Діагностувальна робота "Читання вголос"

Про матеріал
У даній розробці подані 2 варіанти текстів легенд про козаків для перевірки читання вголос і завдання для перевірки розуміння прочитаного + ключі, критерії оцінювання завдань, бланк узагальнення результатів класу
Перегляд файлу

Діагностувальна робота № 4  «Читання вголос» тема «Захоплюємось сторінками історії»

Прізвище, ім′я  ______________________________________________

Варіант 1

 

Козацькі сторожі

 

Від ріки Орелі аж по ріку Кінську козаки побудували земляні укріплення. Такі укріплення називаються редути. У кожному редуті був курінь на п’ятдесят чоловік. З редутів козаки висилали в степи пікети й розвідки.

Біля кожного редута ставили фігури. Це були хитромудро збудовані маяки. За їх допомогою можна було швидко оповістити увесь край про несподіваний ворожий набіг.

Кожна фігура складалася з двадцятьох смоляних бочок.

Будували її ось як.

В основу ставили шість бочок сторч. Їх міцно з’єднували, обв’язували смоляним канатом. Усередині залишали порожнє місце. На них ставили п’ять бочок, а там — чотири, останні ж дві — одна на одну.

Верхня бочка була найменша і без дна. Всередині її був вставлений залізний прут. До прута прив’язували довгий мотузок. Один кінець мотузка звисав аж до самої землі. Біля другого кінця прив’язували здоровенний пук вивареного в селітрі лика.

Щоб не трапилося пожежі, такі фігури ставили подалі від редута. Удень і вночі біля кожної пильнували вартові. Від редута до редута снували козаки, чоловік по п’ять і більше. Як вгледять татарву, то й чкурнуть до укріплення. Там осавул звелить запалювать фігуру. По інших редутах побачать і собі запалюють.

Так в одну годину козаки увесь край оповістять, щоб люди рятувалися.

(За інтернет джерелами)

10

17

28

30

38

46

52

59

63

71

78

88

89

98

105

115

121

129

140

148

158

164

173

174

 

Якість читання

Швидкість читання

(норма 80-85 сл/хв.)

 

Спосіб читання

(необхідне підкреслити)

по складах, цілими словами,  плавне

 

Виразність читання

 

Кількість помилок при читанні ( наголос, перестановка букв, пропуск букв)

 

ЗАВДАННЯ ДО ТЕКСТУ

 

1.     Козаки будували земляні укріплення. Воно називалося? а)  редис

б)  редут

в)  дерун

 

2.     В основі маяків були:

а)  бочки

б)  смоляні канати

в)  прути

 

3.     Випишіть з тексту, що робили козаки аби не сталося пожежі на редутах.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

4.     Поясни, яке значення мали  редути і маяки для  мешканців України у давні часи. Напиши аргументовану відповідь (2-3 речення). Підтверджуй свою думку посиланнями на прочитаний текст.

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 

 

Оціни свою роботу:

image 

 

Діагностувальна робота № 4  «Читання вголос» тема «Захоплюємось сторінками історії»

Прізвище, ім′я  ______________________________________________

Варіант 2

 

Козацькі криниці

 

Є довгожителі серед людей, серед дерев, проте, щоб були довгожителі серед криниць, чути довелося вперше.

Щоправда, від тієї, ще козацької, криниці мало що й залишилося — лише дерев’яний зруб. А була ж, кажуть, недалеко від річки чудо-криниця із високим журавлем, що підіймав здоровенний кадуб води. Він перехилявся в дужих руках козаків і виливався в довгий жолоб, з якого, спрагло припадаючи, пили виморені в походах козацькі коні.

А чутка дійшла до нас така, що в цьому краю сміливе козацтво не раз відбивало ворожі навали монголо-татар. В одній надзвичайно орстокій січі удача сприяла українцям. Вони отримали перемогу і відібрали у ворога нечувано великий скарб: багато золотих прикрас, золотих монет і ще всіляких дорогоцінних речей. Мужні оборонці не мали часу на довгий перепочинок, бо потрібно було прогнати ворога геть з рідної землі.

І вночі, при світлі місяця та яскравого багаття взялися до важливої роботи: щоб зберегти відібраний у ворогів народний скарб, вирішили його закопати. Дружно й швидко кипіла робота: хто коней напував із добротної криниці з журавлем та жолобом, хто варив куліш, хто зброю налаштовував, а більшість трудились на береговій землі, віддаючи їй на довге збереження скарби із золота.

Тільки завдяки залишкам славнозвісної криниці можна здогадуватись про місце знаходження закопаного золота.

(За інтернет джерелами)

9

15

24

33

41

49

57

60

69

77

85

93

101

109

112

119

127

136

143

150

157

163

168

 

Якість читання

Швидкість читання

(норма 80-85 сл/хв.)

 

Спосіб читання

(необхідне підкреслити)

по складах, цілими словами,  плавне

 

Виразність читання

 

Кількість помилок при читанні ( наголос, перестановка букв, пропуск букв)

 

 

ЗАВДАННЯ ДО ТЕКСТУ

 

2. Про що розповідає текст?

а) про козаків

б) про криницю

в) про скарб

 

2.     Козаки здобули скарб   під час:

а)  жорстокої битви

б) походу до Криму

в)  вартування кордонів

 

3.     Випишіть з тексту опис криниці-довгожителя.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________ 4.  Поясни, яке значення мала криниця-довгожитель  для козаківоборонців.  Напиши аргументовану відповідь ( 2-3 речення). Підтверджуй свою думку  посиланнями на прочитаний текст.

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 

 

Оціни свою роботу:

image 

 

 

Літературне читання

КЛЮЧ ДО ДІАГНОСТУВАЛЬНОЇ РОБОТИ  № 4.  

ЧИТАННЯ ВГОЛОС

Завдання 1

володіє повноцінною навичкою читання         вголос і мовчки текстів різних видів як загальнопредметним умінням; [4 МОВ 2.1]  усвідомлює важливість уміння вправно читати для успішного навчання тепер і в майбутньому; 

самостійно застосовує прийоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів); [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.7]  здійснює самоконтроль, самооцінку якості  свого читання і розуміння змісту; за потреби 

 

ЛЧ 3. Володіє  повноцінною навичкою читання вголос  і мовчки

Завдання

2.1

самостійно виділяє у тексті і пояснює значення незнайомих слів, висловів, термінів; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] 

Завдання

2.2

застосовує прийом перечитування тексту чи окремих частин, фрагментів. [4 МОВ 2.2], [4 МОВ

2.4]

Завдання

2.3

самостійно й усвідомлено застосовує різні види читання під час опрацювання змісту текстів різних видів; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] 

Завдання

2.4

застосовує прийом перечитування тексту чи окремих частин, фрагментів. [4 МОВ 2.2], [4 МОВ

2.4]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БЛАНК ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ КЛАСУ

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

 

 

ПІБ

УЧНІВ

 

ПОКАЗНИКИ У СВІДОЦТВІ

 

 

ЛЧ3

 

 

ЗАВДАННЯ

 

 

1

2.1

2.2

2.3

2.4

Швид кість

Спо сіб

Вира

зніст

Поми лки

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання діагностувальної роботи № 4

«Читання вголос»

Завдання

Низький

Середній

Достатній

Високий

1. Навичка читання вголос

 

Учень/учениця демонструють   недостатні 

навички швидкого

(до 64 сл/хв.), читання цілими словами або по складах, припускається 4 і більше помилок;

не застосовує прийоми виразного читання  у тексті

Учень/учениця демонструють   недостатні 

навички швидкого

(65- 79 сл/хв.), плавного читання, припускається 1-3 помилки; застосовує прийоми виразного читання не в усіх частинах тексту

Учень/учениця демонструють   достатні навички швидкого (80- 85 сл/хв.), плавного читання, без помилок; самостійно застосовує прийоми виразного читання;  

Учень/учениця демонструють високі   навички 

швидкого (більше

85 сл/хв.), плавного читання, без помилок; самостійно застосовує прийоми виразного читання; здійснює самоконтроль, самооцінку якості свого читання і розуміння змісту 

2.1.Розуміння слів, що       є

тексті

 

у

Учень/учениця неправильно обрали  усі  правильні відповіді.

Учень/учениця припустилися 2 помилок.

Учень/учениця правильно обрали відповіді, припустилися 1 помилки

Учень/учениця правильно обрали  усі  правильні відповіді.

2.2. Розуміння  подій у тексті

 

Учень/учениця неправильно обрали  усі  правильні відповіді.

Учень/учениця припустилися 2 помилок.

Учень/учениця правильно обрали відповіді, припустилися 1 помилки

Учень/учениця правильно обрали  усі  правильні відповіді.

2.3. Навичка  перечитування тексту з метою пошуку потрібної інформації

Учень/учениця неправильно виписали  фрагмент із тексту.

Учень/учениця виписали   частково фрагмент із тексту, що відповідає завданню.

Учень/учениця правильно виписали  фрагмент із тексту, що відповідає завданню, припустилися 1-2 неточностей.

Учень/учениця правильно виписали  фрагмент із тексту, що відповідає завданню.

2.4.

Висловлюван-ня щодо           значення прочитаного

тексту

 

Учень/учениця не можуть висловити свою думку,  не  можуть пояснити пояснюють яке значення має  отримана інформація для читача, не підтверджують

Учень/учениця нечітко висловлюють свою думку,  не повністю пояснюють яке значення має  отримана інформація для читача у

Учень/учениця чітко висловлюють свою думку, пояснюють яке значення має  отримана інформація для читача,  не підтверджують

Учень/учениця чітко, логічно, аргументовано  висловлюють свою думку, пояснює яке  значення має  отримана інформація для читача,

 

свою думку отриманою інформацією.

висловлювані порушена логіка, не пояснюють, не підтверджують або частково використовують отриману інформацію.

або частково використовують отриману інформацію.

підтверджують це фактичними прикладами з тексту.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Рожнова Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мельник Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Kitsenko Victoria
    Дякую за гарну роботу!!! Це чудова допомога!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Жажкова Тетяна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Сасовська Наталя Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Дерев'янко Ірина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
pdf
Додано
18 грудня 2021
Переглядів
35749
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку