Діагностична робота з лексикології

Про матеріал
Робота допоможе перевірити знання учнів 5-го класу НУШ з розділу "Лексикологія"
Перегляд файлу

ЗАПОРІЗЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 40

З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Запорізької міської ради

Запорізької області

 

 

 

 

Українська мова

5 клас НУШ

 

Діагностична робота №1

Лексикологія

 

 

 

З досвіду роботи

Плющ Олени Миколаївни,

вчителя української мови

та літератури

вищої кваліфікаційної категорі

«Старшого вчителя»

 

Запоріжжя

2023р.

 

 

Діагностична робота № 1

Лексикологія

  1. Питання.

У котрому словосполученні одне із слів вжите в переносному значенні?

1.Солодка полуниця. 2. Солодкий сон. 3. Солодка цукерка.

Відповіді:

а) у першому;

б) у другому;

в)у третьому.

2. Питання.

       У котрому словосполученні слово золотий вжите у прямому значенні?

  1. Золота людина.  2. Золота осінь. 3. Золота каблучка.

Відповіді:

а) у першому;

б) у другому;

в) у третьому.

3. Питання.

Слово голова вжито в переносному значенні в реченні

  1. Хліб – усьому голова.
  2. Голова без розуму, як ліхтар без свічки.
  3. Микола спав на землі, поклавши під голову сідло.

 Відповіді:

а) у першому;

б) у другому;

в) у третьому.


4. Питання.

 У котрому реченні є словосполучення із словами, вжитими у переносному значенні?

  1. Веселі бджоли гудуть над вуликами.
  2. У наших краях водиться три види ластівок.
  3. Ми чуємо гучні звуків морських хвиль.

Відповіді:

а) у першому;

б) у другому;

в) у третьому.

5. Питання.

             Які з цих пар слів є багатозначними?

  1. Суфікс.                3.Ручка.            5. Дніпро.
  2. Запоріжжя.        4. Земля.         6. Скотч.

Відповіді: 

а) 1 і 2.

б) 5 і 6.

в)  3 і 4.

6. Питання.

             Котрий рядок є синонімічним?

  1. Відповідати, слухати, казати.
  2. Пуща, гай, діброва.
  3. Мужній, великий, урочистий.

Відповіді: 

а) у першому;

б) у другому;

в) у третьому.


7. Питання.

            Синоніми використано в рядку

  1. Моторний хлопець – прудкий хлопець.
  2. Піщана коса – заплетена коса.
  3. Моторний човен – моторний юнак.

Відповіді: 

а) у першому;

б) у другому;

в) у третьому.

8. Питання.

             У котрому рядку пара слів не є антонімами?

  1. Друг – ворог.
  2. Низький – важкий.
  3. Сумний – веселий.

Відповіді: 

а) у першому;

б) у другому;

в) у третьому.

9. Питання.

                  У котрому прислів’ї  правильно використаний антонім?

  1. Ситий голодного не розуміє.
  2. З великої хмари малий дощ.
  3. М’яко стелить, та твердо спати.

Відповіді: 

а) у першому;

б) у другому;

в) у третьому.


10. Питання.

                   Омоніми використано в рядку

  1. Гострий ніж – гострий на язик.
  2. Хитра лисичка – зібрав в кошик лисички.
  3. Золота голова – золотий перстень.

 Відповіді: 

а) у першому;

б) у другому;

в) у третьому.

11. Питання.

              Пароніми подано в рядку

  1. Сковорода – пательня.
  2. Говорити – балакати.
  3. Адресат – адресант.

Відповіді: 

а) у першому;

б) у другому;

в) у третьому.

12. Питання.

        Лексично правильне словосполучення утворить прикметник повчальний з іменником

  1. Досвід.
  2. Метод.
  3. Ефект.

Відповіді: 

а)  перший;

б)  другий

в)  третій.

 

 

Відповіді

1. Б (солодкий сон).

2. В (золота каблучка).

3. В (Микола…).

4. А (Веселі бджоли…).

5. В (3 і 4).

6. Б (Пуща)

7. А (Моторний хлопець)

8. А (Друг – ворог)

9. А (Ситий голодного…).

10. Б (Хитра лисичка…).

11. В (Адресат – адресант).

12. А (Досвід).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 червня 2023
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку