Виховна година на тему: "Кожній речі своє місце"
Мета: Вчитицінуватипрацю, плоди праціінших. Умітианалізувати й обґрунтовуватисвоїдії. діїінших, передбачатиїхнаслідки. Вчитивиконувати правила бережливого ставлення, вмітизастерігатиіншихуразіїхпорушення. Виховуватибережливість.
Хідвиховної години
I. Вступ
Вступне слово
- Діти! Чизамислювавсяхтосьіз вас, скількикоштуєлюдськапраця, плоди цієїпраці: речі, яківиодягаєте, шкільнеприладдя, підручники, державнемайношколи - меблі, усе, що є в школі? Чизавждиви бережливо ставитесь до них? Скільки грошей витрачаютьваші батьки, щоб у вас було все необхідне до школи, а вам у класібулопривітно й затишно.
ІІ. Повідомлення теми виховної години
- Тож як ви гадаєте, що ми будемо обговорювати на сьогоднішній виховній годині? (Так ми обговоримо цінність речей, що нас оточують, чи їх потрібно берегти і як саме це зробити).
ІII. Основначастина
Учитель показуєпом'ятий, пошарпанийстарий портфель, дістає з ньогопом'ятізошити, порваний альбом, поламану ручку, розмальованулінійку, пом'ятіпапірці, обкладинку для зошитів, цукерки, обгорткивід шоколаду. Щови можете сказати про господаря цього портфеля? Якийвінучень? (Неохайний, не бережесвоїречі.) Як треба ставитись до навчальногоприладдя? Коли треба збирати портфель? Щоможерозповісти портфель про господаря? Подобається вам цей портфель?
Як і портфель у кожного є кімната в якій він проводить більше за все часу. Якою вона має бути?
Що ви побачили в цих кімнатах правильного, а що неправильного? Чи чули ви в своїй сім’ї, щоб хтосо неправильно зберігав речі?
Як ви гадаєте, що потрібно зробити у брудній кімнаті кімнаті?(Презент.слайд2)
— Про кого так говорять: Зробивнаспіх, як насміх.
— Як вирозумієтеприслів'я: Кожнійречісвоємісце.
— Щоможнасказати про такулюдину, як їїназвати?
— Щоце за риситакі: бережливість і недбалість?
— Як стати бережливим?
Чи правильно ви зберігаєте предмети вдома? Як ви їх зберігаєте?
До учнівприйшовугості хлопчик Неохайко, якийрозповівдітямтакуісторію: Неохайкоповернувсязішколидодому. Глянула мати, а нова його шапка подерта і вся в грязюці.
— Цещо?
— Та цехлопці...
- Щохлопці?
- Скинули з мене шапку й почали у футбол грати.
- А ти ж де був?
- На воротах стояв.
Запитання: Що ж можнасказати про поведінкуНеохайна? Чим можнагратиу футбол? Як потрібноставитися до речей? Про кого в нашомукласіможнасказати: "Цейученьзавждиохайний, акуратний, бережливий, відповідальний?"
ІV. Підбиття підсумків
1.Учитель: Прибиральницящоднязнаходить у класі то рукавички, то
носовичок, то ручку, то пенал, то олівець і, навіть, іграшки. Протягоммісяцявчительказбиралавсіціречі. А потімвлаштовувалавиставку "Бюро забутих речей". Розклала "експонати" на столі та на перших партах. Ото булосміху! А вчителька говорила дітям: "Ви чого так смієтесь? Те, щовизабудьки, не так уже й страшно. З ким не трапляється. А от погано, щоніхто з вас не кинувся, не спробувавшукати пропажу - над цимварто
задуматись. Ніхто з вас і не подумав, щозагубленіречікоштують грошей, а грошіцізаробиливаші батьки".
- Чивпізнавхтось себе в ційісторії? Спробуємовсі разом відсьогоднішнього дня змінитись самим і допомогтиіншим "забудькам" змінитись на краще. Може, тоді й доведетьсязакрити наше бюро. Цінуймосвоїречі, державнемайно в школі (парти, підручники, відремонтованеприміщення у школі, а найголовніше - працювсіх, хтоїх
зробив, придбавїх вам).
2. Рейд - оглядпідручників, парт, приміщеннякласу (разом ізвчителем). Аналізроботи "Бюро забутих речей".
- Яку людинуможнаназватибережливою?
- Спробуйоцінити себе. Чи бережлива тилюдина? (Так чині). Чоготобі не вистачає,щоб стати такою людиною?
- Кого в нашомукласіможнаназватиохайним, бережливим, відповідальним? Чому?