Дидактичний матеріал. "Іменник"

Про матеріал

І м е н н и к

Самостійна робота

Лінгвістичний диктант

  • Продовжте речення.

1. Іменник - _________________ частина мови.

2. Іменники – назви істот відповідають на питання ____, а неістот - _____ .

3. Загальні назви стосуються багатьох однакових предметів: річка, стілець, _____________ .

Перегляд файлу

І   м   е   н  н   и   к

                                   Самостійна робота

                              Лінгвістичний диктант

  • Продовжте речення.

1. Іменник -  _________________  частина мови.

2. Іменники – назви істот відповідають на питання ____, а неістот -  _____ .

3. Загальні назви стосуються багатьох однакових предметів: річка, стілець,  _____________ .

4. Власні назви стосуються  ________________  предметів, щоб відрізняти їх від інших подібних: Київ,  _____________________.

5. Власні назви пишемо з  _______________  букви.

6. Іменники мають роди: _________________________________ .

7. У множині рід іменника _______________________________ .

8. Збірні іменники мають завжди форму ____________________ .

9. В українській мові __________ відмінків.

10. Іменники у формі ____________________ відмінка в реченні виступають звертанням.

 

  • Визначте відміну іменників.

 

 

          Машина, сад, бідолаха, любов, чоло, маля, серце, дача,

 

народ, барвінок, плем’я, слово, пташеня, ягня, гордість, біль,

 

 біль, доброта, селище, листя, пісня, площа, зайченя, лоша, Кобзар.

____________________________________________________

 

      І  м  е  н  н  и  к                           Самостійна робота

1. Визначте відміну іменників.

Дача, серце, маля, пташеня, гордість, біль, пісня, селище, площа, народ, плем’я, барвінок, машина, сад, сирота, біль, доброта, листя, зайченя, школяр, криниця, мить, удача, юрба, щедрість, віра, згода, мати, курча, староста, батько, зелень, ніжність, шерсть, знання, вітер, мама, країна, відгук, бажання, дитя, снігур.

 

2. Вибірковий диктант

Виписати іменники, що належать до III відміни.

Мати, зима, Петро, дівча, дівчина, плем’я, Микола, полум’я, тиша, ніч, тінь, ведмежа, яблуко, сіль, життя, ягня, мета, подорож, сирота, радість, вогнище.

 

3. Поставити іменники III відміни у формі орудного відмінка однини.

Мідь, сіль, повість, височінь, галузь, ніч, піч, вись, загибель, кров, любов, матір, якість, вість, жовч.

 

4. Розподільний диктант

Розподіліть слова за групами.

Тесляр, вівчар, бетоняр, Лазар, кулінар, секретар, скляр, касир, базар, токар, лікар, пустир, якір, буксир, буквар, вугляр, пісняр, санітар, маляр, долар, повістяр, варвар, цегляр, комар, пухир, школяр, панцир.

 

5. Поставте іменники у формі родового відмінка.

Голос, колос, урок, настрій, сум, розвиток, оптимізм, обрій, вечір, очерет, зміст, гурток, біль, степ, лист, кожух, погляд, відчай, січень, рух, сад, садочок, острів, луг, Кавказ, вітер, телефон, автобус, суфікс, супутник, план, документ, грам, вокзал, технік, птах, хлібороб, пасажир, бетон, листопад(місяць).

 

6. Поставте іменники у кличній формі.

Весна, Дніпро, груша, доня, матуся, земля, сестричка, край, мама, місяць, батько, нива, колодязь, луг, вишенька, зоря, друг, Вітчизна, Ганна. 

 

 

docx
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
1616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку