Діагностувальна робота № 5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.

Про матеріал
Діагностувальна робота № 5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Завдання складено відповідно до чинної програми НУШ.
Перегляд файлу

Діагностувальна робота № 5.
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-

Прізвище та ім’я ____________________________                                                           Дата __________________

Варіант 1

1. Познач рядок, у якому на місці пропуску слід писати букву и:

А тр..вожний, в..рболози, л..стопадовий

Б вос..ни, бл..скавка, з..мовий

В кр..ниця, п..шатися, др..жати

Г л..тять, кр..латий, бл..щить

2. Познач рядок, у якому на місці пропуску слід писати букву і:

А ч..тач, ш..піти, г..рка, щ..рий

Б ч..плятися, розх..тати, приг..нати, ч..ж

В шк..льний, щ..т, поч..н, к..дати

Г к..стка, сх..д, щ..тка, г..рка

3. Познач рядок, у якому на місці пропуску слід писати букву т:

А шіс..надцять, контрас..ний, радіс..ний

Б очис..ний, чес..ний, балас..ний

В хворос..няк, щас..ливий, компос..ний

Г шіс..десят, пес..ливий, кіс..лявий

4. Познач рядок, у якому уподібнення приголосних відбувається під час вимови кожного слова:

А зсунути, кігті, боротьба

Б просьба, вокзал, губка

В зжитися, вогкий, гриб

Г казка, зшити, молотьба

5. Познач рядок, у якому в усіх випадках слід уживати прийменник у:

А побувати (у, в) Антарктиді, лежала (у, в) лікарні, брати (у, в) борг

Б стояти (у, в) воді, приїжджайте (у, в) Львів, (у, в) двадцятому сторіччі

В зайшла (у, в) магазин, принесли (у, в) пакеті, жити (у, в) Іршаві

Г ніжитися (у, в) хвилях, (у, в) двадцятому сторіччі, пішла (у, в) садок

6. Познач рядок, у якому в усіх словах у префіксах пишеться буква с (декілька правильних варіантів):

А ..чорнілий, ..червивити, ..сутеніти, ..шитий

Б ..тверджувати, ..формувати, ..хованка, ..пізниться

В ..питати, ..фотографувати, ..качати, ..хопити

Г ро..чистити, ..рушити, ..марнувати, ..різати

7. Спиши слова, розкриваючи дужки, Поряд запиши перевірне слово (де це можливо).

Лю(д/т)ський, фу(д/т)больний, боро(д/т)ьба, бере(г/х)ти, ски(б/п)ка, ва(ж/ш)ко, ни(з/с)ько, ні(г/х)тик, бри(з/с)ки.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Утвори від сполучень іменників із прийменниками прикметники з префіксом без- за зразком:

Без язика — без’язикий. З одним прикметником склади та запиши речення.

Без совісті, без вусів, без крил, без меж, без хмар.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9. Запиши речення, уставляючи пропущені букви. Познач орфограми.

1. Подивись: веселим пта..твом ожили степи з лісами (Б. Грінченко). 2. Коза..ькому роду нема переводу (народна творчість). 3. Почалося нове життя запоро..ького коза..тва (А. Кащенко). 4. Жити, жити, дру..е, поспішим (П. Перебийніс).

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10. Перепиши, вибравши правильний варіант написання у – в, і – й. З трьома словосполученнями склади та запиши речення.

Пливи у/в бік лісу; Богдан і/й Марія; ось і/й гості; Ольга і/й Павло; ранок у/вдома; бути у/в гарній формі; і/й знову дощі; Оксана і/й не знала, взяти з/із столу, салат з/із огірками.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

11. Від поданих слів утвори за допомогою префіксів з- (зі-,с-), роз- (розі-), без- нові слова.

Робота, класти, вʼянути, захист, тліти, рвати, гнати, слати.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

12. Добери до поданих слів спільнокореневі чи утвори такі форми, у яких відбувається чергування приголосних г-з-ж, к-ч-ц, х-ш-с. Запиши їх.

Допомога, колега, луг, увага, крига, діалог, рік, техніка.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

13. Спиши слова, вставляючи пропущену букву е або и.

Ст..повий, майст..р, л..лека, приб..р..жний, зв..селити, тр..вога, в..дмідь, бр..ніти, м..лрдія, вос..ни, пш..ниця.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Самооцінювання. Постав позначку у відповідній клітинці.

 

Розумію і можу пояснити будь-яке завдання.

 

Потрібно попрацювати над окремими питаннями.

 

Поки що зазнаю утруднень під час виконання більшості завдань.

