. Щоб ваші діти зростали здоровими фізично і духовно, успішними та розумними.»

(Батьки, які присутні, висловлюють свої думки в мікрофон)

Підсумок: сьогодні багато хороших думок пролунало. І  найголовніше, що ви всі хочете бачити своїх дітей вихованими, здоровими, інтелектуальними.

ІІІ. «Вправа мозковий штурм»

Проблемне питання: Хто ж  на вашу думку має бути в центрі уваги в Новій українській школі?

( Батьки висловлюють свої думки) . Вчитель прикріплює на дошці таблички

 

 

Звісно, і у батьків, і у вчителів на першому плані повинні бути діти! Адже  в Концепції Нової української школи говориться : «Нова українська школа буде працювати на засадах особистісно орієнтованої моделі освіти. У рамках цієї моделі школа максимально враховує здібності, потреби та інтереси кожної дитини, на практиці реалізуючи принцип дитиноцентризму»

Чи можна вирішити всі ці  завдання окремо? Ні! Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у вчителя однакова. Щоб виховати дитину такою, як ми хочемо, потрібно організувати творчу співпрацю вчителів, учнів, батьків у освітньо-виховному процесі. Тому ми і батьки, і педагоги, повинні створити такі умови для учнів, які максимально змогли реалізувати здібності, потреби та інтереси кожної дитини.

ІV. Вправа «Прогноз»

«Наші очікування від майбутнього школяра, школи, вчителя».

 Кожен отримує індивідуальне завдання – упродовж п'яти хвилин відповісти на запитання:

1.Що ви очікуєте від своєї дитини  першому класі?

2. Чого ви очікуєте від школи,

3. Які очікування від діяльності вчителя?

(Група батьків об’єднуються у групи. Вчитель проводить гру «Фрукти», розподіляючи учасників на 4 групи. Кожна група формулює свою думку щодо сподівань від дитини, школи,вчителя. Добирає аргумент на захист своєї позиції)

V. Знайомство зі школою перегляд презентації

VІ. Міні- лекція «Початок навчання у школі: вплив на емоційний стан і поведінку дитини»

    Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще необхідно навчити користуватися  ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними установками учня, формують його життєві компетентності, необхідні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці.

     Початок навчання у школі – визначний момент у житті дитини. Він кардинально змінює весь спосіб її буття. Властиве дошкіллю безпечне й безтурботне середовище змінюється світом, наповненим безліччю вимог, обов’язків і обмежень: жорсткий режим відвідування школи; систематична праця, укладена в більші часові рамки; нові норми і правила поведінки; виконання вказівок учителя.

      Свій новий статус школяра дитина не завжди сповна усвідомлює, але обов’язково відчуває і переживає його: пишається тим, що стала дорослою; з’являється бажання бути успішною у навчанні. Для першокласника це означає те саме, що бути хорошим і улюбленим. Дитина переконана в тому, що у неї має все виходити, тому сильно переживає свої невдачі, не завжди розуміє їх причини.

       Початок навчання в школі  для кожної дитини сильним стресом – водночас, її переповнюють почуття радості, захвату або здивування, відчуває тривогу, розгубленість, напругу. У зв’язку з цим у першокласників в перші тижні відвідування школи знижується опірність організму, можуть порушуватися сон, апетит, підвищуватися температура, загострюватися хронічні захворювання. Діти можуть без причини вередувати, дратуватися, плакати. Вони легко відволікаються, не здатні до тривалого зосередження, володіють низькою працездатністю і швидко стомлюються, збудливі, емоційні, вразливі. У зв’язку з таким станом традиційно для нашої школи на перші тижні припадає адаптаційний період, під час якого менша кількість уроків, незначне навчальне навантаження, режим дня схожий на той, до якого діти звикли до школи.

          Водночас із початком шкільного навчання відбувається вирішальна зміна соціальної ситуації розвитку дитини. Її відносини із дійсністю перебудовуються: система відносин «дитина – дорослий» диференціюється на дві частини: «дитина – батьки» та «дитина – учитель». При цьому остання визначає відносини між дитиною і батьками, дитиною й іншими дітьми. Маленький школяр стає суб’єктом соціальних стосунків і наділяється суспільно значущими обов’язками, за виконання яких отримує громадську оцінку. У першому класі для дитини вчитель стає найбільш значущою персоною. Його похвала або осуд часто важливіші, ніж оцінка батьків.

 Ми ще раз впевнюємося, що партнерських відносин, активної співпраці «батьки- учні- вчителі» освітній процес неможливий! Виконати місію Нової української школи також неможливо. Тому я пропоную зараз розподілитися батькам за датою народження ( літні, весняні, осінні, зимові місяці) та виконати наступну вправу.

VІІ. Вправа «Як  допомогти дітям в період адаптації»

Робота в 4 групах. (батьки розподіляються за гру парами за назвами пір року)

4 групи батьків розробляють поради, рекомендації допомоги своїм дітям  у період адаптації, приходять до спільних ідей та спікери груп записують на фліп-чарті основ ні  поради.

Вчитель надає поради  батькам:

• Допомагати у пiдготовцi до школи.

• Органiзувати робоче мiсце дитини.

• Привчати до охайностi й порядку.

• Дбати про здоров’я дитини.

• Заохочувати найменшi успiхи дитини у навчаннi й поведінці.

• Привчати до самостiйностi.

• Використовуйте  слова-схвалення.

• Радiйте вашiй дитинi!

• Розмовляйте з дитиною спокiйним голосом.

• Будьте терплячими.

• Заохочуйте зацiкавленiсть та уяву дитини.

Висновок:

Психологічна підтримка дитини батьками – одна з основних і важливих умов позитивного адаптаційного періоду.

VІІІ. Вправа «Як добре ви знаєте своїх дітей» ( батьки записують на аркушах А4 відповіді на питання вчителя про своїх дітей)

  1. Чим особливо цікавиться ваша дитина?
  2. В які ігри любить грати ваша дитина?
  3. Чи є у вашої дитини друзі?
  4. Чи знаєте ви друзів своєї дитини?
  5. Які телепередачі любить ваша дитина?
  6. Яка улюблена страва  вашої дитини?
  7. Як ви можете допомогти своїй дитині у навчанні?

Х. Тест « Які ви батьки ?»

Необхідно вибрати одну з трьох відповідей

А — може і завжди так роблю;

Б — можу, але не завжди так роблю;

В -— не можу.

Чи можете ви.

  1. У будь який момент залишити свої справи і зайнятися дитиною?
  2. Порадитись з дитиною незважаючи на її бік?
  3. Зізнатися дитині у помилці, яку ви допустили у ставленні До неї?
  4. Вибачитись перед дитиною в разі своєї неправоти?
  5. Стримати себе, якщо вчинок дитини роздратував вас?
  6. Поставити себе на місце дитини?
  7. Повірити хоча б на хвилинку, що ви добра фея?
  8. Розповісти дитині про повчальний випадок зі свого дитинства, яки показує вас у невигідному світлі?
  9. Завжди стримуватись від слів, здатних боляче вразити дитину?
  10. Пообіцяти дитині, що виконаєте її бажання за хорошу поведінку?
  11. Надати один день, коли б дитина робила все, що їй заманеться поводила б себе так, як схоче, а ви ні в що не втручалися?
  12. Не відреагувати, коли ваша дитина вдарила, грубо штовхнула ас* просто незаслужено образила іншу дитину?
  13. Встояти проти дитячих прохань і сліз, якщо впевнені, що це -примха, скороминуча забаганка?

Відповідь:

А - 3 бали

Б - 2 бали

В-1 бал

30 -39  балів.  Дитина — найбільша цінність у  вашому житті.  Ви

прагнете    не    тільки    зрозуміти,    а    й    пізнати    її,    дотримуватися

найпрогресивніших принципів виховання і постійної лінії поведінки  Інакше кажучи, ви дієте правильно і можете сподіватися на добрі результати.

16-30 балів. Піклування про дитину — питання для вас першорядне. Ви маєте здібності вихователя, але не завжди застосовуєте їх послідовна і цілеспрямовано. Часом ви занадто суворі, в інших випадках—надміру м'які, крім того, ви схильні до компромісів, котрі послабляють виховний процес. Вам слід серйозно замислитись над своїм підходом п0 виховання дитини.

Менше 16 балів. Перед вами постали серйозні проблеми стосовно виховання дитини. Вам бракує або знань, або бажання і прагнення виховати дитину як особистість, а можливо, і того і другого. Бажане порадитись із спеціалістами — педагогами, психологами, ознайомитись з літературою з питань сімейного виховання.

 

ХІ. Підсумок зборів.

Бажаю, щоб сьогоднішні батьківські збори стали вам корисними. Дитина повина бути впевнена, що вона всім потрібна і цікава. Все, що ми робимо, все це заради наших дітей, бо діти – то є оцінка нашого життя, його зміст і продовження. Ми повинні їм дати все найкраще, виховати їх добрими, розумними, і щасливими.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної  літератури:

1.Інноваційні технології навчання в початковій школі / Автори-упорядники: В.П.Телячук, О.В.Лесіна.-Х.:Вид.група”Основа”: “Тріада+”,2007.-240с

2.Нова українська школа  «Порадник для вчителя»

http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/NUSH-poradnyk-dlya-vchytelya.pdf

 

 

docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку