Тема: Принципи запам'ятовування. Розвиток пам'яті та уваги.
Мета: ознайомити з принципами ефективного запам'ятовування, способами розвитку пам'яті та концентрації уваги; вчити підготовці до контрольної роботи (іспитів), систематизувати знання про психічну й духовну складові здоров'я; розвивати здоров'язбережувальні компетенції, навички самоконтролю (подолання тривоги, раціональне планування часу), мотивації на успіх; виховувати свідому потребу в збереженні та зміцненні психічного здоров'я.
Брейн-фітнес "Скарбничка вправ для розвитку розумового потенціалу" Вчитель Первомайського ліцею №3 «Успіх»Яцько Л. В. Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я Тема: Уміння вчитися Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей . П. З.*Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви
Мета: ознайомити з принципами ефективного запам’ятовування, способами розвитку пам’яті та концентрації уваги; вчити підготовці до контрольної роботи (іспитів), систематизувати знання про психічну й духовну складові здоров’я; розвивати здоров’язбережувальні компетенції, навички самоконтролю (подолання тривоги, раціональне планування часу), мотивації на успіх; виховувати свідому потребу в збереженні та зміцненні психічного здоров’я.
Диспут «Що важливіше?»Який психічний процес – пам’ять чи увага – має більше значення в навчанні? А в щоденному житті? Поясніть свою думку. Розвитку якого з них треба приділяти більше уваги? Чому ви так вважаєте?Висновок. Слід приділяти увагу розвитку всієї пізнавальної сфери, оскільки кожен із психічних процесів є важливим для життєдіяльності людини.
Кожна півкуля мозку відповідає за певне завдання. Ліва півкуля відповідає за: Мовні здібності. Це мова, здатність до читання, письмо, пам’ять. - Логіку й аналіз фактів, розпізнання чисел і математичних символів. - Розуміння переважно буквального змісту слів. - Послідовне, за етапами оброблення інформації. - Контроль за рухами правої половини тіла. Ліва півкуля відповідає за:Інтуїцію - Образне мислення. - Просторову орієнтацію - Музичні здібності, сприймання музики Розуміння метафори та уяву - Образотворчу діяльність. - Контролює рух лівої половини тіла.
Дослідження концентрації уваги. Мета дослідження: визначити рівень концентрації уваги. Матеріал і устаткування: бланк тесту П'єрона-Рузера, олівець і секундомір.Інструкція випробуваному: «Вам запропонований тест із зображеними на ньому квадратом, трикутником, колом і ромбом. За сигналом “Почали” розставте якнайшвидше і без помилок такі знаки в ці геометричні фігури: у квадрат — галочка, у трикутник — мінус, у коло — плюс, у ромб — крапку. Знаки розставляйте підряд пос-троково. Час на роботу — 60 секунд. За моїм сигналом “Стоп!” розставляти знаки припиняйте». Апґрейд №2 Тест П’єрона - Рузера
Апґрейд №4 Вправа «Лінія»Завдання - на чистому аркуші паперу з допомогою олівця, дуже повільно і плавно, ведете лінію і зосереджуєте всі думки і увагу тільки на ній. Як зловили себе на відволіканні - робите маленький пік наверх, як на кардіограмі, і продовжуєте. За підсумками неважко підрахувати кількість відволікань. Хороший рівень концентрації, якщо за три хвилини немає жодного піку.
Крива забування Еббінгауза. З графіку за кривою видно, що через перші двадцять хвилин у пам'яті залишається до 60 % того, що було заучено. Через годину, тільки 45 %, а після одного дня — тільки 34 % з того, що було заучено. Через шість днів після заучування в пам'яті залишається до 23 %; і лише 15 % того, що було вивчено, міцно зберігається.