Тестові завдання до теми 1: «Читаємо і розповідаємо про свої захоплення»
І – варіант
1. У якому вірші говориться про осінь та зміни, які відбуваються у природі з її настанням?
А) «Диктант»;
Б) «Вже брами літа замикає осінь…»
2. За оповіданням О. Савченко «Як читають книжки» ти дізнався (лась), що книжки читають:
А) швидко, ніби «ковтають сторінки»;
Б) повільно;
В) по-різному.
3. Текст Марії Манеру «Читач Максимко»:
А) легенда;
Б) оповідання;
В) казка.
4. Продовжте рядки і запишіть:
Ми пишемо ____________________________,
Для мене це ____________________________,
Та заважає ____________________________,
Так схожий на ______________________________.
5. Звідки, або від кого ми про щось довідуємося:
А) види інформації;
Б) інформація;
В) джерела інформації.
6. Обери жестові джерела інформації:
А) лист;
Б) мамина колискова;
Б) бабусина казка;
Г) книжка.
7. Напишіть головну думку вірша Давида Гума «Розум, знання і сила» ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Самооцінювання: Це цікаво:
Мені все вдалося! |
|
Я працюю добре! |
|
Я можу працювати краще! |
|
Мені потрібна допомога! |
|
Тестові завдання до теми 1: «Читаємо і розповідаємо про свої захоплення»
ІІ – варіант
1. Назвіть автора і назву вірша, де показано осінній настрій:
А) Н. Забіла «Вересень»;
Б) В. Марсюк «Диктант»;
В) Л. Котенко «Вже брами літа замикає осінь…»
2. Прочитай слова в лівому і правому стовпчиках. Утвори словосполучення, з’днавши їх стрілочками:
прочитати |
|
правило |
використати |
підручник |
|
зрозуміти |
казки |
|
проаналізувати |
довідник |
3. З якого твору ці слова: «Він прийшов на головну площу міста та почав голосно читати свою улюблену книжку. Спочатку його слухала лише одна дівчинка, але згодом поруч зупинилося багато перехожих»:
А) «Читач Максимко»;
Б) «Як читають книжки»;
В) «Диктант».
4. Щоб ти порадив (дила) хлопчику з вірша Василя Марсюка «Диктант»? Напишіть відповідь декількома реченнями.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Відомості, знання, які ми отримуємо з довкілля, спостережень, спілкування, читання, навчання – це:
А)види інформації; Б) джерела інформації; В) інформація.
6. Що може бути джерелом інформації про погоду:
А) радіо;
Б) термометр;
В) книжка;
Г) людина.
7. доповни речення словами з вірша Давида Гума:
___________ – це гість, а ________________ – це хазяїн. Тож для творіння, для роботи, друже, виховуй _______________ і бери ____________ .
Самооцінювання: Це цікаво:
Мені все вдалося! |
|
Я працюю добре! |
|
Я можу працювати краще! |
|
Мені потрібна допомога! |
|
Тестові завдання до теми 2: «Прагнемо зрозуміти своїх предків»
І – варіант
1. Про пісні є багато прислів’їв. Утвори їх, з’єднуючи стрілочками ліву і праву частини:
Всяка пташка |
|
Слова не викидають |
Яка пташка |
Свої пісні співає |
|
З пісні й казки |
Така й пісня |
2. Про яке дерево йдеться в українській народній обрядовій пісні «Як ще не було початку світа…»:
А) клен;
Б) береза;
В) явір.
3. Міф «Створення світу» є міфом:
А) Стародавньої Греції;
Б) Стародавнього Єгипту;
В) слов’янських народів.
4. Про які часи йдеться в міфі «Дедал та Ікар»?: _________________________
5. Хто з героїв міфу «Дедал та Ікар» тобі подобається більше. Аргументуй власну думку:
Мені подобається (не подобається) Ікар (Дедал) тому що…
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
6. Із міфу про створення світу та людей (слов’янських народів) створи малюнок дерева, що стояло посеред моря.
7. З якого міфу ти дізнався (лася) про богинь – жінок?
А) «Створення світу»;
Б) «Дедал та Ікар»;
В) «Дана й Лада».
8. Кого давні слов’яни вважали дружиною Дажбога («Дана й Лада»)?
А) Ладу; Б) Дану; В) Магду.
9. Засоби, які зберігають і поширюють різну інформацію – це:
А) медіа; Б) інформація.
