Дістанційне навчання в умовах карантину .

Про матеріал
Дистанційне навчання в школах Украіни, під час карантину стало справжнім викликом для кожного освітянина. Кожного року щонайменше один раз на рік украінські школи опинялись на карантині. В такому випадку вчителі-предметники разпочинали роботу над ущільненням плану роботи, а план виховноі роботи на цей час залишався поза увагою. Довготривалість карантину пов'язаного з пандемією COVID - 19 дала поштовх для пошуків нових методів навчання, спонулака вчителів до виконання освітніх програм закладів освіти, "зокрема шляхом організаціі освітнього процесу із використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладів освіти іі здобувачем". І якщо для навчання учнів існували методичні розробки, то ведення виховноі роботи в школі залишилось за бортом дистанційного навчання. Як писав В.Сухомлинський: "Школа- не комора знань, а світоч розуму... І найважливіше завдання школи - виховання здібностей." Так дійсно, школа це місце, в якому діти не тільки здобувають нові знання, а й сілкуються, грають, мають можливість проявити своі здібності у позакласних і позаурочних заходах. Сучасні технологіі дозволяють здійснювати спілкування з людиною, де б вона не знаходилась. А сучасні діти достатньо знаються на іформаційних технологіях і володіють навичками роботи з комп'ютером. Тому вчитель має можливість вести не тільки роботу по навчананню, а й вихованню. Це дуже важливо для тих педагогів, які зацікавлені у проведенні пізнавальних класних годин, позашкільних заходів, у роботі по формуванню класного колективу, у розвитку творчих здібностей та ін. Для проведення такоі роботи ми використовуємо соціальні мережі , сервіси Google, Classroom , Zoom. Використовуючи соціальні мережі, ми проводимо різноманітні челленджі та флешмоби. В інших сервісах проводимо зустрічі, спільні перегляди, виховні години тощо. Важливим для виховання дітей та розширення іх кругозору є відвідування театрів , музеів , шікавих місць. Але ж як це зробити в умовах дистанційного навчання ? Я вважаю, що вихід є - онлайн екскурсіі. Проводити онлайн екскурсіі можна в соціальній мережі влаштовуючи спільні перегляди записів театральних вистав , музейних експозицій. Так Національний заповідник Хортиця на офіційній сторінці в соціальій мережі проводив прямі трансляціі, в яких екскурсоводи розповідали лекціі на локаціях заповідника. Це зручно ще й тим , що пряма трансляція зберігається у вигляді відео і може бути переглянута будь-коли. Це стало мені в нагоді для проведення класних годин. Після перегляду учні обговорили побачене у чаті, записали своі емоціі , і поділилися ним чи виконали творче завдання для закріплення. Дистанційно можна організовувати різноманітні довготривалі проекти. Для учнів початковоі школи цікавими є проекти "Мамо , тато і я - дружна сім'я" В старшій школі проекти можуть бути складнішими. Для іх виконання потрібно створити мультимедійні презентаціі , анімаційні фільми та відео ролики, намалювати комікс або зробити істаляцію тощо. Труднощі, з якими можна зіштовхнутись, організовуючи виховну роботу дистанційно: 1. Не всі діти мають доступ до безлімітного Інтернету. 2. Не всі діти можуть проводити за комп'ютером достатню для виконання звадання кількість часу 3. Відсутність у дитини мотиваціі для участі в роботі. Отже, виховна робота під час дистанційного навчання потребує уваги. Але вже сьогодні можна, використовуваючи сучасні онлайн інструменти, сервіси та Інтернет ресурси, зробити учнівське дозвілля більш цікавим. Учні можуть відвідувати театри та музеі, брати участь у виставках, створювати власні витвори мистецтва та арт-об'єкти, спілкуватись тощо. Можливості сучасних технологій безмежні. Однім словом: "Бери й роби!" Дякую вам за Увагу!