Джеймс Олдрідж. « Останній дюйм». Своєрідність вирішення проблеми батьків і дітей». Символічність назви оповідання

Про матеріал
Допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст твору; навчити визначати проблему твору (взаємини батьків і дітей); доводити власну думку; розвивати зв’язне мовлення; виховувати повагу до старших, прагнення порозумітися з ними.
Перегляд файлу

Розоненко Ю.О.

 

Тема: Джеймс Олдрідж. « Останній дюйм». Своєрідність вирішення проблеми батьків і дітей». Символічність назви оповідання

Мета: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст твору; навчити визначати проблему твору (взаємини батьків і дітей); доводити власну думку; розвивати  зв’язне мовлення; виховувати повагу до старших, прагнення порозумітися з ними.

Обладнання: фрагменти кінофільму «Останній дюйм», текст оповідання.

 Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Коли ми говоримо про людські взаємини, нас, безперечно, хвилюють перш за все взаємини між близькими людьми, скажімо, між батьками й дітьми.

Що ви взагалі можете сказати про взаємини між батьками і дітьми з власного досвіду?

Що на них впливає? Як ви вважаєте, чи треба докладати зусиль, щоб ці взаємини були надійними і красивими? Чи просто це зробити? Саме про це ми сьогодні й поговоримо…

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

1.Що вам відомо про письменника та його родину?

2.Розкажіть про дитинство і юність Дж.Олдріджа.

3.Як розпочалася його літературна діяльність?

4.Про які захоплення письменника ви знаєте?

5.Як ви вважаєте, чому Олдрідж зміг стати успішним військовим журналістом.

Переказ першої умовної частини оповідання

 

ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1.Виразне читання другої умовної частини оповідання «Останній дюйм»

2.Словникова робота

Фут – одиниця довжини в англійській системі мір, рівна 12 дюймам, або 30,48 см.

Миля – одиниця довжини, яка використовується тепер здебільшого у морській справі, рівна 1852 метрам.

Хамсин– сухий та спекотний вітер у Єгипті, що дме з пустелі.

Авантюра – ризикована, сумнівна справа, розрахована на випадковий успіх, без урахування реальних можливостей і приречена на провал.

Слово вчителя.

Герої оповідання дуже самотні. І цей стан викликає у них депресію. Самотній Бен, у 43 роки він припинив літати, втратив будь-яку надію знайти пристойну роботу. Від нього пішла дружина. Він залишився віч-на-віч зі своїми проблемами.

Мати Деві, Джоанна, що повернулася додому на Ліннен-стріт у міс­то Кембридж, штат Массачусетс, хоча й живе так, як вона бажає, на­вряд чи дуже щаслива. Її абсолютно не цікавить син.

Самотній Деві, якому було найважче, адже він ще дитина. А будь-яка дитина не може почуватися нормально без батьківського піклуван­ня, материнської ласки, спокою в домі.

Бесіда за питаннями.

  • Чим займався Бен, коли припинив літати? (Він займався під­водними зйомками в Червоному морі. Компанія платила йому по тисячі доларів за кожні п’ятсот метрів фільму про акул і тисячу доларів окремо за зйомку риби-молота. На жаль, ця зйомка була ос­танньою.)
  • Що думав далі робити Бен? (Відвезти сина до дружини, а само­му податися до Канади.)
  • Що сталося з Беном під час останньої поїздки? (На нього напали акули, він був тяжко поранений.)
  • Що керувало вчинками Деві, коли він побачив свого батька за­кривавленим? (У Деві виникло бажання допомогти батькові, врятува­ти його.)
  • А як поводив себе Бен? (Він теж хотів допомогти хлопчикові, адже розумів усю складність ситуації.)
  • Що змінилося в їхніх стосунках? (Спільне нещастя зробило їх ближчими один до одного.)
  • Як про це говорить автор? (Бен перестав кричати на сина. А Деві поступово перестав боятися батька. «Хлопець не хотів, щоб батько по­мер».)
  • Чи вдалося врятуватися Бенові й Деві? (Так, вони врятувалися, а єгипетські лікарі зробили диво, поставивши Бена на ноги.)

Проблемні запитання.

  • Як ви думаєте, невже можна жити з сином і «не розгледіти його обличчя»? Що не розгледіли батьки в своєму хлопчикові? (Його добро­ти, самотності. Того, що хлопчик просто боявся батьків, відчував себе непотрібним їм. Усе це сталося тому, що дорослі просто жили своїм життям.)
  • Бен у критичній ситуації вперше вибачився перед сином за те, що, може, буде гримати на нього. Як це характеризує батька? (Він поводився із сином, як з рівним, і це було новим у їхніх сто­сунках.)
  • Автор пише у кінці твору: «Усе склалося якнайкраще, але ба­гато залежало від зустрічі з хлопцем: тут або все почнеться, або ос­таточно урветься, і, можливо, назавжди». На вашу думку, якою буде зустріч героїв?
  • Чи є майбутнє у стосунках батька й сина? Аргументуйте свою відповідь.

Заключне слово вчителя.

Хочу сказати вам, діти, що в сьогоднішньому складному житті ваші батьки також мають багато проблем. Вони зайняті, заклопотані, їм постійно не вистачає часу. Саме тому вони бувають іноді неуважними до вас. Можливо, інколи вам необхідно зробити перший крок назустріч, постаратися зрозуміти своїх батьків, запропонувати спільну справу, що об’єднає вас, щоби врешті-решт ви змогли здолати той останній дюйм непорозуміння, який існує між вами.

Бажаю вам повного взаєморозуміння з вашими батьками, справжньої духовної близькості.

V. Домашнє завдання

Виразно читати та переказувати другу умовну частину оповідання.

Дібрати цитати до образу Деві, які свідчать про його змужніння.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Розоненко Юлія
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
29 січня 2020
Переглядів
1233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку