Дидактичний матеріал з теми "Складові комп'ютера"

Про матеріал
У роботі представлені різноманітні завдання, які допоможуть дітям у опрацюванні даної теми.
Перегляд файлу

Складові ПК

 

image

image

image

       

image

image

image

 

image

Кросворд

image 

 

 

 

              image

image

 

         image

     image

             image

 

Ключове слово

 

Я не нишпорю в коморах, Не ховаюся по норах.

Нишпорю я по столу трішки, 

Бо комп’ютерна я …

В таблиці знайти слова, що заховалися. Читати можна

в будь-якому напрямку, крім діагонального

 

р

м

к

к

в

і

м

о

н

е

о

о

о

л

р

у

р

і

т

д

м

і

о

н

с

е

т

н

е

п

н

т

к

и

н

о

и

м

ю

к

е

с

к

а

р

р

к

т

л

р

н

е

т

а

п

с

е

а

а

т

а

м

к

д

и

р

в

і

у

р

и

ш

           

image

1. Назви пристрої комп’ютера

image 

М _ _ _ _ _ _

К _ _ _ _ _ _ _ _ _

                С _ _ _ _ _ _ _ _           _ _ _ _

М _ _ _

П _ _ _ _ _ _

С _ _ _ _ _

 

2. Запиши призначення основних пристроїв комп'ютера:

 

1.     Системний блок_______________________________________

2.     Монітор _____________________________________________

3.     Клавіатура ___________________________________________ 4. Миша________________________________________________

5. Принтер _____________________________________________

 

3. Назви  сучасні засоби збереження інформації

image

 ________________________________

image _____________________________

image ______________________________

image______________________________

image _______________________________

image ______________________________

 

4. Які пристрої зображені на малюнках?

image 

1.    ..................................................

2.    ..................................................

3.    ..................................................

4.    …………………………………………………

 

5. Гра «Збери слова»

На столі ось кілька букв.

Хтось  їх рукою — бух!

Всі розсипав — ай, ай, ай!

Ти ж хутенько позбирай. Коли правильно розставиш, слова швидко прочитаєш.

 

Перестав букви так, щоб отримати слова, пов’язані з комп’ютером:

А К І Ф М Т А И Р О Н ________________________________

А И М Ш____________________________________________

Р О М І О Н Т________________________________________ А А А У І Р Т К В Л___________________________________ Т Ь А М’ П Я_________________________________________

Р Ц Р С П О Е О ____________________________________________

 

       

7. Відгадай, про що йдеться у вірші і впиши відповідь

Ти хочеш символи ввести

Чи скласти літери красиво? Візьми ___________________ ти,

Без неї все це неможливо.

 

Він на екран виводить фільми, Тексти, ігри та мультфільми.

Ось, вмикай – і враз почнеться!

_____________    це зоветься.

 

8. Гра «Склади комп’ютер»

Робота учнів в групах по 3-4 чоловіка.

Учням пропонуються набори із зображеннями зовнішніх пристроїв комп’ютера. Школярі самостійно обирають конфігурацію свого комп’ютера і пояснюють з які пристрої входять до складу їх ПК.

 

Приклад набору зображень:

image 

9. Заповни таблицю. Запиши для чого призначений кожний пристрій


image

Зовнішні пристрої

1.  монітор (дисплей)  

 

2. клавіатура  

 

3. системний блок -  

 

4. принтер –   

 

5. сканер

 

маніпуля-

тори

6. мишка

 

7. джойстик

 

8. трекбол

 

9. колонки -

 

10.  модем -  

 

 

10. Гра «Футбол»

Ти любиш футбол? Давай пограємо. У футбольному м’ячі переплутались половинки п’яти пристроїв комп’ютера.

Визнач ці слова.

image1. (Сканер) 2. (Дисковод)  3. (Принтер) 

4. (Дисплей) 5. (Процесор)

 

11. Які з цих речей здатний замінити комп’ютер? З’єднайте ці предмети із зображенням в центрі

image

 

12.  Додай по рисочці до кожного фрагмента літери і прочитай слово

image

 

18. Гра «Склей слова

МОНІ

НИКИ

ПРИН

НЕР

НАВУШ

КА

СКА

ТЕР

МИШ

ТОР

МО

ДЕМ

13. Розшифруйте слово. Для цього подумки складіть малюнок і визначте, якій літері відповідає кожна цифра

image

15. Позначте предмети, які можна використовувати для збереження інформації

image 14.

Викресли «зайвий» предмет:

  imageсканер, клавіатура, монітор;

  принтер, сканер, монітор; мишка, сканер, колонки;

  монітор, принтер, мишка.

 

16. Розв’яжи приклади та прочитай слово, скориставшись ключем

image

17. Напиши назви пристроїв, які зображені на малюнку

image

 

18.   Уважно розглянь пристрої апаратного забезпечення комп’ютера. Назви групу пристроїв.

image

19.   Встановіть відповідність між зображенням пристрою та його назвою. Напишіть назву кожної множини пристроїв.

image

 

20.   З’єднай стрілочками пристрої з їх назвами.

image

 

 

 

 

 

 

image

image

 

 

 

 

 

Впиши в клітинки поряд з кожним пристроєм умовні позначки тих повідомлень, які цей пристрій може опрацьовувати: текстові (Т), графічні (Г), числові(Ч).

21.Встанови відповідність 

imageimage   

 

22. Вкажіть, де заховалася кнопка увімкнення комп’ютера

image

23. З’єднай малюнок з відповідним прямокутником

 

image

 

24. Знайди терміни, пов’язані з інформатикою

image

 

25. Знайди у кожному рядку „заховані слова”. Усі зайві літери зітри, залишивши тільки знайдені слова, або зафарбуй відшукані слова червоним кольором. 

 

Варіант 1

ПРИНТЕРСКАНЕРМОНІТОРКЛАВІ АТУРАКОЛОНКИКЛАВІШАМИША ДЖОЙСТИККУРСОРРОБОЧИЙСТІ ЛПІКТОГРАМАМОЇДОКУМЕНТИМ ІЙКОМП'ЮТЕРДИСКДИСКЕТАВІ НЧЕСТЕРПАПІРАУДІОКАСЕТАПА М'ЯТЬІНФОРМАЦІЯ

image 

Варіант 2

ЯФОУФСНКОМП’ЮТЕР

ОКГЪМЩЮСАЭЕМОНІ

ТОРЛОИМИШКАРПРИНТЕРАКГД

КУРСОРАКМНПРСКЛАВІАТУРАВВ

КДИСКЯИУФЛЕШКАЧУЪЩПА

М’ЯТЬЯЭЦКСКАНЕРЛКЮГБПР

ОЦЕСОРПТКЛАВІШАТАОУІНТ ЕРНЕТОМОДЕМХПСД

 

26.   Пристрої введення даних можна розділити за типом даних:

 

image

 

Пристрої виведення, також можна поділити за типом даних, з якими вони працюють. Так, можна виділити пристрої виведення 

image

 

27.   Познач, які дії можна виконувати за допомогою комп’ютера.

m     Читати.       m   Чистити зуби .

m     Рахувати.    m   Придбати подарунок. m    Листуватися.        m Грати в ігри.

m     Годувати пташок.          m   Слухати спів пташок.

m     Слухати музику. m   Прасувати білизну.

 

 

28.   Познач уроки, на яких ти можеш використовувати комп’ютер

        ¥     математика;                                    ¥     українська мова;

        ¥         образотворче мистецтво; ¥          основи здоров’я;

        ¥     музика;                                           ¥     трудове навчання;

        ¥     інформатика;                                  ¥     фізична культура

 

 

29.   Поміркуй, де використовується комп’ютер. З якою метою. 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

image

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

Домалюй свій

малюнок

 

 

       


30. Гра-лото «Де використовують комп’ютер

Дітям роздаються картки лото в довільному порядку і вони складають його

image

image                                                                 image

1.                   На столі розміщений

 За допомогою нього можна

 

 

2.                   Це – головний пристрій комп’ютера. Він називається

 

3.                   Цей пристрій називається  

Він призначений для того, щоб

 

4.                   А цей пристрій називається  

За допомогою неї можна

 

5.                   imageЦей пристрій зветься  

За допомогою нього можна

 

Якщо ви хочете послухати музику, то вам необхідні звукові

 

 

6.                   Цей пристрій називається  

Він необхідний для того, щоб

                         image

                                                                                                        image

Давно це було. У старовинному замку жила-була принцеса. Зачарувала її фея Розуму, надавши здібність запам’ятовувати все, про що вона дізнавалася. Прочитала дівчина цілу бібліотеку книжок і все про все запам’ятала. От і назвали її принцеса Пам’ять. Поруч з нею жив невеличкий на зріст, але великий розумник – професор Процесор. Він керував життям усього замку, хоч і дуже любив поспати. Спить і хропе, дрімає і думає відкривши ліве око. Думає, як виконати бажання всіх, хто звертається за допомогою. Комусь треба швидко порахувати, а комусь помалювати, скласти вірша або написати музику. Всім він стає у нагоді, бо він і справді головніший і розумніший за всіх, без нього аж ніяк не обійтися. Але у професора був один недолік. Він часто щось переплутував або забував і тому постійно звертався до принцеси Пам’яті за допомогою. Вони були нерозлучні. Таємничих принцесу та професора ніхто і ніколи не бачить, але завжди до них звертаються і отримують допомогу. Зараз востаннє махну чарівною паличкою – і замок стане блоком. А дзеркало – монітором. Чари розвіються, але в кожному комп’ютері так і залишаться жити своя принцеса Пам’ять та розумник Процесор. Прислухайся до свого комп’ютера і ти почуєш, як він хропе, хропе і думає.

pdf
Додано
14 березня 2023
Переглядів
446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку