Мета:
• активізація конструктивної взаємодії між учнями;
• розвивати творче мислення, самоосвітню, інформаційну та життєтворчу компетенції;
• розвиток пізнавального інтересу, творчої активності, логічного та алгоритмічного мислення, евристичних здібностей, уміння висловлювати власні думки, навичок групової роботи; прагнення постійно знайомитись з найсучаснішими досягненнями науки і техніки;
• виховання почуття колективізму та здорового суперництва, відповідальності за себе та інших членів колективу, здатності контролювати і аналізувати власні висловлювання і дії. виховувати позитивні мотиви до навчальної діяльності, створювати умови для самореалізації.
Обладнання:
Мультимедійний проектор, комп’ютер, презентація (MS PowerPoint), бейджики, дипломи.
Хід заходу
Прошу першу пастку обійти
І девіз уроку серед букв віднайти
АБВГДІЯТИ – ЕЄАКТИВНОЖЗИІ.
ЇЙДУМАТИ – КЛОПЕРАТИВНОМН.
СПЕРЕЧАТИСЬОП –РДОКАЗОВОСТ.
ЦЕТУДЛЯФХВСІХЦЧ – ШЯОБОВЯЗКОВОЩЮ.
Безпека в комп’ютерному класі
|
Алгоритми |
Комп’ютерні пристрої |
Інтернет
|
Word |
Графічний редактор |
Є 6 категорій. В кожній категорії - по 5 запитань. Кожна правильна відповідь на питання приносить 1 бал. Команди по черзі обирають категорії і відповідають на питання. Максимальна кількість балів за цей конкурс – 15 балів
1. Як називають послідовність команд? (Алгоритм)
2. Як називають того, хто виконує команди? (Виконавець)
3. Як називається програма для складання і виконання алгоритмів? (Скретч)
4. Хто головний виконавець у середовищі Скретч? (Рудий кіт)
5. Як називається файл, створений у Скретчі? (Проект)
1. Як називається програма для створення текстових документів? (Word)
2. Об’єкт, який вказує на поточне місце в документі? (Курсор)
3. Клавіша, яка збільшує літери? (Shift)
4. Яку клавішу використовують для створення нового абзацу в текстовому документі? (Enter)
5. Клавіша, призначена для відступу між словами? (пробіл)
1. Яка відстань має бути від монітора до очей? (50см)
2. Якщо виникає якась проблема, то потрібно… (сказати вчителю)
3. В комп’ютерному класі не можна чіпати…(Проводів)
4. Якими мають бути руки в комп’ютерного користувача (Сухими і чистими)
5. Що можна їсти за комп’ютерним столом? (Нічого)
1. Який пристрій допомагає нам роздрукувати інформацію? (Принтер)
2. За допомогою якого пристрою ми можемо ввести текстову інформацію в комп’ютер? (Клавіатури) 3. За допомогою якого пристрою ми можемо побачити інформацію на комп’ютері? (Монітора)
4. За допомогою цього пристрою ви можете бачити співрозмовника спілкуючись по Skype. Що це?(Веб-камера)
5. За допомогою цього пристрою ви можете підключитись до мережі Інтернет.
Що це? (Модем)
1. Як називається найбільша комп’ютерна мережа у світі? (Інтернет)
2. Як називається спеціальна програма для перегляду веб-сторінок? (Браузер)
3. На якій мові вводиться адреса сайту? (Англійській)
4. Назвіть пошукову систему якою ми найчастіше користуємося на уроці інформатики? (Google)
5. З чого складаються сайти? (З веб-сторінок)
1. Як називається графічний редактор, призначений для створення графічних зображень? (Paint ,Тux Paint) 2. За допомогою якого інструмента Paint ми можемо видалити зайвий об’єкт? (Гумка) 3. Який інструмент Tux Paint допоможе намалювати геометричну фігуру?
(Фігура)
4. Який інструмент допоможе написати коментар до малюнку? (Текст)
5. Хто головний персонаж графічного редактору Tux Paint? (Пінгвін)
Порахувати кількість літер П та І (конкурс на уважність та швидкість).
12 літер П 17 літер І
На дошці з’являтимуться піктограми, які стосуються інформатики. Кожній команді дається по 4 піктограми. За кожний правильно названий знак команда отримає 2 бали.
Максимальна кількість балів у конкурсі – 8 балів.
Кожній команді пропонується виконати графічний алгоритм. Правильне й швидше виконання приносить команді 2 бали.
Із-за парт нам треба стати, Час прийшов відпочивати.
Бо стомились наші очі,
Тож поморгаймо охоче.
Глянем вгору, глянем в боки, Пострибаймо, як сороки.
Пальці наші потрясемо,
Потім мишку ми візьмемо,
Будем руки розминати,
Щоб нам краще працювати.
Отримай слова додаванням: перше число – номер слова, друге число – номер літери у слові, третє число показує, скільки літер треба взяти.
1) курсор
2) промінь 2,1,3 + 3,6,1 + 3,5,1 + 1,4,3 = процесор
3) олівець
1) тиша
2) загін
3) форма 2,4,2 + 3,1,5 + 1,1,2 + 4,5,2 = інформатика
4) квітка
1) копати
2) увага
3) бичок 4,2,3 + 1,2,2 + 3,2,2 + 2,1,3 + 3,3,1 =накопичувач 4) знак
Кожній команді пропонується розшифрувати по 2 ребуси. Правильно розшифрований ребус приносить команді 2 бали. Максимальна кількість балів за цей конкурс – 4.
(Інформатика)
(Пошук) (Мікрофон)
(Отримання)
Конкурс «Реклама»
Кожна команда отримує комп’ютерний пристрій. Його потрібно прорекламувати так, щоб покупець захотів його придбати. Проявіть свої підприємницькі здібності. Конкурс оцінюється в 5 балів.
Шановні учасники гри! Сьогодні ми з вами ще раз переконалися, що інформатика - дивовижна наука, а ті, хто її вивчає і вміє працювати з комп'ютером, — особлива категорія людей.
Часто кажуть у народі:
Лиш озброївшись знаннями, Впевнено вперед підеш.
Зустріч наших команд свідчить про те, що інформатику варто вивчати як хлопцям, так і дівчатам. Адже комп'ютер проник майже у всі сфери життя.
Ми дякуємо командам за співпрацю у підготовці і проведенні гри.
Ми їх розгадаємо,
Слова прочитаємо.
(демонстрація сайда) (сканер, колонки, принтер, мікрофон)
ІХ. Рефлексія.
- Наша мандрівка підходить до завершення. Ми у замку зі скарбами, але щоб отримати їх, необхідно підібрати ключі до 5 замків. Ключі не прості, а із запитаннями, дайте відповідь на них:
Які ваші враження від уроку?
Завдяки чому вдалося виконати всі завдання?
Що вам вдалося найкраще?
Над чим потрібно більше попрацювати?
Чи виправдалися ваші очікування?
Х. Домашнє завдання.
Виконати домашнє завдання у зошиті.
ХІ. Підсумки уроку
Ви розумні, добрі і кмітливі,
У школі виростайте,
Навчайтеся, здоровими ростіть.
Вершини наполегливо долайте З наукою дружіть.
Та на згадку подарунок цей прийміть.
Шашки дружно грайте,
Увагу й пам'ять розвивайте.
Завдання для роботи в текстовому редакторі
1. Набери текст:
Осінь така мила, осінь славна. Осінь матусі їсти несе: Борщик у горщику, Кашка у жменьці, Скибка у пазусі, Грушки в фартушку. (Я. Тичина).
2. Зміни форму запису тексту на віршовану.
3. Дай назву тексту.
4. Запиши назву перед текстом великими літерами.
5. Кожний рядок познач іншим кольором.
* * *
1. Набери текст:
У Володі на городі Танцювали кавуни. Гарно в диво-хороводі Веселилися вони. Відірвалось од гудиння, Ма¬буть, шість чи вісім пар, їх забрала господиня І повезла на базар. (Леонід Куліш-Зіньків).
2. Зміни форму запису тексту на віршовану.
3. Дай назву тексту.
4. Запиши назву перед текстом великими літерами.
5. Виділи сам текст червоним кольором, а автора — зеленим. ***
1. Набери текст:
Десь, кудись поділось літо, сонця теплого нема. У кожух такенний вдіта Бабця біла йде — зима. В неї в торбі — сні¬говиця, ще й хурделиця на дні. - Діставайте рукавиці Й теплі валянки мені! А малечі — просто втіха, хоч вітрище аж гуло, Бо нагрілись щирим сміхом. На санчатах за селом. (Леонід Куліш-Зіньків).
2. Зміни форму запису тексту на віршовану.
3. Дай назву тексту.
* * *
1. Завантаж файл з текстом:
КВОЧКА
СИДИТЬКВОЧКАУКУТОЧКУ.НЕЗАЙМАЙТЕБІЛУКВОЧКУ.БОПЩКВОЧКОЮ КЛУБОЧКИ-МАЛІДОНЕЧКИЙСИНОЧКИ.
2. Розстав у тексті пропущені пробіли.
3. Зміни форму запису тексту на віршовану.
** *
1. Завантаж файл з текстом:
СОРОКОН1ЖКИ
ТРИДЦЯТЬТРИСОРОКОШЖКИПРИМІРЯЛИБОСОНІЖКИ.ЛІТОЙОСІНЬПРИ
МІРЯЛИІ.
НАРЕШТІ,ТАКСКАЗАЛИ:-ЗНОВУВИПАВБІЛИЙСНІГ -
ТРЕБАВАЛЯНКИДЛЯНІГ.
2. Розстав у тексті пропущені пробіли.
3. Зміни форму запису тексту на віршовану.
* * *
1. Завантаж файл з текстом:
МАЛЕНЬКАКИЦЯ
ВМЕНЕЄМАЛЕНЬКАКИЦЯ.НАШАКИЦЯВСІХБОЇТЬСЯ:ПЕСИКАВСАДОЧКУ, ЧОБОТАВКУТОЧКУАНАЙБІЛЬШЕ-МИШКИ,ЯКНЕМАЄКІШКИ.
2. Розстав у тексті пропущені пробіли.
3. Зміни форму запису тексту на віршовану.
* * *
1. Завантаж файл з текстом:
КОТИКХАТУПІДМІТА
ГАРНИЙВІНИКУКОТА.КОТИКХАТУПІДМІТА.
ВИМІВМУРЧИКДВІСМ1ТИНИ.ПОТШЩЕПІВ-СОЛОМИНИІ,НАРЕШТІ, БІЛЯДІЖКИПЕРЕЛЯ-КАНИХТРИМИШКИ.
2. Розстав у тексті пропущені пробіли.
3. Зміни форму запису тексту на віршовану.
Підкресли у наведеному тексті ті символи, які вводилися з клавіатури з утриманням клавіші Shift.
— Чого, брате, так збілів? Що з тобою сталось? — Ах, за мною через став Аж сто вовків гналось!
Підкресли у наведеному тексті ті символи, які вводилися з клавіатури з утриманням клавіші Shift Буде діточкам узвар Чорний ворон горобини
Приніс ґаві півторбини.
Та зраділа: "Кар, кар, кар!
— Буде діточкам узвар".
Підкресли у наведеному тексті ті символи, які вводилися з клавіатури з утриманням клавіші Shift
До діточок
Годі, діточки, вам спать!
Час давно вже вам вставать!
Гляньте: сонечко сміється,
В небі жайворонок в'ється.
В'ється, радісно співає,
— Він весну нам сповіщає!