Добре тим жити - хто вміє дружити

Про матеріал
Урок "Добре тим жити, хто вміє дружити" для учнів 1 класу Нової української школи. Можна використати як перший урок для першокласників
Перегляд файлу

Тема: Добре тому жити, хто вміє дружити

Мета: Учити дітей основних правил дружніх стосунків, обирати друзів, допомагати їм. Сприяти зміцненню класного колективу. Збагачувати словниковий запас. Розвивати пам`ять, мовлення, творчі здібності дітей, артистичні дані. Виховувати доброзичливість, бажання допомагати, любов до ближнього.

Обладнання: відеозапис  мультфільма «Справжній друг»,  «Дерево дружби» та листочки-сердечка, клубок ниток, плакат «Якості школяра», сигнальні картки, малюнки героїв вікторини, пляшка, олівець, стругалка, ручка, пенал.

 

                                                       Хід уроку

І.  Вступна частина

- Ось і промайнуло тепле  літо. Я  рада  вітати своїх маленьких першокласників  в  нашому  світлому  класі. Ви підросли, набрались сил за літо  і готові вчитися. Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань, успіхів у навчанні. Діти, запам’ятайте цей день. Сьогодні ви стали школярами Нової української школи.

 2. Клубочок  побажань. А давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань, передаючи клубочок тому, до кого звертаєтесь. Скажіть все, що хочете побажати своєму однокласнику чи однокласниці.

  • Стасику, я вітаю тебе, ти став сьогодні школярем. Бажаю тобі міцного здоров’я і успіхів у навчанні.
  • ………………………………
  • Діти, дивіться яка гарна павутинка в нас вийшла. Тепер ми всі пов’язані один з одним, ми стали однією сім’єю, ми стали друзями.

3. Анкета для батьків «Якості моєї дитини».

 Ми мусимо добре знати один одного, щоб у нас не було ніяких негараздів.  А щоб краще вас пізнати, я звернусь до ваших батьків, бо ніхто так не знає вас, як вони. Прошу написати риси характеру, які притаманні вашій дитині і розповісте нам про їхні інтереси і захоплення.

 

4. Визначення емоційного стану «Мій настрій».

- Діти, а з яким настроєм ви прийшли сьогодні до школи? Відзначте кожний свій настрій. А чому він у вас сьогодні такий?

БАТЬКИ  РОЗПОВІДАЮТЬ  ПРО  СВОЮ  ДИТИНУ

5.  Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Діти, а  чи любите ви мультики? Тоді сідайте, уважно дивимось і постарайтесь зрозуміти про що будемо говорити сьогодні на уроці.

Мудрі казки тітоньки Сови – Справжній друг  Відео

  • Про кого розповідається у мультфільмі?
  • Хто насміхався з зайчика і білочки?
  • Чому заплакала білочка?
  • Хто їй допоміг?
  • Як зайчик і білочка провчили сороку?
  • Чого вчить нас цей мультик?

 

- Так, ви праві. Саме про дружбу сьогодні на уроці ми будемо говорити.

6.  Представлення теми, мети уроку й очікуваних  результатів.

- Тема  уроку «Добре тому жити, хто вміє дружити».  Дружба – одне з найбільших багатств людини. Дружба – велика сила, а вибір друга – важлива справа.

- Яким на вашу думку повинен бути справжній друг?  А у вас є друзі?

Справжній друг насамперед повинен бути добрим. Пограємо у гру.

    7. Гра  «Якщо ти друг, ти повинен…»

( зі сигнальними картками )

1.       Допомагати друзям у біді.

2.       Обманювати, хвалитись.

3.       Добре вчитися, багато читати.

4.       Насміхатися з чужого горя.

5.       Ображати інших.

6.       Ділитися тим, що в тебе є.

7.       Захищати слабшого.

8.       Радіти за успіхи товариша.

 

8 Слухання  вірша «Сірко»

  • А чи знаєте ви, кого з тварин вважають найкращим другом людини? Послухайте зараз уважно вірш про собаку Сірка, який жалівся на те, що немає з ким йому дружити. Потім скажете, а чому у нього не було справжніх друзів.

   Сірко-сердега тужить,

   Що з ним ніхто не дружить.

   Підходить збоку кіт Мурко:

   « Давай пограємо,.Сірко !»

   Сердито гаркнув на кота:

   «Ану ж бо зникни, мілкота!

   Щоб я з котами грався».

   А згодом півень підлетів,

   З Сірком погратися хотів.

   Сірко і півня, як кота ,

   Прогнав, та й ще обскуб хвоста.

   Той заспівав: « Кукуріку!»

   Ганьба бешкетнику Сірку!».

   Сусідському  Пірату

   Сірко був дуже  радий.

   Змагатись почали. Забіг-

   Сірка суперник переміг!

   Сірко почав  кусатись:

   « З  таким не хочу гратись!».

   Лежить і знову тужить,

   « Як нецікаво жити!

   Немає з ким дружити!

   Такі погані  всі! Чому?»

   А що сказали б ви йому?            ( Відповіді  дітей )

- Дружба – це дар. Дружити треба  вміти.

9. Вікторина «Хто з ким дружить?»  

 - Подивіться на цих героїв мультиків. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?

Кумедний бурундук Чіп і ... (Дейл)

Добра Білосніжка і ... (сім гномів)

Кумедний Вінні-Пух і ... (Порося)

Добрий Малюк і ... (Карлсон)

Зелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)

- Діти, головна дружба  починається в родині. Саме в родині мами чи тати читають вам перші казки, розповіді про дружбу.

- Які казки чи оповідання про дружбу ви вже прочитали? (Відповіді учнів.)

(«Котик і Півник», «Рукавичка», «Ріпка», «Коза-Дереза»)

-Подивіться, до якої казки картина, яка є у нашому класі. Чи можна було Лисичку і Журавля назвати друзями? Чим закінчилась їхня дружба?

  1. Моральні задачі.
  • Чи вмієте ви дружити? Як би ви вчинили в  такій ситуації?
  1.               Продзвенів дзвоник. Діти взяли свої сніданки і пішли на перерву. Ось біля вікна стоять Олег і Іванко. У Олега –два печива. Іванко стоїть і дивиться у вікно, він сьогодні забув свій сніданок.

-Що мав би зробити  Олег?   Як би ви діяли в такому випадку?

 2.     Сергійко був дуже веселим і дотепним хлопчиком. Одного разу він побачив ,як його однокласник  Мишко під час перерви  спотикнувся і впав у шкільному коридорі. Побачивши це ,Сергійко голосно розсміявся і сказав: «Ну що, вдало приземлився?» А Мишко чомусь пильно подивився на Сергійка і, не сказавши ні слова, пішов геть .

  • Чи правильно вчинив Сергійко? Чому?
  • Як би вчинили ви в цій ситуації?
  1. Вправа «Сіамські близнюки»

Зараз ми перевіримо наскільки дружні учні нашого класу.

- Чи чули ви вислів «друзі нерозлийвода». Це ті, хто все робить разом, злагоджено. Ви об’єднуєтесь у пари. Пара «друзів» обіймає одне одного за талію так, щоб у кожного була вільною лише одна рука. За командою вчителя пари починають працювати. Їм необхідно закрутити пляшку, підстругати олівця, скласти ручку та покласти у пенал усе  приладдя.

15. Узагальнення теми.

- Сьогодні, діти, я думаю, що ви всі зрозуміли, що у колективі потрібно жити дружно, допомагати один одному, ніколи ні з кого не насміхатись і виховувати у собі лише найкращі якості справжнього друга. 

Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без друга не прожити.

 

ІІІ. Підсумок уроку. Створення «Дерева Дружби»

  - Ось і добіг кінця наш урок. На завершення пропоную  створити наше спільне з батьками, родинне Дерево Дружби. Подивіться, чого у нього не вистачає? (листочків)  Правильно, наше дерево дружби ми доповнимо листочками- сердечками синього і жовтого кольорів, адже ми – українці і хай віднині  дружба між нами буде міцною і ніякі перешкоди її не здолають.

 

 

 

 

 

 

 

D:\олеся\1 КЛАС\Перший урок 2018 року\Перший урок _Добре тим, хто вміє дружити__files\47815.012.jpg

 

 

 

 

 

 

D:\олеся\1 КЛАС\Перший урок 2018 року\Перший урок _Добре тим, хто вміє дружити__files\47815.013.jpg

D:\олеся\1 КЛАС\Перший урок 2018 року\Перший урок _Добре тим, хто вміє дружити__files\47815.005.jpg

 

 

 

D:\олеся\1 КЛАС\Перший урок 2018 року\Перший урок _Добре тим, хто вміє дружити__files\47815.006.jpg

 

 

 

 

 

 

 

чип

 

 

дейл

 

 

 

 

 

images (4)

 

 

гномики

 

гена

чебурашка

docx
Додано
10 травня 2020
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку