Батьківський лекторій "Азбука безпеки"

Про матеріал
Мета: 1. Познайомити батьків з роботою дитячого саду по темі «Безпека життєдіяльності дітей». 2. Активізувати знання батьків про особливості навчання дітей правилам безпечної поведінки. 3. Формувати готовність батьків до співпраці з педагогами дитячого садка з проблем розвитку у дітей навичок безпечної поведінки.
Перегляд файлу

 

C:\Temp\Rar$DIa2024.5019\3.png

 

Мета:

  1. Познайомити батьків з роботою

              дитячого саду по темі «Безпека

              життєдіяльності дітей».

  1. Активізувати знання батьків про

              особливості навчання дітей                             правилам безпечної поведінки.

3. Формувати готовність батьків до співпраці з педагогами дитячого садка з проблем    розвитку у дітей навичок безпечної поведінки.

Сьогоднішня наша зустріч присвячена дуже важливій проблемі -вихованню у наших дітей навичок безпечної поведінки.

Життя дитини дається тільки раз.  Щоб його прожити гідно і щасливо, треба його зберегти.  Наше завдання – підготувати дитину до майбутнього життя.

До зустрічі з різними ситуаціями ми прагнемо забезпечити дітям щасливе дитинство.  Щасливе – означає безтурботне, цікаве, радісне, але найголовнішою умовою безпеки маляти є прищеплення йому з самого раннього дитинства необхідних знань про безпечну поведінку.

 

                    Методична гра « Загадкова скринька»

-         У мене в руках чарівна скринька,  а в ній найцінніший скарб планети.  Хто з Вас хоче бачити, що там, може зазирнути, але поки що не має права розповідати, кого ви побачили в скриньці.

 

-         Ми прийшли у світ, щоб жити

Всі на просторі земнім

Щоб сміятись і радіти

У довкіллі чарівнім.

-         Бо життя – це справжнє диво

Найцінніше над усе.

Глянь довкола, як красиво,

Сонечко тепло несе.

-         І сьогодні у скрині кожен з вас побачив себе: неповторну, чарівну, лагідну, ласкаву людину.  Зі своїм власним життям, з власною долею.

-         Кожен з вас прийшов у світ, щоб любити себе, щоб любили і поважали вас, бо кожен з вас – велика людина.  А ще в нагороду дано право плекати з маленьких, невпевнених у собі росточках сильне і могутнє дерево.

А найголовніший обов’язок зберегти життя і здоров’я наших вихованців і навчити їх турбуватися про себе, як про дорогоцінний скарб, забезпечити їм щасливе дитинство.

Тож сьогодні ми з вами, як ви вже здогадалися, піде тема про безпеку.  Так, що ж таке безпека? Давайте розберемось.

Безпека це:….(Пишу на дошці…)

Що означає слово безпека?

Безпека — стан захищеності, коли кому-, чому-небудь ніщо не загрожує.

Що таке безпека для дітей?

Що таке безпека дитини? Безпека – це:знання дітей-дошкільників про певні небезпечні ситуації та людей, які можуть загрожувати здоров'ю та життю, уміння правильно поводитися у різних ситуаціях; навички самостійних рішень у певних надзвичайних ситуаціях.

                                

Робота ведеться за кількома розділами, а саме:

1. «Дитина та інші люди», в якому дається пояснення того, що саме може бути небезпечним у спілкуванні з іншими людьми; що не завжди приємна зовнішність збігається з добрими намірами і яку поведінку слід вибрати в складній ситуації.

2. «Дитина і природа». Ми говоримо про забруднення навколишнього середовища, про дбайливе ставлення до живої природи; про отруйні рослини; про контакти з тваринами.

3. «Дитина вдома»  -  пожежонебезпечні  предмети,  гострі  і  важкі предмети, балкон, відкрите вікно і інші побутові небезпеки. А також, вміння користуватися телефоном в екстремальних ситуаціях.

4. «Здоров'я та емоційне благополуччя дитини» - вивчення будови організму, закріплення навичок особистої гігієни, про роль ліків і вітамінів,   ставлення   до   хворої  людини,   а  також   дитячі   страхи, конфлікти між дітьми і т. д.

5. «Дитина на вулиці» - правила дорожнього руху, правила поведінки в транспорті, якщо дитина загубилася, орієнтування на місцевості. Для кращого засвоєння матеріалу в своїй роботі ми використовуємо різні  дидактичні   посібники  та  ігри.

З появою на світ маленької людини перед її батьками постають різноманітні і складні завдання, зокрема найголовніше, — щоб дитина росла здоровою. Але травми у дітей, на жаль, трапляються досить часто.

Найчастіше це побутовий травматизм. Йдеться про ушкодження, які діти отримали вдома, у дворі чи в саду. Вони бувають різні. Найнебезпечніші — опіки полум’ям, хімічними речовинами і падіння з висоти. До побутового травматизму найчастіше призводить недостатній догляд за дітьми з боку батьків. Залишені у доступному для малят місці голки, цвяхи, леза бритв можуть стати причиною травми, а іноді — і смерті. Це стосується і газових плит, оголених проводів електромережі, відчинених вікон, сходів… За свою необачність батьки іноді дуже дорого розплачуються.

Дошкільнята намагаються позбутися нагляду дорослих, охоче граються на повір’ї зі своїми ровесниками. Тому необладнані дитячі майданчики, захаращені двори, відкриті люки, канави, несправні ліфти, поруччя сходів, несправні велосипеди не огороджені ділянки, де проводяться ремонті роботи теж дуже небезпечні. Часто діти падають з висоти: балконів, драбин, дерев, що теж призводить до тяжких травм.

Діти різного віку інколи торкаються неізольованих проводів, оголених контактів електропроводів, вставляють у розетки шпильки, цвяхи і нерідко отримують опіки та ушкодження тканин тіла електричним струмом. Таким чином, очевидно, що єдиним винуватцем усіх пошкоджень у немовляти є недбалість або неуважність дорослих.

Тому перед батьками і вихователями стоять завдання сформувати у дитини усвідомлення цінності власного здоров’я та життєвої компетентності шляхом цілеспрямованої навчально-виховної роботи, створити максимально безпечні умови перебування дитини в оточуючому середовищі: дитячому садку, вдома, на вулиці, в транспорті, в природному довкіллі.

 

     Чинники, які найчастіше становлять небезпеку для життя дітей

1. Незнання дітьми правил дорожнього руху.

 2. Діти, які живуть на вулиці, маючи живих батьків.

3. Неблагополучні сім’ї, в яких можливі такі негативні явища, як       насильство над дітьми (фізичне, психічне, емоційне), бездоглядність,  знущання тощо.

 4. Небезпека іноді чекає на дитину і в ситуації «дитина –  незнайомий дорослий».

 5.Небезпеку для дошкільнят можуть становити ситуації: «сам

  удома», «сам на воді» (на річці, ставку, озері, морі), «сам у лісі» без догляду дорослих.

 6.Незнання дошкільниками правил пожежної безпеки, що може призводити до каліцтва і навіть смерті.

Платформа «Нумо»

Порадник для батьків «Подбайте про безпеку дитини»

 

Запрошую вас взяти участь в інтелектуально - розважальній грі. Тема нашої сьогоднішньої гри дуже серйозна і цікава: " Абетка безпеки".

Моїми помічниками сьогодні будуть психолог нашого закладу Кісін Лілія Валеріївна. Вихователь нашої групи Журавльова Наталя Василівна  та Олена Валентинівна. Ну і звісно  наші діти.

Ви готові поринути у вирій цікавих пригод? Особливість нашої гри полягає в тому, що ви виступатимете не кожен сам за себе, а однією командою. 

Тож зараз і розділимося.

 

 

 

                

 

 

 

           

 

 

 

 

 

Сьогодні гратимуть команди: "Вмійки" і "Знайки".

 

                     C:\Users\Tania Mihalovna\Desktop\1.png              C:\Users\Tania Mihalovna\Desktop\2.png       

 

Ведуча. Оголошую правила гри:

 

1. Члени команд повинні дати правильну відповідь на поставлене запитання.

2. Першою відповідатиме команда, яка першою підняла сигнальну картку.

3. За кожну правильну відповідь команда отримує фішку.

За давньою традицією наших ігор, долати всі перешкоди на шляху до перемоги нам допомагає наш девіз.

 "Я хочу, я можу, я знаю!"

 

Ведуча. Отже, правила гри оголошено. Розпочинаймо! Першим випробуванням для гравців буде таке завдання. 

 

Вправа «Вправні пішоходи»

 

Мета: активізувати знання  батьків про дорожній рух.

Хід: вправа проводиться у формі змагання. Виграє та команда, яка дасть більше правильних відповідей на запитання – загадки за одну хвилину.

Запитання і загадки для першої команди:

  • як називається частина дороги, якою рухається транспорт? (Проїзна частина)
  • назва якої тварини «спочиває» на пішохідному переході? (Зебра)
  • хто стоїть лише тоді, коли біжить, а як стане – падає? (Велосипед)
  • Який пристрій відіграє важливу роль у регулюванні дорожнього руху? (Світлофор)
  • Назвіть звуковий інструмент працівника державної автоінспекції. (Свисток)

Запитання і загадки для другої команди:

  • Назвіть «мовчазний» інструмент працівника державної автоінспекції. (Жезл)
  • З рогами - а не коза, є сідло - а не кінь, з педалями - а не рояль, з дзвоником - а не двері. (Велосипед)
  • Довгий хвіст дугою тягне за собою. (Тепловоз)
  • Транспорт в місті регулює, всім свої права диктує. (Світлофор)
  • Які засоби, крім світлофора та дорожньої розмітки, регламентують правила дорожнього руху? (Дорожні знаки)

     

Вправа «Служба порятунку»

Мета: уточнити і активізувати знання  батьків про порядок дій у надзвичайній ситуації.

Хід: вправа проводиться у формі змагання. Ведучий по черзі пропонує командам надзвичайні ситуації. Протягом тридцяти секунд команда має дати найбільш вичерпну відповідь про найдоцільніший порядок дій у цій ситуації.

Ситуації:

  • Пожежа у сусідній квартирі багатоповерхового будинку. Ваші дії після виклику пожежної охорони?
  • Ви застряли у ліфті. Що робитимете?
  • Дитина тоне у воді. Ваші дії?
  • Дитина обморозила на прогулянці руку. Як діяти у цій ситуації?
  • На газовій плиті зайнявся жир на сковорідці. Ваші дії?
  • Зайнявся телевізор чи комп’ютер. Ваші дії?
  • На людині зайнявся одяг. Як правильно його погасити?
  • Ваша подруга зламала руку. Як їй допомогти?
  • Ви побачили непритомну людину. Ваші дії?
  • Ваші рідні отруїлися грибами. Що необхідно робити?

 

Вправа «Шифрувальник»

Мета: формувати практичні навички створення елементарних кросвордів для дітей; Розвивати увагу та мислення.

Хід: ведучий роздає учасникам квадрати – «шифровки», у яких зашифровано назви стихійних лих.

Завдання перше. Ведучий пропонує учасникам  розшифрувати» назви стихійних лих, з’єднавши сусідні літери лінією у будь – якому напрямку. Виграє той, хто розшифрує» більше слів – назв стихійних лих.

                                  

З Ф Р А Н Т У М

А Б У В И Р Р А

В У К Л З Л А Н

І Р Д О Щ И Г А

Р Я Г Р І В Я Н

Ю С Н Ю М А З Ч

Х В І Х О Л А Ь

А С Г П О В І Н


 

А зараз до слова я запрошую нашого психолога Кісін Лілію Валеріївну

Тема виступу: «Безпека дітей в інтернеті»

C:\Users\Tania Mihalovna\Desktop\FB_IMG_1707574141890.jpg

А тепер настав час запросити тих, заради кого ми живемо, це наших діток.Запрошуються діти.

Перегляд мультфільма «Правила безпечної поведінки  вдома»    C:\Users\Tania Mihalovna\Downloads\IMG_20230928_183220.jpg

Гра з дітьми «Безпечні і небезпечні предмети»

Поради для батьків:

Для того щоб уберегти дітей від опікових травм, дорослі повинні дотримуватися наступних правил безпеки:

- суворо стежити за тим, щоб під час прийому гарячої рідкої їжі діти не перекидали на себе чашки, тарілки і т.п.;

- з підвищеною увагою і обережністю переносити посуд з гарячою рідиною в місцях квартири (або дитячих установ), де раптово можуть з’явитися діти;

- не дозволяти дітям перебувати поруч під час приготування їжі, миття посуду, прання білизни, прасування;

- ховати в недоступних місцях сірники, запальнички;

- зберігати їдкі кислоти, луги та інші отруйні речовини в місцях, недоступних для дітей;

- не допускати дітей близько до топлення печі і напруженим предметів (електроплитці, праски, чайнику та ін);

- при купанні дітей дорослим не можна ні на хвилину відлучатися.

Перегляд мультфільму « Казка про вогняну іскринку»

 

Проблемна ситуація :У ляльки Яринки трапилася пожежа, давайте їй допоможемо.

 

  1. «Гра «Юні пожежники» » ( 2 відра, 2 миски, лялька, 2 будиночка, м’які іграшки)

C:\Users\Tania Mihalovna\Downloads\Screenshot_2024-02-10-16-02-26-975_com.viber.voip.jpg

  1. «Допоможемо спасти друзів Яринки» (2 дуги , 2 пуфа, серветки)

 

 

  3. «Хто швидше добереться до місця пожежі»

(2 машини на мотузках)

Принципи запобігання травматизму побутового різні, але головним з них є постійна турбота  старших про безпеку дітей. Дорослі повинні виховувати в дітях обачливість і обережність. Особливо при поводженні з вогнем і небезпечними приладами. Не можна залякувати дитину, правильніше час-від-часу розповідати про різні нещасні випадки. З малятами треба бути постійно на сторожі, усувати з їхнього шляху небезпечні предмети, старшим дітям треба пояснювати небезпеку, яку таять в собі необдумані вчинки, доводити помилковість сумнівних уявлень про героїзм.

Допоможуть батькам у цьому вдало підібрана література, кінофільми, телепередачі.

Перегляд мультфільму « Колобок. Дорожні знаки»

          

  Гра «Веселий світлофор»

  Руханка  для всіх «Дорожня безпека»

 

        C:\Users\Tania Mihalovna\Downloads\IMG_20230928_184140.jpg

 

Найтяжчими і з найбільшим процентом смертності є автодорожні травми. І знову ж таки, головними їх причинами є бездоглядність дітей на вулиці, незнання правил вуличного руху. Більшу частину свого часу дитина проводить у товаристві батьків та дорослих. Якщо дитина бачить, як дорослі порушують правила вуличного руху, вона бере приклад з них. Природно, що приклади поведінки на вулиці він бере, перш за все, зі своїх рідних.

Батьки! Життя та здоров’я дитини у ваших руках! Щодня нагадуючи дитині елементарні правила безпеки, ви застерігаєте його від можливих травм.

 Основне правило для батьків: дитина повинна відчувати любов та увагу оточуючих, бути під пильним (але не набридливим) контролем!

Врчення порад батькам.

Швидко пролетів безпечний час,

Я дуже рада, діти, за вас.

Про  безпеку ви багато взнали

І міцні знання показали.

Тільки пам’ятаймо:

Мало правила знати,

Треба їх ще й виконувати!

 Підведення підсумків зборів.

C:\Users\Tania Mihalovna\Downloads\IMG-4115ea3d351dbef4a15b98b7d9972c19-V.jpgПідбиваючи підсумки зборів, хочеться підкреслити, що завдання дорослих (нас, педагогів, і вас, батьків) полягає не тільки в тому, щоб оберігати і захищати дитину, але і в тому, щоб підготувати його до зустрічі з різними складними, а деколи і небезпечними життєвими ситуаціями. Прохання до батьків висловитися (написати) про те, наскільки корисна була для вас зустріч.

 

Турбота про здоров’я та безпеку дитини – це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їх духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра у власні сили.            В.Сухомлинський

docx
Додано
17 квітня
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку