Брейн ринг з математики

Про матеріал
Інтелектуальна гра «Брейн-ринг» з математики. Гра дозволяє провести засідання математичного гуртка, позакласний захід чи урізноманітнити урок.
Перегляд файлу

РОЗГЛЯНУТО ТА СХВАЛЕНО  УЗГОДЖЕНО   ЗАТВЕРДЖЕННО
на засіданні методичної комісії  методист   Заступник директора з НВирР

протокол №_______    _____Яна ВИСОЦЬКА ____Галина ПИСАРЕВСЬКА

Від «__»______2023р   «__»______2023р  «__»______2023р

Голова м/к ______Анатолій ГРИЦЮК

 

Відкрите засідання математичного гуртка «IQdo»

Тема: Інтелектуальна гра  «Брейн-ринг»

Мета:

Навчальна: формувати систему наукових знань з математики, формувати в учнів уміння аналізувати факти, навики застосування своїх знань у новій нестандартній ситуації, формувати в учнів уміння активно й послідовно відстоювати власну точку зору, уміння знаходити переконливі аргументи для її доведення;

Розвиваюча: розвивати світогляд; розвивати навички усного та писемного мовлення; розвивати пам’ять та критичне мислення; розвивати навички групової самоорганізації; розвивати навички індивідуальної самоорганізації; розвивати вміння вести діалог; розвивати увагу; розвивати логічне мислення; розвивати творче мислення; розвивати вміння чітко формулювати свої думки; розвивати творчі здібності; розвивати вміння правильно узагальнювати інформацію та робити висновки;

Виховна: виховувати в учнях впевненість у своїх силах; виховання прагнення до вивчення природничих дисциплін; виховувати тактовність; виховувати відповідальність за доручену справу.

Обладнання: комп’ютер, презентація-супровід, прилади для сигналізації, аркуші паперу та ручки.

Епіграф « Велич людини – в її здатності мислити»

Блез Паскаль

План

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення правил гри

ІІІ. Перший тур «Бліц»

ІV. Другий тур «Ігри розуму»

V. Третій тур «Битва капітанів»

VI. Підведення підсумків

      

Хід заходу

  1. Організаційний  момент(3 хв)

Сьогодні засідання нашого гуртка відбудеться у формі цікавої гри брейн ринг. Чи знайомі ви з такою формою? Якщо так, то розкажіть чи проводили вам таке заняття і з якого предмету?

Сьогодні ми спробуємо пограти в таку чудову гру з математики. Тому бажаю вам успіху і випробувати свої математичні вміння.

Об`єднуємо здобувачів освітніх послуг в дві команди. Кожна команда придумує назву для себе та обирає капітана команди.

  1. Оголошення правил гри(5 хв)

В класичному варіанті "Брейн-Рингу" одночасно грають дві команди, кожна з яких складається з п’яти чоловік. Учитель зачитує питання. Після того, як прочитано весь текст запитання подається команда "Час". На обговорення питання надається одна хвилина.  Після цього команда може натиснути на кнопку і повідомити про бажання відповісти на запитання, якщо це було обумовлено раніше. Капітан команди обирає гравця який буде відповідати. Якщо команда натиснула на кнопку до сигналу, фіксується "фальстарт" і команда втрачає право відповідати на це запитання. За правильну відповідь команда отримує прописану кількість балів. Якщо відповідь була надана не правильно і час залишається, то право відповісти має команда суперник.                                                                                                                                                          Гра складається з трьох турів. У першому турі у нас 15 запитань. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Другий тур складається з 10 запитань по 1 балу кожне. Та третій тур «Битва капітанів» оцінюється в 3 бали. Команда яка набрала більшу кількість балів виграє. За дотриманням правил і виставлення балів відповідає журі.

  1. Перший тур «Бліц» (15 хв)
  1. Чому дорівнює добуток усіх цифр?(0)
  2. Він буває гострим, тупим, ним наказують у дитинстві. Що це таке?(Кут)
  3. Яка цифра в українській мові є дієсловом?(три)
  4. Графік якої кривої є літературним терміном?(гіпербола)
  5. Пара коней пробігла 20 км. Скільки пробіг один кінь?(20 км)
  6. Водій машини має дві сестри, але вони не мають брата. Як це може бути?(водій-жінка)
  7. В сім’ї 5 синів. У кожного з них є сестра. Скільки дітей у сім’ї?(6)
  8. Два у квадраті чотири, три у квадраті дев’ять. Скільки дорівнює кут у квадраті( 90)
  9. Лінія уздовж якої поширюється світло?(Промінь)
  10. Що називали англійці лінивою вісімкою?( Знак нескінченності -∞)
  11.  Буває над рівнем моря а також у трикутнику. (Висота)
  12.  Півсотні поділили на половину. Скільки отримали?(100)
  13.  Що спільного між рівнянням і деревом? (Корінь)
  14. Яке число не впливає на добуток?( Один)
  15.  Яка математична дія забезпечує ріст органів живого організму?(Ділення)
  1. Другий тур «Ігри розуму» (10 хв)
  1. Питання по малюнку. Скільки трикутників зображено на малюнку?( 13)

Скільки трикутників є на малюнку?

  1. Яка частина квадрату зафарбована?(1/64)

Яка частина квадрата зафарбована?

  1. Яке з чисел більше 2010 чи 1020 ? ( 1020)
  2. Чому штативи до землемірних інструментів та фотоапаратів і роялі мають три ноги, а не чотири? ( тому що 3 точки визначають площину, а отже вони не будуть гойдатися навіть на не рівній поверхні)
  3. Обчислити  912- 81=      (8200)
  4. На озері ростуть лілії. Кожного дня їх число подвоюється. Озеро заросло на 50 день. На який день заросла половина озера? (49)
  5. Одне із основних понять геометрії є  перекладом слова «pungo», що  означає «тикаю», «доторкаюся», звідси і походить медичний термін «пункція». Назвіть цю основну фігуру? ( Точка)
  6.  Яке число буде наступним  0 1 1 2 3 5 8 13 21 34…..?(55)

  7. Із сірників склали приклад римськими цифрами. Тільки от вийшло що 6-4=9. Переставте один сірник так, щоб рівність була правильною.
  8. Визначте, що це за число, якщо відомо, що воно трьохзначне та складається з цифр, які зліва направо збільшуються. Якщо ж це трьохзначне число прочитати, то усі слова в ньому будуть починатися на одну літеру.(147)
  1. Третій тур «Битва капітанів»(3хв)

Хто скоріше розв’яже правильно задачу.

Фермер купив товари. Першому продавцеві він віддав половину своїх грошей та ще 10 грн; другому заплатив половину тих грошей що залишилося, та ще 20 грн і, нарешті, третьому заплатив половину залишку та ще 10 грн. Після цього грошей у фермера не залишилося. Скільки гривень у нього було спочатку?(180 грн)

  1. Підведення підсумків (4 хв)

Оголошення результатів гри та визначення команди переможця.

Нагородження команд  призами.

Дякую командам за цікаву гру  Хочу завершити наш захід таким висловом:
 

«Невибагливі головоломки про цілі числа протягом

 віків були джерелом оновлення математики.»

 Гаррет Біркгоф

 

 

 

Викладач         Галина ГОРБАЛЬ

docx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку