Досвід роботи щодо супровуду внутрішньопереміщених осіб

Про матеріал

Поява значної кількості внутрішньо переміщених осіб в сучасних умовах розвитку суспільства передбачає удосконалення методичного інструментарію роботи практичного психолога.

У своїй роботі надаю підтримку таким учням та батькам.

Зібрала свою скарбничку для використання під час роботи.

Перегляд файлу

Психолог чний супров д

imageвнутр шньо

перем щених учн в

Молодший шкільний вік від 6 до 12 років

Особливості віку

 

Коло  значущих людей не змінюється, але позиція батьків починає відходити на другий план - і це нормально.

Авторитет для дітей передпідліткового та молодшого підліткового віку  - це їхні однолітки.

Дітей починаютьцікавити молодіжні субкультури.

До цього всього ані дитина, ані оточуючі не встигають пристосуватися.

Саме тут закладається  майбутня самооцінка, самоідентифікація. Дитина ставить собі запитання: "Хто я, і для чого я тут?"

Криза  6/7 років

 

Виявляється у втраті дитячої безпорадності, у замкненості, дещо штучній поведінці дитині, "клоунаді", кривлянні. Дитина починає розрізняти внутрішню та зовнішню сторону своєї особистості, усвідомлювати зміст своїх переживань (сердита дитина розуміє, що вона сердита), узагальнювати їх.

Травматичні події можуть викликати у дітей цього віку такі

різні поведінкові особливості:

після травми починають більше боятися, соромитися і проявляти підвищену тривожність. Може виникати регресивна поведінка (повернення до попередніх стадій розвитку), що включає енурез, смоктання пальця, бажання тримати постійно із собою іграшку. У дітей цього віку може розвиватися втрата апетиту, скарги на болі в животі, головні болі, запаморочення. Поширені проблеми з навчанням, такі як нездатність зосередитися, відмова від навчання, агресивна поведінка.

Супровід психолога

imageКонсультації з батьками чи опікунами.

Анкетування батьків.

Індивідуальна діагностиказа такими методиками:

Людина під дощем", "Кактус", методика на виявлення дитячих  страхів О.І. Захарова, І.М. Панфілова, проєктивна техніка "Я-клумба", "Три дерева", "Сходинки", анкета за

Н.Г. Лускановою та ін.

imageБесіди з класними керівниками.

Індивідуальна робота з використанням вправ з арт-терапії-малювання власного емоційного стану та ліплення, складання  розповідей, історій: "Сирах",

"Радість","Мрія";  елементів ігротерапії:"Гра з повітряними кулями", "Долоні, що розповідають історії", "Моє серце" та ін.

image Групова робота:

профілактичні заняття, просвітницькі бесіди.

Підлітковий  вік від 12/13 до 19 років

Особливості віку

Емансипація від впливу дорослих.

На її формування впливає основне новоутворення віку - відчуття дорослості. У підлітка виникає бажання , якщо не бути, то принаймні здаватися та вважатися дорослим.

Прагнення до емансипації від впливу дорослих посилюється сильною потребою підлітків у спілкуванні з однолітками.

Відбувається формування "Ми-концепції", що іноді набуває досить катигоричного змісту: "Ми - свої, вони чужі".

Криза 12-го року життя

Передбачає ламання старих поглядів, стереотипів, структур та формування нових переконань і побудови нових. Конкуренція та агресивність є частими проявами кризи у взаємодії з батьками. Криза 15/17 року життя

У цей час дитина опиняється на порозі реального дорослого життя.

Важливим новоутворенням є самоусвідомлення та самовизначення (професійне та особистісне).

Травматичні події можуть викликати у дітей цього віку такі

різні поведінкові особливості:

зазвичай тримають почуття в собі, що може презвести до депресивних станів. Водночас , вони можуть робити вигляд, що "все нормально". Діти можуть намагатися менше часу проводити з сім*єю, а більше часу з іншими людьми.

У дітей виникають проблеми з навчанням, увагою, можливістю запам*ятовувати інформацію, психосоматичні порушення

(заїкання, енурез, бронхіальна астма та ін.).

Супровід психолога

imageКонсультації з батьками чи опікунами.

Анкетування батьків.

Розробка рекомендацій.

Індивідуальні консультації з учнем.

Індивідуальна діагностиказа такими методиками:

Людина під дощем", "Кактус", проєктивна методика "Дерево", "МАлюнок сім*ї", Басса- Даркі,Шкала депресії Т. Балашової, "Незакінчені речення"та ін.

imageБесіди з класними керівниками.

Індивідуальна робота з використанням вправ з арт-терапії"Смуток", "Дружба", "Інтерес", "Що я ненавиджу", "Родина», "Минуле-сьогодення-майбутнє", "Мій дім" та ін.

image Групова робота:

профілактичні заняття, просвітницькі бесіди.

image

image

pdf
Додав(-ла)
Лисенко Юлія
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
18 грудня 2023
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку