Діагностувальні завдання до підручника «Українська мова та читання» 4 клас (І семестр)

Про матеріал
Збірник містить тестові завдання з 5 розділів до підручника «Українська мова та читання» для 4 класу (І семестр) за редакцією О. Савченко. Подані у двох варіантах завдання допоможуть перевірити читацьку компетентність учнів, їх вміння висловлювати власну думку, характеризувати дійових осіб, розрізняти жанри, становлювати послідовність подій у творах. Діагностувальні завдання відповідають вимогам нового Держстандарту початкової освіти та Типовій освітній програмі мовно-літературної галузі під керівництвом О.Я. Савченко для вчителів початкових класів.
Перегляд файлу

          Тестові завдання до теми 1: «Читаємо і розповідаємо про свої захоплення»

І – варіант

1. У якому вірші говориться про осінь та зміни, які відбуваються у природі з її настанням?

А) «Диктант»;

Б) «Вже брами літа замикає осінь…»

C:\Users\User\Desktop\images.jpg2. За оповіданням О. Савченко «Як читають книжки» ти дізнався (лась), що книжки читають:

А) швидко, ніби «ковтають сторінки»;

Б) повільно;

В) по-різному.

3. Текст Марії Манеру «Читач Максимко»:                             

А) легенда;

Б) оповідання;

В) казка.

4. Продовжте рядки і запишіть:

Ми пишемо ____________________________,

Для мене це ____________________________,

Та заважає ____________________________,

Так схожий на ______________________________.

5. Звідки, або від кого ми про щось довідуємося:

C:\Users\User\Desktop\2019-02-27-12.07.55.jpgА) види інформації;

Б) інформація;

В) джерела інформації.

6. Обери жестові джерела інформації:                                

А) лист;

Б) мамина колискова;

Б) бабусина казка;

Г) книжка.

7. Напишіть головну думку вірша Давида Гума «Розум, знання і сила» ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

C:\Users\User\Downloads\qrcode_www.youtube.com.pngСамооцінювання:                                           Це цікаво:

Мені все вдалося!

 

Я працюю добре!

 

Я можу працювати краще!

 

Мені потрібна допомога!

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання до теми 1: «Читаємо і розповідаємо про свої захоплення»

ІІ – варіант

1. Назвіть автора і назву вірша, де показано осінній настрій:

А) Н. Забіла «Вересень»;

Б) В. Марсюк «Диктант»;

В) Л. Котенко «Вже брами літа замикає осінь…»

2. Прочитай слова в лівому і правому стовпчиках. Утвори словосполучення, з’днавши їх стрілочками:

прочитати

 

правило

використати

підручник

зрозуміти

казки

проаналізувати

довідник

3. З якого твору ці слова: «Він прийшов на головну площу міста та почав голосно читати свою улюблену книжку. Спочатку його слухала лише одна дівчинка, але згодом поруч зупинилося багато перехожих»:

А) «Читач Максимко»;

Б) «Як читають книжки»;

В) «Диктант».

4. Щоб ти порадив (дила) хлопчику з вірша Василя Марсюка «Диктант»? Напишіть відповідь декількома реченнями.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Відомості, знання, які ми отримуємо з довкілля, спостережень, спілкування, читання, навчання – це:

А)види інформації; Б) джерела інформації; В) інформація.

6. Що може бути джерелом інформації про погоду:

C:\Users\User\Desktop\2019-02-27-12.07.55.jpgА) радіо;

Б) термометр;                                                                              

В) книжка;

Г) людина.

7. доповни речення словами з вірша Давида Гума:

___________  – це гість, а ________________  – це хазяїн. Тож для творіння, для роботи, друже, виховуй _______________ і бери ____________ .

Самооцінювання:                                       Це цікаво:

 

Мені все вдалося!

 

Я працюю добре!

 

Я можу працювати краще!

 

Мені потрібна допомога!

 

C:\Users\User\Downloads\qrcode_www.youtube.com.png
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання до теми 2: «Прагнемо зрозуміти своїх предків»

І – варіант

1. Про пісні є багато прислів’їв. Утвори їх, з’єднуючи стрілочками ліву і праву частини:

Всяка пташка

 

Слова не викидають

Яка пташка

Свої пісні співає

З пісні й казки 

Така й пісня

2. Про яке дерево йдеться в українській народній обрядовій пісні «Як ще не було початку світа…»:

C:\Users\User\Desktop\jegypetski_mify6.jpgА) клен;

Б) береза;

В) явір.

3. Міф «Створення світу» є міфом:                          

А) Стародавньої Греції;

Б) Стародавнього Єгипту;

В) слов’янських народів.

4. Про які часи йдеться в міфі «Дедал та Ікар»?: _________________________

5. Хто з героїв міфу «Дедал та Ікар» тобі подобається більше. Аргументуй власну думку:

Мені подобається (не подобається) Ікар (Дедал) тому що…

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

6. Із міфу про створення світу та людей (слов’янських народів) створи малюнок дерева, що стояло посеред моря.

C:\Users\User\Desktop\slovyanski-mify-pro-bohiv-chytaty.jpg7. З якого міфу ти дізнався (лася) про богинь – жінок?   

А) «Створення світу»;

Б) «Дедал та Ікар»;

В) «Дана й Лада».

8. Кого давні слов’яни вважали дружиною Дажбога («Дана й Лада»)?

А) Ладу; Б) Дану; В) Магду.

9. Засоби, які зберігають і поширюють різну інформацію – це:

А) медіа; Б) інформація.

Самооцінювання:                                  Це цікаво:

C:\Users\User\Downloads\qrcode_www.youtube.com.png

Мені все вдалося!

 

Я працюю добре!

 

Я можу працювати краще!

 

Мені потрібна допомога!

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання до теми 2: «Прагнемо зрозуміти своїх предків»

ІІ – варіант

  1. C:\Users\User\Desktop\001.jpgВідгадай загадку:

Чи гарне життя , чи погане, -                                            

Завжди я супутниця вам.

Зі мною так весело. гарно!

Хто я? Здогадайся ти сам.

А) казка; Б) пісня; В) вірш.

2. Українська народна обрядова пісня «Як ще не було початку світа…» говорить нам про те:

А) як люди намагалися задобрити богів;

Б) світ був населений божествами і духами;

В) пояснює, як був створений світ.

3. Кого єгиптяни вважали творцем світу в міфі «Створення світу»:

А) прадавнього бога Нуна;

Б) бога Ра;

В) бога Сонця.

4. Хто дійові особи міфу «Дедал та Ікар»? ______________________________

5. Спростуй (ні-) чи підтвердь (так+) твердження:

А) Афіни – головне місто Греції, яке ввійшло в історію грецької та світової культури;

Б) міф – це розповідь про богів, духів, героїв, надприродні сили, які брали участь у створенні світу;

В) критянин – житель острова Кіпр;

Г) афінянин – мешканець Афін.

6. Із міфу про створення світу та людей (слов’янських народів) створи малюнок птахів – найголовніших істот.

7. Чи були в слов’янській міфології богині-жінки?

А) так; Б) ні.

8. Чого більше в образі Дани («Дана й Лада»)?

А) квітів; Б)срібла; В) золота.

9. Відомості знання, які здобуваємо під час навчання, спілкування, спостереження – це:

А) інформація; б) медіа.

Самооцінювання:                             Це цікаво:

C:\Users\User\Downloads\qrcode_www.youtube.com.png

Мені все вдалося!

 

Я працюю добре!

 

Я можу працювати краще!

 

Мені потрібна допомога!

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання до теми 3: «Збагачуйся скарбами усної народної творчості»

І – варіант

 

1. Які твори відносяться до усної народної творчості?

А) оповідання, повісті, романи;

Б) загадки, пісні, притчі, легенди, прислів’я.

2. Хто автор твору «Наші джерела»?

А) Давид Гума; Б) Василь Марсюк; В) Софія Грица.

3. Напишіть про що можна дізнатися, читаючи казки та легенди:

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

4. Дійові особи казки «Заяче сало»:

А) вдова та її сини;

Б) Петро, пан.

5. Заповни картку-таблицю («Заяче сало»):

1

Автор твору

 

2

Жанр твору

 

3

Де відбувається подія

 

4

Позитивний персонаж

 

5

Висновок

 

6. Хто говорив ці слова, і в якому творі:

- Ох діти, чого ви завжди такі голодні, що й не нагодуєш вас. Бодай ви вовками стали та в лісі жили. ___________________________________________________

7. Закінчи визначення:

Невеликі усні оповідання навчального характеру про якісь життєві пригоди; вони утверджують перемогу добра, справедливості – це ____________________.

8. Хто лякав зайця з твору «Заяче сало»?

C:\Users\User\Desktop\preview.jpgА) вовк, лисиця; Б) їжак, вовк.

9. Твір «Хліб і золото» – це:                      

А) притча;                                                                              

Б) казка;

В) легенда.

10. Який золотий напис був на столі, коли король відімкнув майстра, повернувшись з походу?

А) «Срібло, золото – то болото, а хліб – цар»;

Б) «Золото – то болото, а хліб – цар»;

В) «Срібло – то болото, а хліб – цар».

11. Прислів’я – це:

А) невелике усне оповідання повчального характеру;

Б) короткий влучний вислів, що вміщує оцінювання подій, якостей і рис характеру людей, повчання.

12. Продовж думку:

- Я хочу вчитися, щоб…

________________________________________________________________________________________________________________________________________

-Я багато читаю, щоб…

________________________________________________________________________________________________________________________________________.

Самооцінювання:                                    Це цікаво:

Мені все вдалося!

 

Я працюю добре!

 

Я можу працювати краще!

 

Мені потрібна допомога!

 

C:\Users\User\Downloads\qrcode_www.youtube.com (1).png
 

 

Тестові завдання до теми 3: «Збагачуйся скарбами усної народної творчості»

ІІ– варіант

 

1. Розглянь смужку слів. Яким словосполученням можна об’єднати всі ці слова? Запиши.

пісня

казка

приказка

прислів’я

_____________________________________________________________.

2. Як називається твір Софії Грици, який повертає нас до цілющих джерел землі, вчить берегти навколишній світ?

А) «Дедал та Ікар»;

Б) «Створення світу»;

В) «Наші джерела».

3. З’єднай твори усної народної творчості з їх жанровими назвами:

Природа одному мати,

другому – мачуха 

 

казка

Був собі дід та баба. У діда дочка, і в

баби дочка. От і пішли вони в гай по ягоди…

прислів’я

Зелене листя, білі каштани.

Зелене листя, білі каштани…

Ой як то сумно, як вечір стане.

приказка

Нема гори без долини

пісня

4. Хто автор казки «Заяче сало»:

А) вірменський народ; Б) український народ.

5. Заповни картку-таблицю з твору «Заяче сало»:

1

Негативний персонаж

 

2

Що засуджується в казці?

 

3

Що схвалюється?

 

4

Висновок

 

C:\Users\User\Desktop\0301kdis-7ac2-381x264.png6. Пронумеруй пункти плану з казки «Дев’ять братиків сіроманців»:

 

Допомога братів

 

Прокляття матері

  

Зустріч з царевичем

 

Сестра йде шукати своїх братів

 


7. Головна думка народної байки «Жаба боязкіша від зайця»:

А) не буду ні з ким дружити, буду жити сам по собі;

Б) «Е стій. Є на світі такі, котрі мене бояться, то живуть, а чого ж мені не жить»?

8. Намалюй головних героїв притчі «Без труда нема плода».

9. Які рослини-символи українського народу згадуються в пісні «Стоїть явір над водою»?

А) чорнобривці, верба; Б) явір, калина.

10. Хто є головними персонажами твору «Хліб і золото»?

А) король; Б) цар; В) майстер; Г) пекар.

11. Добери прислів’я чи приказку відповідно до ситуації:

- Вам зустрілася людина, яка не любить працювати.

___________________________________________________________________

- Як слід ставитись до інших людей.

___________________________________________________________________

12. Склади асоціативний кущ до слова «усмішка».

 

 

Самооцінювання:                                          Це цікаво:

 

Мені все вдалося!

 

Я працюю добре!

 

Я можу працювати краще!

 

Мені потрібна допомога!

 

C:\Users\User\Downloads\qrcode_www.youtube.com (1).png
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання до теми 4: «Захоплюємося сторінками історії України»

І– варіант

 

1. Яка назва прочитаного розділу?

А) «Збагачуємося скарбами усної народної творчості»;

Б) «Захоплюємося сторінками історії України».

2. Які звичаї описані в творі «Наші предки слов’яни»? Напиши.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Збери прислів’я (з’єднай стрілочками), підкресли те прислів’я, яке підходить до твору О. Олеся «Ярослав Мудрий»:

Мудрим ніхто не вродився,

 

той усе здолає

Згода будує,

завжди пригодиться

Грамоти вчіться –

а навчився

Хто добре серце має,

а незгода руйнує

4. Як називалася перша історія України?

А) «Перша книга»;

Б) «Найдавніша літопись».

5. Назви жанри кіно:

А) художнє, мультиплікаційне, документальне, наукове.

Б) інформаційне, актуальне.

6. Під час подорожі норвезьким містом Осло головна героїня дізнається:

А) про королеву родом із Київа;

Б) королевича родом із Луцька.

7. Місто Харків дістало таку назву:

C:\Users\User\Desktop\30b.jpg                                  

А) від річки Харків;

Б) на честь видатного полководця Харківського;

В) іменем першого козака чи сотника Харитона;

Г) від різноманіття тхорів, що водяться на цих землях.

8. Коли Верховна Рада ухвалила Акт проголошення незалежності України?

А) 26 липня 1990 р.; Б) 24 серпня 1991 р.

9. Як ти можеш захищати незалежність нашої держави сьогодні? (Напиши 3-4 речення).

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Самооцінювання:                                       Це цікаво:

 

Мені все вдалося!

 

Я працюю добре!

 

Я можу працювати краще!

 

Мені потрібна допомога!

 

C:\Users\User\Downloads\qrcode_www.youtube.com (2).png
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання до теми 4: «Захоплюємося сторінками історії України»

ІІ– варіант

 

1. З розділу «Захоплюємося сторінками історії України» ти дізнався (лась):

А) про твори усної народної творчості;

Б) про грізний, незрозумілий світ богів, духів;

В) про часи далекі й не дуже, історичні події, видатних особистостей.

2. Допиши речення:

Дякую нашим предкам, завдяки їм я ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.Що я знаю про Ярослава Мудрого? Склади асоціативний кущ.

 

C:\Users\User\Desktop\1.jpg

 

 

4. Хто такий Нестор Літописець?

А) князь; Б) вчений; В) монах.

5. Твір, що складається з епізодів, об’єднаних творчим задумом і зображувальними засобами – це _________________________ .

6. Коли вперше датується згадка про місто Фастів?

А) 1290 р.; Б) 1390 р.

7. Як було звати головну героїню твору «Несподіване знайомство»?

А) Олеся; Б) Надійка; В) Софійка.

8. З якого вірша взяті ці слова «Об’єдналась Україна – Західна та Східна»:

А) «Ярослав Мудрий»;

C:\Users\User\Desktop\5e077e006301a577b536853abb70360e.pngБ) «22 січня».                                

 

 

9. Напиши 3-4 речення на тему: «Як я можу допомогти захищати незалежність нашої держави сьогодні»?

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 

Самооцінювання:                                     Це цікаво:

 

Мені все вдалося!

 

Я працюю добре!

 

Я можу працювати краще!

 

Мені потрібна допомога!

 

C:\Users\User\Downloads\qrcode_www.youtube.com (2).png
 

 

 

Тестові завдання до теми 5: «Розуміємо красу і добро»

І– варіант

 

1. Чи сподобались тобі твори розділу «Розуміємо красу і добро»? Напиши коротко, головне.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

C:\Users\User\Desktop\16918.011.png2. Склади прислів’я, поясни одне з них:

Зима без снігу –

 

а зима з’їдає.

Літо запасає,

не буде хліба

3.Хто автор вірша, слова якого ти прочитав?                         

Як не любити зими сніжно-синьої на Україні моїй,

Саду старого в пухнастому інеї, сивих, великих завій?

А) Галини Кирпа; Б) Максим Рильський.

4. Яка головна думка тексту Н. Бічуя «Чотири лисиці»? Напиши 1-2 речення.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________.

5. Хто головний герой оповідання «Горобине гніздо»?

А) горобець Стрибун; Б) Ловивітер; В) Різдвяний Ангел.

6. Чому ніхто не чув Ангела (з твору «Горобине гніздо»)?

А) не хотіли; Б) Були зайняті.

7. Як потрібно відповідати на слова: «Христос народився»?

А) виразно, чітко; В) «Славімо його».

8. Авторка тексту «Пригода у хатинці лісника» Марія Людкевич народилась:

А) 7 січня 1948 р.; Б) 13 квітня 1952 р..

9. Хто вчинив замах на Зиму (з твору «Пригода у хатинці лісника»)?

А) хакери; Б) злочинці; В) мисливці.

10. Електронний лист – це:

А) повідомлення, що передається електронною поштою;

Б) спосіб обміну цифровими повідомленнями між людьми з використанням комп’ютерів і мобільних телефонів.

11. Як звали маленького колядника з вірша Д. Білоуса?

А) Гриць; Б) Ярчик; В) Миколка.                                

C:\Users\User\Downloads\qrcode_www.youtube.com (3).pngСамооцінка:                                             Це цікаво:

Мені все вдалося!

 

Я працюю добре!

 

Я можу працювати краще!

 

Мені потрібна допомога!

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестові завдання до теми 5: «Розуміємо красу і добро»

ІІ– варіант

1. Ти вдумливо читав твори розділу «Розуміємо красу і добро». Напиши коротко про головне: що сподобалось, вразило…

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Склади прислів’я та поясни одне з них:

Багато снігу –

 

як комарів носок.

Зимою деньок,

багато хліба

____________________________________________________________________________________________________________________________________.

3. Як називався вірш, де є такі слова?

Як не любити весни многошумної, меду пахучих суцвіть,

Як не любити роботи розумної, праці, що дух веселить. ____________________

4. Заповни таблицю з твору Н. Бічуя «Чотири лисиці».

Герої твору

Де відбувається подія?

Коли спостерігали?

Лисиця

 

 

Ярко

 

 

Водій автобуса

 

 

5. Хто автор різдвяного оповідання «Горобине гніздо»?

А) Т. Коломієць; Б) О. Наконечна; В) В. Вздульська.

6. Хто врятував Ангела (з твору «Горобине гніздо»?)

А) люди; Б) горобці.

7. Допиши, якою була домівка вірних друзів: Чуба, Стрибуна, Ловивітра.

Чарівний _____________ , у якому не буває _________________ , у якому в них виросли ______________ , такі ж срібно-осяйні та ___________________ , як у Різдвяного Ангела.

Довідка: крихітка, сад, тепло, холодно, нові, прекрасні.

8. Що задумала зробити Зима в оповіданні М. Людкевич «Пригода у хатинці лісника»?

А) написати статтю в модний журнал;

Б) написати наукову роботу:

В) написати книгу.

9. Чудова властивість електронної пошти полягає в тому, що вона:

А) допомагає листуватись;

Б) дає можливість до листів прикріплювати малюнки і фотографії;

В) дуже швидко передає інформацію.

10. Що несуть перед собою колядники у Святвечір?

А) прапор; Б) зірку; В) кульки.

11. Який із творів розділу, на твою думку найбільше відповідає новорічному настрою? _____________________________________________

Самооцінка:                                                Це цікаво:

Мені все вдалося!

 

Я працюю добре!

 

Я можу працювати краще!

 

Мені потрібна допомога!

 

C:\Users\User\Downloads\qrcode_www.youtube.com (3).png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
19 березня
Переглядів
526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку