Поява значної кількості внутрішньо переміщених осіб в сучасних умовах розвитку суспільства передбачає удосконалення методичного інструментарію роботи практичного психолога.
У своїй роботі надаю підтримку таким учням та батькам.
Зібрала свою скарбничку для використання під час роботи.
Психолог чний супров д
внутр шньо
перем щених учн в
Молодший шкільний вік від 6 до 12 років
Особливості віку
Коло значущих людей не змінюється, але позиція батьків починає відходити на другий план - і це нормально.
Авторитет для дітей передпідліткового та молодшого підліткового віку - це їхні однолітки.
Дітей починаютьцікавити молодіжні субкультури.
До цього всього ані дитина, ані оточуючі не встигають пристосуватися.
Саме тут закладається майбутня самооцінка, самоідентифікація. Дитина ставить собі запитання: "Хто я, і для чого я тут?"
Виявляється у втраті дитячої безпорадності, у замкненості, дещо штучній поведінці дитині, "клоунаді", кривлянні. Дитина починає розрізняти внутрішню та зовнішню сторону своєї особистості, усвідомлювати зміст своїх переживань (сердита дитина розуміє, що вона сердита), узагальнювати їх.
різні поведінкові особливості:
після травми починають більше боятися, соромитися і проявляти підвищену тривожність. Може виникати регресивна поведінка (повернення до попередніх стадій розвитку), що включає енурез, смоктання пальця, бажання тримати постійно із собою іграшку. У дітей цього віку може розвиватися втрата апетиту, скарги на болі в животі, головні болі, запаморочення. Поширені проблеми з навчанням, такі як нездатність зосередитися, відмова від навчання, агресивна поведінка.
Консультації з батьками чи опікунами.
Анкетування батьків.
Індивідуальна діагностиказа такими методиками:
Людина під дощем", "Кактус", методика на виявлення дитячих страхів О.І. Захарова, І.М. Панфілова, проєктивна техніка "Я-клумба", "Три дерева", "Сходинки", анкета за
Н.Г. Лускановою та ін.
Бесіди з класними керівниками.
Індивідуальна робота з використанням вправ з арт-терапії-малювання власного емоційного стану та ліплення, складання розповідей, історій: "Сирах",
"Радість","Мрія"; елементів ігротерапії:"Гра з повітряними кулями", "Долоні, що розповідають історії", "Моє серце" та ін.
Групова робота:
профілактичні заняття, просвітницькі бесіди.
Особливості віку
Емансипація від впливу дорослих.
На її формування впливає основне новоутворення віку - відчуття дорослості. У підлітка виникає бажання , якщо не бути, то принаймні здаватися та вважатися дорослим.
Прагнення до емансипації від впливу дорослих посилюється сильною потребою підлітків у спілкуванні з однолітками.
Відбувається формування "Ми-концепції", що іноді набуває досить катигоричного змісту: "Ми - свої, вони чужі".
Передбачає ламання старих поглядів, стереотипів, структур та формування нових переконань і побудови нових. Конкуренція та агресивність є частими проявами кризи у взаємодії з батьками. Криза 15/17 року життя
У цей час дитина опиняється на порозі реального дорослого життя.
Важливим новоутворенням є самоусвідомлення та самовизначення (професійне та особистісне).
різні поведінкові особливості:
зазвичай тримають почуття в собі, що може презвести до депресивних станів. Водночас , вони можуть робити вигляд, що "все нормально". Діти можуть намагатися менше часу проводити з сім*єю, а більше часу з іншими людьми.
У дітей виникають проблеми з навчанням, увагою, можливістю запам*ятовувати інформацію, психосоматичні порушення
(заїкання, енурез, бронхіальна астма та ін.).
Консультації з батьками чи опікунами.
Анкетування батьків.
Розробка рекомендацій.
Індивідуальні консультації з учнем.
Індивідуальна діагностиказа такими методиками:
Людина під дощем", "Кактус", проєктивна методика "Дерево", "МАлюнок сім*ї", Басса- Даркі,Шкала депресії Т. Балашової, "Незакінчені речення"та ін.
Бесіди з класними керівниками.
Індивідуальна робота з використанням вправ з арт-терапії"Смуток", "Дружба", "Інтерес", "Що я ненавиджу", "Родина», "Минуле-сьогодення-майбутнє", "Мій дім" та ін.
Групова робота:
профілактичні заняття, просвітницькі бесіди.