 

Рівень навчальних досягнень учня / учениці

 

Початковий

 

Середній

 

Достатній

 

Високий

Коментар учителя

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

 

 

 

Діагностувальна робота № 5.
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-

Прізвище та ім’я ____________________________                                                           Дата __________________

Варіант 2

1. Познач рядок, у якому припущено помилки в написанні слів:

А легко, ложка, рибка

Б пораска, кладка, водолас

В ходьба, вогкий, дочці

Г вудка, боротьба, важкий

2. Познач рядок, у якому відбувається чергування приголосних в усіх словах:

А поспіх, вік, крупа

Б молоко, поріг, вухо

В жінка, берег, просо

Г пече, наука, пейзаж

3. Познач рядок, у якому відбувається уподібнення приголосних під час вимови кожного слова:

А футбол, нігті, занісши

Б радишся, вовк, дьогтю

В повсякденно, скибка, розклад

Г смієшся, важко, радість

4. Познач рядок, у якому в кожному слові одна літера передає два звуки (я, ю, є, ї, щ):

А гаї, синє, щедрий

Б щиглик, лялька, пташеня

В щука, єнот, ялинка

Г кошеня, щедро, їжак

5. Познач рядок, у якому слід уживати сполучник і між словами:

А Руслан (і, й) Людмила, пішов (і, й) зробив, портфель (і, й) сумка

Б день (і, й) ніч, розумний (і, й) наполегливий, море (і, й) океан

В роман (і, й) оповідання, жартома (і, й) всерйоз, прийшов (і, й) переміг

Г Ольга (і, й) Андрій, пам’ять (і, й) серце, на траві (і, й) квітах

6. Познач рядок, у якому в усіх словах у префіксах пишеться буква з (декілька правильних варіантів):

А ..кріпити, ..повістити, ..тіснити, ..фокусувати

Б ро..чавити, ро..пакувати, ро..базарити, ро..класти

В ..хвилювати, ..хідці, ..пекти, ..хитрити

Г чере..плічник, ро..жувати, ..цідити, ..молоти

7. Спиши слова, розкриваючи дужки, Поряд запиши перевірне слово (де це можливо).

Лю(д/т)ський, фу(д/т)больний, боро(д/т)ьба, бере(г/х)ти, ски(б/п)ка, ва(ж/ш)ко, ни(з/с)ько, ні(г/х)тик, бри(з/с)ки.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Утвори від сполучень іменників із прийменниками прикметники з префіксом без- за зразком:

Без язика — без’язикий. З одним прикметником склади та запиши речення.

Без помилок, без надії, без ціни, без зубів, без сонця.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________9. Запиши речення, уставляючи пропущені букви. Познач орфограми.

1. Іноді це був торі..ній пух з тополі (В. Іваненко). 2. У чужій пасі..і бджіл не розведеш (народна творчість). 3. І тут мені пригадалася почута в дитинстві легенда про те, як дісталася черепа..і чудо-броня (К. Наріжний). 4. Жити, жити, дру..е, поспішим (П. Перебийніс).

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________10. Перепиши, вибравши правильний варіант написання у – в, і – й. З трьома словосполученнями склади та запиши речення.

Ракета і/й супутник; ти і/й Яну покликав; енергія у/в твоєму тілі; еге ж, і/й освіта вища; скинь у/в твіттер; треба у/вчитися; елементи у/в таблиці; якось і/й їх запросимо.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

11. Від поданих слів утвори за допомогою префіксів з- (зі-,с-), роз- (розі-), без- нові слова.

Робота, класти, вʼянути, захист, тліти, рвати, гнати, слати.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

12. Добери до поданих слів спільнокореневі чи утвори такі форми, у яких відбувається чергування приголосних г-з-ж, к-ч-ц, х-ш-с. Запиши їх.

Допомога, колега, луг, увага, крига, діалог, рік, техніка.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

13. Спиши слова, вставляючи пропущену букву е або и.

Ст..повий, майст..р, л..лека, приб..р..жний, зв..селити, тр..вога, в..дмідь, бр..ніти, м..лрдія, вос..ни, пш..ниця.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Самооцінювання. Постав позначку у відповідній клітинці.

 

Розумію і можу пояснити будь-яке завдання.

 

Потрібно попрацювати над окремими питаннями.

 

Поки що зазнаю утруднень під час виконання більшості завдань.

 

Рівень навчальних досягнень учня / учениці

 

Початковий

 

Середній

 

Достатній

 

Високий

Коментар учителя

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

 

docx
Додано
27 березня
Переглядів
370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку