_____________________________________
здобувач освіти 4 класу
_____________________________________
Діагностувальна робота з української мови
Тема «Прикметник»
Завдання 1. Виконай тестові задання
А добрий, вередувати, гладшати
Б добрий, вередливий, гладкий
В доброта, вередливість, гладкий
2. Познач, з якою частиною мови зв'язаний прикметник.
А з дієсловом
Б з числівником
В з іменником
3. Познач рядок, у якому всі прикметники вжито у формі множини.
А жадібні, відомі, старанні
Б жадібні, відомий, старанна
В жадібна, відомі, старанний
Завдання 2. Прочитай текст. Підкресли прикметники разом з іменниками,
з якими вони пов'язані. Познач число прикметників.
Шоколадний цех - чудова долина із зеленими луками. Посеред долини текла велика коричнева річка. Шумів велетенський водоспад. Під ним зі стелі звисали скляні труби. Вони висмоктували з річки коричневу каламутну воду, яка розносилася по всіх фабричних цехах. Кожна краплинка річки була гарячим рідким шоколадом найвищої якості.
Завдання 3. Прочитай словосполучення. Встав пропущені закінчення в
словах. Познач рід прикметників.
Зимов___ ранок пухнаст___ ведмежатко
Пізн___ вечеря шоколадн___ цукерка
зелен___ дерево міськ___ трамвай
Завдання 4. Утвори прикметники від поданих слів і запиши їх у колонку.
Добери до кожного антонім і запиши в другу колонку.
Ранок, холод, молодість, цукор, розум.
__________________________ ___________________________
__________________________ ___________________________
__________________________ ___________________________
__________________________ ___________________________
__________________________ ___________________________
Звадання 5. Добери синоніми до поданих прикметників і запиши.
Розумний, ______________________________________________________
Охайний, _______________________________________________________
Ласкавий, ______________________________________________________
Завдання 6. Від поданих прикметників за допомогою префіксів або суфіксів
утвори форми ступенів порівняння прикметників і запиши.
Малий - ________________
Чистий - _________________
Холодна - ________________
Завдання 7. Утвори назви вулиць від поданих власних назв і запиши.
Україна, Харків,Туреччина, Париж, Вінниця,
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Завдання 8. Прочитай речення. Встав пропущені закінчення в прикметниках.
Познач відмінок цих прикметників.
1. Гаряч__ повітря переливається мерехтливим__ хвилями.
2. Серед зелено__ хвої сосни яскрав___ вогнищем палає дик__ груша.
3. Рясн__ дощ литиме по холодн__ листопад.
Завдання 9. Напиши текст про погоду за вікном, використовуючи якомога більше прикметників (3-5 речень).
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Самооцінювання Познач (Як тобі було виконувати завдання?)
Було легко працювати.
Були незначні помилки.
Було важко працювати.
Бланк оцінювання діагностувальної роботи з української мови
Характеристика результатів навчання |
№ завдання |
Рівень результату |
Пише розбірливо, дотримується граматичних і орфографічних норм, перевіряє і редагує написане. |
1-9 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення ( має уявлення про прикметник). |
1 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (визначає число прикметників). |
2 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (визначає рід прикметників). |
3 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (утворює прикметники від іменників, добирає антоніми). |
4 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення ( добирає синоніми). |
5 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (утворює форми ступенів порівняння прикметників). |
6 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (правильно вимовляє і записує прикметники на -ський, -цький,-зький ). |
7 |
|
Досліджує мовні одиниці та явища, використовує ïx для вдосконалення мовлення (розрізняє відмінкові закінчення прикметників, визначає відмінки). |
8 |
|
Будує зв’язні висловлювання (розповідь, опис, міркування, діалог) в усній i письмовій формах. |
9 |
|