Д.І.Лозорко, вчитель початкових класів
О.М.Пікалова, вчитель англійської мови
Бінарний урок з української та англійської мови
(2клас)
Тема з української мови: повторення та закріплення знань про вивчені частини мови.
Тема з англійської мови: повторення раніше вивчених мовних одиниць.
Мета.
Формування ключових компетентностей:
Формування предметних компетентностей:
Тип уроку:повторення та закріплення знань, умінь та навичок (бінарний урок)
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна презентація, малюнки, картки, цеглинки Lego, конверти з завданнями, дидактична гра «Збери пасхальний кошик», відеозапис.
Форми роботи:групова, фронтальна.
Хід уроку
І. Організація класу
1. Привітання.
Учитель.Нумо, діти, підведіться!
Всім приємно посміхніться
Та вітанням поділіться
Діти.Добрий день!
У добрий час!
Радо ми вітаєм Вас!
Учитель. Раді гостей ми вітати
І урок розпочинати!
2. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель української мови:Сьогодні зранку на поштову скриньку школи прийшов лист, адресований вам від учениці 2 класу, яка навчається у Великобританії. І через те, що вона добре розуміє лише англійську мову, на уроці української нам доведеться застосувати свої знання з англійської мови. Тому на сьогоднішній урок я запросила Оксану Михайлівну. Ви нам допоможете, Оксано Михайлівно?
3. Зняття емоційної напруги
Вчитель англійської мови:Yes, of coursе. Дарино Іванівно, ви сьогодні у гарному гуморі?
–Так!
- Сподіваюся, наші учні також! –Hello, children! Howareyoutoday?
Пісня-привітання «Hello! Hello»
Вчитель англійської мови: Що ж спробуймо прочитати лист. Let’sstart! (Учні разом з учителем читають та перекладають зміст листа). ДОДАТОК
До листа Апп прикріпила ще один файл, пропоную переглянути його.
ІІ. Оголошення теми та мети уроку
Вчитель української мови:Урок у нас сьогодні незвичайний! Ми спробуємо зробити усе можливе, щоб ознайомити Annз традиціями святкування Великодня в Україні. Тому сьогодні ми поговоримо про традиції українського народу; про Великдень та головний атрибут цього свята – пасхальний кошик.Виконуючи завдання з української та англійської мови, спробуємо зібрати пасхальний кошик, щоб показати його Ann. На уроці ми пригадаємо усе, що знаємо про вивчені частини мови та використаємо свої знання з англійської мови.
3. Вправа «Очікування»
Вправа «Долонька»
Вчитель української мови: Передайте одне одному свою впевненість та готовність до уроку.(Учні торкаються долоньок одне одного)
Вчитель української мови: Діти, розкажіть, а що знаєте Ви про святкування Великодня в Україні? (Відповіді дітей).Можливо, хтось може сказати, що називаю головним атрибутом цього свята? А чи відомо Вам, які продукти кладуть до пасхального кошика? Отож, щоб отримати можливість поставити усе це у Великодній кошик Ann, ми повинні виконати ряд завдань. Готові?
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу
Вчитель української мови:Пропоную розпочати з розминки та пригадати усе, що ми знаємо про вивчені частини мови.
«Мозковий штурм» (вчитель створює інтелект-карту). ДОДАТОК1(зразок)
Поділ учнів на групи: іменники, прикметники, дієслова, числівники, службові слова (використовуючи цеглинки Лего) ДОДАТОК2
Після чого кожна група отримує конверт(відповідного кольору) із завданням та одним з складових кошика.ДОДАТОК3
Вчительукраїнської мови: Відкрийте, будь ласка, зошити. (Діти відкривають зошити, розповідаючи вірш:
Зошит свій я відкриваю
Навскоси його кладу
Ручку правильно тримаю
Сяду рівно не зігнусь.)
Учні переписують з дошки буквосполучення та склади, слідкуючи за правильним з’єднанням.
Вв Ве ел ли ик кд де ен нь
Вчитель англійської мови: А для того, що дізнатися як на англійській Великдень зіграємо гру, яку запропонувала Ann.
Гра «Шифрувальник»(кожна група отримує шифр та таблицю розшифровку)
Презентація груп. Далі вчитель разом з учнями тренуються в читанні та записуванні утвореного слово.
Після виконаного завдання будь-який учасник групи може покласти Пасху до кошика.
ІV. Виконання практичних завдань
Учні отримують дві цеглинки з надрукованими запитаннями хто?, що?, які будуть основою двох веж. Інші цеглинки з надрукованими та наклеєними словами (українською та англійською) учні самостійно розділяють на дві групи.ДОДАТОК5
Вчитель української мови:Група «Іменники», зачитайте слова , які ви віднесли до вежі ХТО?, назвіть їх одним словом (імена дівчаток); ЩО?...
Свою роботу презентує кожна група.
Після виконаного завдання будь-який учасник групи може покласти масло та сир до кошика.
Вчитель української мови:Я впевнена, що кожен з вас не лише бачив, але й коштував Пасху. Можливо, серед вас є діти, які допомагають матусі чи бабусі випікати її. Тому переконана, що у вас вийде знайти слова – ознаки, тобто слова якими можна описати Пасху. (Презентація груп)
Після виконаного завдання будь-який учасник групи може покласти ковбасу до кошика.
Вчитель української мови:Ми гарно відпочили! А зараз скажіть, слова якої частини мови ми найчастіше вживали під час руханки? Хто може повторити їх? Давайте поставимо питання до них?
Діти, ми з вами вже говорили про те, що в Україні до Великодня готуються заздалегідь і дуже ретельно, адже підготовка до нього передбачає очищення душі, тіла та власної оселі. Дати лад потрібно всьому, та ще й завчасно про святковий стіл подбати. Нам, а особливоAnnдуже цікаво, яким чином ваші родини здійснюють підготовку(що робили?) до Пасхи. Дане завдання допоможе нам у цьому. (Групи по черзі називають дієслова, при цьому будують вежу)
Кожна група має свій колір. Вчитель пропонує знайти на малюнку, обвести та порахувати крашанки відповідного кольору. Групи по черзі називають число, спочатку українською, а потім англійською мовами.
Вчительукраїнської мови:Поставимо питання до цих слів. До якої частини мови вони належать? А скільки всього крашанок на малюнку? Відповідь запишіть. Підкресліть числівник.
Кожна група отримує надруковане слово. З цих слів треба скласти речення. (Великдень – найважливіше у християн свято!) Речення кріплять на дошці.
V. Підсумок уроку
- Як дізнатися, до якої частини мови належить те чи інше слово?
- До яких слів не можна поставити питання?ДОДАТОК 8
Рефлексія
Вчитель української мови:А зараз спробуйте оцінити свою роботу на уроці. (Діти розфарбовують яєчко у відповідний колір:
Зелений колір – усе зрозуміло, можу поділитися з іншими
Жовтий колір – є труднощі
Червоний колір – багато незрозумілого)