Самооцінювання: Це цікаво:
Мені все вдалося! |
|
Я працюю добре! |
|
Я можу працювати краще! |
|
Мені потрібна допомога! |
|
Тестові завдання до теми 2: «Прагнемо зрозуміти своїх предків»
ІІ – варіант
Чи гарне життя , чи погане, -
Завжди я супутниця вам.
Зі мною так весело. гарно!
Хто я? Здогадайся ти сам.
А) казка; Б) пісня; В) вірш.
2. Українська народна обрядова пісня «Як ще не було початку світа…» говорить нам про те:
А) як люди намагалися задобрити богів;
Б) світ був населений божествами і духами;
В) пояснює, як був створений світ.
3. Кого єгиптяни вважали творцем світу в міфі «Створення світу»:
А) прадавнього бога Нуна;
Б) бога Ра;
В) бога Сонця.
4. Хто дійові особи міфу «Дедал та Ікар»? ______________________________
5. Спростуй (ні-) чи підтвердь (так+) твердження:
А) Афіни – головне місто Греції, яке ввійшло в історію грецької та світової культури;
Б) міф – це розповідь про богів, духів, героїв, надприродні сили, які брали участь у створенні світу;
В) критянин – житель острова Кіпр;
Г) афінянин – мешканець Афін.
6. Із міфу про створення світу та людей (слов’янських народів) створи малюнок птахів – найголовніших істот.
7. Чи були в слов’янській міфології богині-жінки?
А) так; Б) ні.
8. Чого більше в образі Дани («Дана й Лада»)?
А) квітів; Б)срібла; В) золота.
9. Відомості знання, які здобуваємо під час навчання, спілкування, спостереження – це:
А) інформація; б) медіа.
Самооцінювання: Це цікаво:
Мені все вдалося! |
|
Я працюю добре! |
|
Я можу працювати краще! |
|
Мені потрібна допомога! |
|
Тестові завдання до теми 3: «Збагачуйся скарбами усної народної творчості»
І – варіант
1. Які твори відносяться до усної народної творчості?
А) оповідання, повісті, романи;
Б) загадки, пісні, притчі, легенди, прислів’я.
2. Хто автор твору «Наші джерела»?
А) Давид Гума; Б) Василь Марсюк; В) Софія Грица.
3. Напишіть про що можна дізнатися, читаючи казки та легенди:
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .
4. Дійові особи казки «Заяче сало»:
А) вдова та її сини;
Б) Петро, пан.
5. Заповни картку-таблицю («Заяче сало»):
1 |
Автор твору |
|
2 |
Жанр твору |
|
3 |
Де відбувається подія |
|
4 |
Позитивний персонаж |
|
5 |
Висновок |
|
6. Хто говорив ці слова, і в якому творі:
- Ох діти, чого ви завжди такі голодні, що й не нагодуєш вас. Бодай ви вовками стали та в лісі жили. ___________________________________________________
7. Закінчи визначення:
Невеликі усні оповідання навчального характеру про якісь життєві пригоди; вони утверджують перемогу добра, справедливості – це ____________________.
8. Хто лякав зайця з твору «Заяче сало»?
А) вовк, лисиця; Б) їжак, вовк.
9. Твір «Хліб і золото» – це:
А) притча;
Б) казка;
В) легенда.
10. Який золотий напис був на столі, коли король відімкнув майстра, повернувшись з походу?
А) «Срібло, золото – то болото, а хліб – цар»;
Б) «Золото – то болото, а хліб – цар»;
В) «Срібло – то болото, а хліб – цар».
11. Прислів’я – це:
А) невелике усне оповідання повчального характеру;
Б) короткий влучний вислів, що вміщує оцінювання подій, якостей і рис характеру людей, повчання.
12. Продовж думку:
- Я хочу вчитися, щоб…
________________________________________________________________________________________________________________________________________
-Я багато читаю, щоб…
________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Самооцінювання: Це цікаво:
Мені все вдалося! |
|
Я працюю добре! |
|
Я можу працювати краще! |
|
Мені потрібна допомога! |
|
Тестові завдання до теми 3: «Збагачуйся скарбами усної народної творчості»
ІІ– варіант
1. Розглянь смужку слів. Яким словосполученням можна об’єднати всі ці слова? Запиши.
пісня |
казка |
приказка |
прислів’я |
_____________________________________________________________.
2. Як називається твір Софії Грици, який повертає нас до цілющих джерел землі, вчить берегти навколишній світ?
А) «Дедал та Ікар»;
Б) «Створення світу»;
В) «Наші джерела».
3. З’єднай твори усної народної творчості з їх жанровими назвами:
Природа одному мати, другому – мачуха |
|
казка |
Був собі дід та баба. У діда дочка, і в баби дочка. От і пішли вони в гай по ягоди… |
прислів’я |
|
Зелене листя, білі каштани. Зелене листя, білі каштани… Ой як то сумно, як вечір стане. |
приказка |
|
Нема гори без долини |
пісня |
4. Хто автор казки «Заяче сало»:
А) вірменський народ; Б) український народ.
5. Заповни картку-таблицю з твору «Заяче сало»:
1 |
Негативний персонаж |
|
2 |
Що засуджується в казці? |
|
3 |
Що схвалюється? |
|
4 |
Висновок |
|
6. Пронумеруй пункти плану з казки «Дев’ять братиків сіроманців»:
|
Допомога братів |
|
Прокляття матері |
|
Зустріч з царевичем |
|
Сестра йде шукати своїх братів |
7. Головна думка народної байки «Жаба боязкіша від зайця»:
А) не буду ні з ким дружити, буду жити сам по собі;
Б) «Е стій. Є на світі такі, котрі мене бояться, то живуть, а чого ж мені не жить»?
8. Намалюй головних героїв притчі «Без труда нема плода».
9. Які рослини-символи українського народу згадуються в пісні «Стоїть явір над водою»?
А) чорнобривці, верба; Б) явір, калина.
10. Хто є головними персонажами твору «Хліб і золото»?
А) король; Б) цар; В) майстер; Г) пекар.
11. Добери прислів’я чи приказку відповідно до ситуації:
- Вам зустрілася людина, яка не любить працювати.
___________________________________________________________________
- Як слід ставитись до інших людей.
___________________________________________________________________
12. Склади асоціативний кущ до слова «усмішка».
Самооцінювання: Це цікаво:
Мені все вдалося! |
|
Я працюю добре! |
|
Я можу працювати краще! |
|
Мені потрібна допомога! |
|
Тестові завдання до теми 4: «Захоплюємося сторінками історії України»
І– варіант
1. Яка назва прочитаного розділу?
А) «Збагачуємося скарбами усної народної творчості»;
Б) «Захоплюємося сторінками історії України».
2. Які звичаї описані в творі «Наші предки слов’яни»? Напиши.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Збери прислів’я (з’єднай стрілочками), підкресли те прислів’я, яке підходить до твору О. Олеся «Ярослав Мудрий»:
Мудрим ніхто не вродився, |
|
той усе здолає |
Згода будує, |
завжди пригодиться |
|
Грамоти вчіться – |
а навчився |
|
Хто добре серце має, |
а незгода руйнує |
4. Як називалася перша історія України?
А) «Перша книга»;
Б) «Найдавніша літопись».
5. Назви жанри кіно:
А) художнє, мультиплікаційне, документальне, наукове.
Б) інформаційне, актуальне.
6. Під час подорожі норвезьким містом Осло головна героїня дізнається:
А) про королеву родом із Київа;
Б) королевича родом із Луцька.
7. Місто Харків дістало таку назву:
А) від річки Харків;
Б) на честь видатного полководця Харківського;
В) іменем першого козака чи сотника Харитона;
Г) від різноманіття тхорів, що водяться на цих землях.
8. Коли Верховна Рада ухвалила Акт проголошення незалежності України?
А) 26 липня 1990 р.; Б) 24 серпня 1991 р.
9. Як ти можеш захищати незалежність нашої держави сьогодні? (Напиши 3-4 речення).
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання: Це цікаво:
Мені все вдалося! |
|
Я працюю добре! |
|
Я можу працювати краще! |
|
Мені потрібна допомога! |
|
Тестові завдання до теми 4: «Захоплюємося сторінками історії України»
ІІ– варіант
1. З розділу «Захоплюємося сторінками історії України» ти дізнався (лась):
А) про твори усної народної творчості;
Б) про грізний, незрозумілий світ богів, духів;
В) про часи далекі й не дуже, історичні події, видатних особистостей.
2. Допиши речення:
Дякую нашим предкам, завдяки їм я ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.Що я знаю про Ярослава Мудрого? Склади асоціативний кущ.
4. Хто такий Нестор Літописець?
А) князь; Б) вчений; В) монах.
5. Твір, що складається з епізодів, об’єднаних творчим задумом і зображувальними засобами – це _________________________ .
6. Коли вперше датується згадка про місто Фастів?
А) 1290 р.; Б) 1390 р.
7. Як було звати головну героїню твору «Несподіване знайомство»?
А) Олеся; Б) Надійка; В) Софійка.
8. З якого вірша взяті ці слова «Об’єдналась Україна – Західна та Східна»:
А) «Ярослав Мудрий»;
Б) «22 січня».
9. Напиши 3-4 речення на тему: «Як я можу допомогти захищати незалежність нашої держави сьогодні»?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Самооцінювання: Це цікаво:
Мені все вдалося! |
|
Я працюю добре! |
|
Я можу працювати краще! |
|
Мені потрібна допомога! |
|
Тестові завдання до теми 5: «Розуміємо красу і добро»
І– варіант
1. Чи сподобались тобі твори розділу «Розуміємо красу і добро»? Напиши коротко, головне.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .
2. Склади прислів’я, поясни одне з них:
Зима без снігу – |
|
а зима з’їдає. |
Літо запасає, |
не буде хліба |
3.Хто автор вірша, слова якого ти прочитав?
Як не любити зими сніжно-синьої на Україні моїй,
Саду старого в пухнастому інеї, сивих, великих завій?
А) Галини Кирпа; Б) Максим Рильський.
4. Яка головна думка тексту Н. Бічуя «Чотири лисиці»? Напиши 1-2 речення.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________.
5. Хто головний герой оповідання «Горобине гніздо»?
А) горобець Стрибун; Б) Ловивітер; В) Різдвяний Ангел.
6. Чому ніхто не чув Ангела (з твору «Горобине гніздо»)?
А) не хотіли; Б) Були зайняті.
7. Як потрібно відповідати на слова: «Христос народився»?
А) виразно, чітко; В) «Славімо його».
8. Авторка тексту «Пригода у хатинці лісника» Марія Людкевич народилась:
А) 7 січня 1948 р.; Б) 13 квітня 1952 р..
9. Хто вчинив замах на Зиму (з твору «Пригода у хатинці лісника»)?
А) хакери; Б) злочинці; В) мисливці.
10. Електронний лист – це:
А) повідомлення, що передається електронною поштою;
Б) спосіб обміну цифровими повідомленнями між людьми з використанням комп’ютерів і мобільних телефонів.
11. Як звали маленького колядника з вірша Д. Білоуса?
А) Гриць; Б) Ярчик; В) Миколка.
Самооцінка: Це цікаво:
Мені все вдалося! |
|
Я працюю добре! |
|
Я можу працювати краще! |
|
Мені потрібна допомога! |
|
Тестові завдання до теми 5: «Розуміємо красу і добро»
ІІ– варіант
1. Ти вдумливо читав твори розділу «Розуміємо красу і добро». Напиши коротко про головне: що сподобалось, вразило…
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Склади прислів’я та поясни одне з них:
Багато снігу – |
|
як комарів носок. |
Зимою деньок, |
багато хліба |
____________________________________________________________________________________________________________________________________.
3. Як називався вірш, де є такі слова?
Як не любити весни многошумної, меду пахучих суцвіть,
Як не любити роботи розумної, праці, що дух веселить. ____________________
4. Заповни таблицю з твору Н. Бічуя «Чотири лисиці».
Герої твору |
Де відбувається подія? |
Коли спостерігали? |
Лисиця |
|
|
Ярко |
|
|
Водій автобуса |
|
|
5. Хто автор різдвяного оповідання «Горобине гніздо»?
А) Т. Коломієць; Б) О. Наконечна; В) В. Вздульська.
6. Хто врятував Ангела (з твору «Горобине гніздо»?)
А) люди; Б) горобці.
7. Допиши, якою була домівка вірних друзів: Чуба, Стрибуна, Ловивітра.
Чарівний _____________ , у якому не буває _________________ , у якому в них виросли ______________ , такі ж срібно-осяйні та ___________________ , як у Різдвяного Ангела.
Довідка: крихітка, сад, тепло, холодно, нові, прекрасні.
8. Що задумала зробити Зима в оповіданні М. Людкевич «Пригода у хатинці лісника»?
А) написати статтю в модний журнал;
Б) написати наукову роботу:
В) написати книгу.
9. Чудова властивість електронної пошти полягає в тому, що вона:
А) допомагає листуватись;
Б) дає можливість до листів прикріплювати малюнки і фотографії;
В) дуже швидко передає інформацію.
10. Що несуть перед собою колядники у Святвечір?
А) прапор; Б) зірку; В) кульки.
11. Який із творів розділу, на твою думку найбільше відповідає новорічному настрою? _____________________________________________
Самооцінка: Це цікаво:
Мені все вдалося! |
|
Я працюю добре! |
|
Я можу працювати краще! |
|
Мені потрібна допомога! |
|
1