Досвід роботи. «Використання інтерактивних методів навчання в системі роботи вчителя початкових класів під час дистанційного навчання»

Про матеріал

Як зробити так, щоб на кожному уроці діти не нудьгували і мали змогу розвинути всі свої нахили та здібності? Сучасний рівень розвитку комп’ютерної техніки та різноманітного програмного забезпечення, інтерактивних технологій надає широкі можливості для підвищення ефективності навчання та використання комп’ютерних технологій.

Перегляд файлу

                                           ДОСВІД РОБОТИ

Фадєєвої  Лілії  Сергіївни

вчителя початкових класів

Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №71

Харківської міської ради Харківської області

 «Використання інтерактивних методів навчання в        системі роботи  вчителя початкових класів під час дистанційного навчання»

           Відповідно до Закону України «Про освіту» статті 571 щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану, зазначено, що здобувачам освіти, які в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану в Україні чи окремих її місцевостях, оголошених у встановленому порядку  були вимушені змінити місце проживання , залишити робоче місце, місце навчання, незалежно від місця їх проживання  на час особливого періоду гарантується організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників.  Перед учасниками освітнього  процесу постає проблема мотиваційного підходу, зацікавленості у навчанні, засвоєння набутих знань та багато вільного часу на відпочинок під час дистанційного навчання. Учні прагнуть бачити перед собою порадника, а не строгого  критика, який виступає з екрану монітора. Школярі хочуть комунікації, розмови з педагогом, бути рівним співрозмовником, а не боятися неправильного запитання чи відповіді. Учням не цікаво зошит з ручкою та дошка, яка знаходиться за спиною вчителя. Вони мають ґаджети, де все рухається і перевагу надають їм, а не підручнику, який мовчить. Вони все частіше знаходять більш цікаві заняття у своїх  телефонах, не звертаючи уваги на вчителя. 

             У сучасних умовах за Державним стандартом початкової загальної освіти, який передбачає особистісно-орієнтоване навчання та формування компетентностей молодших школярів, актуально звучать цінні дидактичні заповіді В. Сухомлинського: «Дайте дитині радість розумової праці, радість успіху у навчанні».  Мистецтво й майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб, розкривши сили і можливості кожної дитини, дати їй радість успіху у розумовій праці. А це значить, що в навчанні має бути індивідуалізація – і у змісті розумової праці, і в характері завдань, і в часі. Дитина народжується не з готовими здібностями, а тільки з їх задатками. Тому, якщо створити відповідні умови для розвитку цих задатків,ус  то школяр поглиблює їх швидко, невимушено, успішно. Такі діти в подальшому житті стають радісними, щасливими людьми, приносять користь собі і суспільству в цілому.

            Як зробити так, щоб на кожному уроці діти не нудьгували і мали змогу розвинути всі свої нахили та здібності?

           Сучасний рівень розвитку комп’ютерної техніки та різноманітного

програмного забезпечення, інтерактивних технологій надає широкі можливості для підвищення ефективності навчання та використання комп’ютерних технологій. Дистанційне навчання існує дуже давно, але методи його впровадження суттєво змінилися.  В наш час процес надання освіти в режимі дистанційного навчання зазнав істотної зміни.  Відео-уроки, доступні в Інтернеті, зробили життя учнів набагато кращим, ніж раніше. Використовуючи онлайн-інструменти, учні дистанційної форми навчання можуть отримати доступ до необхідної кількості даних і переконатися, що вони отримують змістовний повноцінний урок, як і  на денній формі навчання.

            Використовуючи форми та методи інтерактивного навчання під час дистанційної форми освітнього процесу.  Я використовую анімаційні презентації, різноманітні платформи   ZOOM , де є можливість  робити коментар в самій презентації, використовую віртуальну дошку Jamboard  для уроків в  Google Meet, Classroom для асинхронного навчання, колесо вибору  з іменами учнів -розпочинаємо ранкове коло або вихід до дошки.

 

Методи  та форми навчання:

 

«Ранкове коло».

           Проводжу зустріч із дітьми у цьому форматі обов’язково двічі на тиждень. Ми виходимо на зв’язок трохи раніше в ці дні — о 08:15 замість 8:30. Використовую сайт Wordwall «Колесо вибору»  вже з іменами моїх  учнів, так з’являється перший учень, який вітається, ділиться враженнями від вихідних, або ж я пропоную кілька тем для обговорення.

 Для організації класу  використовую вірші, загадки, де потрібно скласти онлайн пазл за посиланням або QR-кодом

 

«Навчаючи – учусь».

           Цей метод використовую  при узагальненні та повторенні вивченого. Він дає можливість дітям взяти участь у передачі своїх знань однокласникам. Для цього веду відеоурок на платформі  ZOOM, що дає можливість зручно  працювати, як вчителю, так і учням.  Декілька учнів працює з коментарем, які вже вміють працювати, і знають як знайти коментар. Використання цього методу дає загальну картину понять і факторів, що їх необхідно вивчити на уроці, а також викликає певні запитання та підвищує інтерес до навчання

           Для отримання нових знань, формування вмінь і навичок, розвиток особистісних якостей, набуття певних компетентностей особистості учня є найефективнішими, якщо в освітньому процесі використовують інтерактивні методи і форми навчання. Використовую інтерактивну вправу, яку створюю на платформі LearningApps.org — центральна частина заняття, яка має займати близько 50—60 % часу, її мета — засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку. Обов'язковою є така послідовність і регламент проведення інтерактивної вправи:

 

 1. Інструктування (2—3 хвилини).

 2. Об'єднання в групи або розподіл ролей (1—2 хвилини).

 3. Виконання завдання, де вчитель виступає як організатор, помічник, ведучий  

     дискусії (5—15 хвилин).

 4. Презентація результатів виконання вправи (З— 15 хвилин).

Рефлексія результатів учнями, що є природним і найважливішим компонентом інтерактивного навчання.

 

            На закріплення нових знань використовую зошити з друкованою основою, демонструючи під час відео-уроку, учнів розділяю по завданнях, щоб як найбільше учнів прийняли участь у розв’язанні завдань.

 

           Рефлексію  подаю у вигляді малюнків, схем, графіків,  за допомогою технології «Дерево рішень»

 

           Підсумовуючи всі етапи інтерактивного уроку, пройшовши всіма його сходинками, починаєш розуміти всю глибину підходів до вдосконалення сучасного уроку. Адже суть інтерактивного навчання в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх учнів. Це співнавчання, взаємонавчання, де учень і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб'єктами процесу, розуміють, що вони роблять.

            Інтерактивне навчання — для  мене це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету — створити комфортні умови, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.

 

                                    Список використаних джерел

 

1. Закон України «Про освіту»: редакція від 6.04.2022 року. URL:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

 

2. Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти:

затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115. URL:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text

3. Василь Сухомлинський. "Дайте дитині радість розумової праці, радість успіху в навчанні" (з книги "Серце віддаю дітям")

 

docx
Пов’язані теми
Методичні рекомендації
Додано
24 серпня 2023
Переглядів
1028
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку