Вихователь ГПД Радченко Тетяна Володимирівна
Що таке енергія?(продовження)
Мета: розширити знання дітей з таким видом усної народної творчості як прислів'я, розвинути критичне мислення учнів шляхом обговорення розуміння прислів’їв, розкрити поняття різновидів енергії.
Привітання
Добрий день, добрий день!
Від щирого серця вітаю я вас!
Бажаю натхнення, здоров’я
Та отримати задоволення
від заняття!
Вступна частина
- Послухайте і скажіть, яке визначення є найбільш правильним:
Енергія – властивість живих организмів, що допамагає їм рухатися.
Енергія - джерело руху, здатність здійснювати роботу.
Енергія - те, з чого складаються усі речовини.
Енергія – властива неживим предметам джерело руху.
- Що ми зможемо зробити, щоб поповнити енергію? (Відповіді)
- Як повязано між собо те, про що я буду казати:
А) корова – трава ( живлення корови)
Б) літак – паливо (завдяки чому літає)
В) дитина – молочні продукти (розвиток та зріст)
Г) верба – сонячне світло (росте)
Д) гаряча вода – електрика чи спалювання вугілля у котельнях.
Основна частині
- Зараз ми з вами будемо розбирати прислів'я та пізнавати про які види енергії йдеться мова.
«Більше землю удобряй – буде добрий урожай». (Енергія від хімічних речовин – хімічна)
- Наше тіло як і все навколо потребує енергії. Навіть один поштовх серця вимагає витрати енергії, а серце повинно працювати постійно.
Коли ми можемо сказати так: «З гори вскач, а на гору хоч плач». Коли ми піднімаємось у гору нам дуже важко і ми витрачаємо багато власних сил, а спускаючись з гори ми можемо і збігти. І спуститись легко не, витрачаючи таких зусиль, як під час підняття в гори. Як називається цей вид енергії? М’язовий. Ми під час наших зусиль витрачаємо енергію м’язів.
- А про яку енергію зараз буде мова в цих прислів’ях?
«Кожний вітер по-своєму дме».
«Як вітер не дме, то й листя не шелестить».
- Так, ми говоримо про енергію вітру.
Фізхвилинка (Стоїмо прямо):
Руки в сторони та вгору –
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору –
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз – присіли, руки, руки прямо.
Встали – знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво, вправо повернулись
І сусіду усміхнулись. (Сідаємо на місто)
- Послухайте наступні прислів’я:
«Вода найде собі дорогу».
«Вода крапля по краплі і камінь довбає».
- Енергія чого проявляється у цих прислів’ях? (Енергія води)
- Про яку енергію я зараз прочитаю вам?
«Літом сякий-такий бур'янець, а хліба буханець —то й ситий чоловік».
«Де хліб і вода, там нема голода».
- Як ви це збагнули? (Відповіді)
- А як ви зрозумієте наступне прислів’я:
«Чудний бублик: кругом об'їси, а всередині нема нічого». (Всередині бублика пусто)
- Молодці! Ви здогадились, що мова йшла про енергію, яку дає їжа людині.
«Будеш трудиться — будеш кормиться».
- Яку енергію ми витрачаємо під час виконання роботи? (м’язову, а може й мозкову під час вирішення навчальних завдань).
- А як ви поясните це прислів’я?
«Сонце гріє, сонце сяє — вся природа воскресає».
- Про яку енергію говориться в цьому прислів’ї? (Відповіді). Енергія Сонця, тепла та світла.
- Так, ви молодці!
- А в цьому прислів’ї про яку енергію говорять?
«Не грайся з вогнем – обпечешся».
- Правильно, в цьому прислів’ї йдеться про енергію вогнюБ яка може стати дуже небезпечною при неправильному використанні.
Підсумок
- А наприкінці нашого заняття давайте з вами відгадаємо загадки про один тип енергії, який ми постійно використовуємо.
Хворіти мені колись, друзі,
У футбол, хокей граю я.
І дуже я собою пишаюся,
Що дарує мені здоров’я …
Cпорт (Енергія руху)
Стань-ка на снаряд, дружок.
Раз – стрибок, і два – стрибок,
Три – стрибок до стелі,
В повітрі два перекиду!
Що за диво-сітка тут?
Для стрибків снаряд – …
батут (Енергія руху)
На квадратиках дошки
Королі звели полки.
Ні для бою у полків
Ні патронів, ні багнетів.
Шахи (Енергія мозкова)
Є у нас ковзани одні,
Тільки літні вони.
По асфальту ми каталися
І задоволеними залишилися.
ролики (Енергія руху)
- Ми з вами сьогодні обговорили різні види енергії завдяки прислів'ям. Мені дуже цікаво було з вами працювати. Ваша активність і відповіді були неймовірними та чудовими! Дякую за увагу! До наступного заняття!