«Диференціація звуків [с]-[ш] в словах, словосполученнях». Заняття

Про матеріал
Конспект індивідуального логопедичного заняття по диференціації звуків [с]-[ш] в словах, словосполученнях.
Перегляд файлу

Конспект індивідуального заняття

Тема: «Диференціація звуків [с]-[ш] в словах, словосполученнях»

Мета: вчити дитину розпізнавати на слух звуки [с]-[ш]; чітко вимовляти звуки у словах, словосполученнях; розвивати фонематичний слух,  зорове сприймання, зорову увагу, словотворення, пам'ять, увагу; активізувати, розширювати словниковий запас.

Завдання:

Корекційно-розвиваючі: розвиток пам'яті, мислення, зорового гнозису, артикуляційної, тонкої та загальної моторики, спритності, сили видоху, розвиток фонематичних уявлень, мовного слуху.

Корекційно-виховні: формування навичок співробітництва, доброзичливості, самостійності, ініціативності, відповідальності.

Обладнання: дзеркало, профілі артикуляції, картинки із зображенням слона і шакала, фонематичні ігри-загадки,  картинки зі звуками [с], [ш], гра «Орієнтування», картки із зображенням страв.

1. Організаційний момент

Пальчикова гімнастика «Каченята»

Один, два – йшли каченята,

Три, чотири – до води.

А за ними слідом п’ятий,

Трохи шостий відставав,

Сьомий їх наздоганяв.

Восьмий сильно утомився,

А дев’ятий всіх догнав.

Лиш десятий так злякався,

Що аж сильно запищав .

- Ти десятий не тікай,

- Ми тут поруч, пошукай!!!

Почергово згинати усі пальці правої (потім лівої) руки, починаючи з великого, а зі словами «Ти десятий не тікай» - ритмічно згинати та розгинати пальці обох рук.

2. Артикул. гімнастики

Дивись на себе в дзеркало і повторюй вправи за мною:
1) «лопаточка»;
2) «голочка»;
3) «чашка»;
4) «годинник»;
5) «гойдалка»;
6) «смачне варення»;
7) «чистимо зубки»;
8) «футбол»;
9) «маляр»

3. Ознайомлення з темою

До нас у гості сьогодні прийшли звіри, але хто треба відгадати. Треба назвати перші звуки картинок, це і буде відгадка:

Слива – лижі – оса – ножиці. (Слон)
Шуба – апельсин – кріт – автобус – лев. (Шакал)
Який перший звук в слові слон? (Звук [с])
Який перший звук в слові шакал? (Звук [ш])

4. Характеристика звуків

Характеристика звуків (розглядаємо на профілі артикуляції):

-звук [с]: губи  розведені у  посмішку. Зуби  зімкнуті «парканчиком», але між ними є невелика відстань. Кінчик язика змикається з нижніми зубами. Вздовж спинки язика утворюється заглиблення, яке називається «жолобок». Холодний струмінь повітря, що видихається, проходить по «жолобку» між зубами, утворюючи свист. І м'яке піднебіння закриває прохід в носову порожнину. Голосові зв'язки не вібрують.

-звук [ш]: бічні краї язика в обох випадках прилягають до бічних зубів. М'яке піднебіння закриває прохід у носову порожнину. Голосові зв'язки розімкнені, не вібрують. Подивись в дзеркало та правильно вимов звуки.

5. Гра «Поділи речі»

Слон буде збирати речі зі звуком [с], а шакал зі звуком [ш]. (Шуруп, миска, ласти, кришка, шапка, сумка, каструля, машина, автобус, сапоги, душ)

6. Фізхвилинка

Сірий зайчик сів і жде, (присідання)

Спритно вушками пряде

(приклавши кисті до вух, то

розгинають, то згинають їх)

Зимно зайчику стояти

Треба трішки пострибати(стрибки)

Скік-скік, скік-скік.

Треба трішки пострибати,

Пострибавши, відпочити

Й звуки учити  сіли.

7.  Гра «Орієнтування» (На картоні А4 зображено три стовпчика по 5 предметів у кожному)

Чітко назви картинки першого стовпчика, другого, третього. Покліпай очима і скажи: «Хто над сумкою?» (ластівка). «Що справа від шляпи?» (башта).

8. Гра «Нагодуй друзів»

Слон і шакал зголодніли. Запропонуй їм смачну їжу та не забувай, що слон їсть тільки страви зі звуком [с] , а шакал зі звуком [ш]. Сирний суп, запашний шашлик, синя слива, кислий апельсин, м’ясна сарделька, домашня шаурма, молочна локшина, солодкий ананас, смачний сирник, смажений стейк, капустяний  салат.

9. Підсумок

Згадаємо які звуки ми вчилися сьогодні розрізняти? (Звуки [с] - [ш]).

 

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку