Дієслово- частина мови

Про матеріал
За допомогою цього конспекту уроку можна поглибити знання учнів про дієслово як частину мови та його граматичні ознаки.
Перегляд файлу

Мета уроку:  поглибити знання учнів про дієслово як частину мови та його граматичні ознаки; вправляти у навичках змінювати дієслова за часами; формувати орфоепічні та орфографічні навички; розвивати дослідницьку діяльність на основі надбаних знань ;виховувати наполегливість в отриманні кращого результату.

Тип уроку: комбінований .

Обладнання: відео , картки з індивідуальними завданнями, підручник.

Хід уроку:

Сьогодні в нас знову цікавий урок, Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну збагачення й розвитку мови. Хай всі володіють знаннями чудово!

Мотивація навчальної діяльності.

Робота з прислів’ям.

- Для чого людині потрібні знання?

В народі існує прислів’я «Знання людині – що крила пташині». Як пташка літає далеко і багато бачить, так і ви за допомогою своїх знань і вмінь будете долати шлях, і все буде вдаватися. То ж нехай ці слова і стануть девізом нашого уроку. А

дізнаватися ми будемо багато цікавого сьогодні.

Загадка

Малюю,читаю, пишу

Я цілий день щось роблю.

Що ж це за слово?

Що зоветься…..

Каліграфічна хвилинка.    

Діти записують в зошитах   число, класна робота

Гр ім ти

- На які дві групи поділяються  звуки з українській мові? (Голосні та приголосні.)

- Якими можуть бути приголосні звуки? (Твердими і м’якими.)

Лінгвістична казка        

Звучить музика, заходить дівчинка - Дієслово.

- Добрий день, любі діти! Звати мене  Дієслово Я живу за тридев’ять земель, в    тридев’ятому царстві у великому королівстві Морфологія разом з іншими частинами мови. Мене називають всі самостійною, тому живу я в окремому великому замку.  Всі мене  люблять і поважають. До мене часто інші частини мови звертаються за порадою і ставлять такі запитання «Що робити?» і «Що зробити?», а у відповідь я називаю дію, яку вони повинні виконати. Без мене взагалі не можна уявити життя. Зі мною сонце світить, земля родить, люди працюють, діти граються, вчаться, ростуть. Я і хліб печу, і одяг шию, і у морі плаваю, і Вітчизну люблю, і міста будую, і зло караю.

-А зараз я хочу подивитися, наскільки ви були уважними і запам’ятали те, що я вам про себе розповіла.

- Діти, яка частина мови завітала до нас у гості? (Дієслово)

- На які питання відповідає дієслово? (Що робити? і Що зробити?)

- Що називає дієслово? (Дію предмета.)

Робота за підручником (с. 140-142)

Колективна робота (вправа 336, с. 140).

  •              Прочитайте загадку. Випишіть із загадки слова за зразком. Продовжіть речення.

Зразок: (що?) голки, голки  (що роблять?) стирчать;

(що?) клубочок, клубочок (що робить?) гуляє.

Продовжте речення.        

Слова, які називають дію предметів і відповідають на питання що робити? що зробити? – це дієслово.

Дієслово – це частина мови.

Фізхвилинка

 Гра «Вилучи зайве»

 Робота над віршем Євгена Рослика.

Прочитайте уривок з вірша Євгена Рослика . Спишіть, підкресліть дієслова та визначте їх час:

Дівчатка – перший, другий рядки.

Хлопчики – третій, четвертий.

 Вправа «Сенкан».

 Рефлексивно-оцінюючий етап.

 Робота з Блок-схемою.

- Що знали про дієслово на початку уроку?

- А що дізналися нове?

 Словесна рефлексія

Вправа «Вузлики»

«Я дізнався, що …»

«Я зрозумів, що …»

«Я запам’ятав, що …»

 

 

docx
Додав(-ла)
Попова Юлія
Додано
21 травня 2023
Переглядів
197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку