Екскурсія по місту Математичних Знань

Про матеріал
прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.
Перегляд файлу

Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту

Дубровицької міської ради

 

Великоозерянський навчально-виховний комплекс

 "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад"

 

 

 

 

 

 

 

 

Захід до тижня математики

 

Екскурсія по місту Математичних Знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021

 

 

 

Учитель. Дорогі діти! Сьогодні ми разом з вами проведемо цікаву екскурсію по місту Математичних Знань. Жителі цього міста зачакловані і не дружать з чарівницею Логікою. Тому вони не вміють логічно мислити, неуважні, забудькуваті, рідко посміхаються. Ви можете допомогти їм позбавитись впливу недоброго чаклуна, якщо правильно виконаєте незвичайні завдання. Важливо проявити уважність, винахідливість, кмітливість, уяву — ті якості, без яких неможливо розв'язувати і легкі, і складні задачі з математики. За правильно виконані завдання вам нараховуються бали. Команда, що набере більше балів, переможе. Отож, починаємо екскурсію. І спочатку відвідаємо площу Жартівливих задач.

Площа Жартівливих задач

За кожну правильну відповідь — 1 бал.

1.       Ішла селянка до Рівного і зустріла 3 чоловіків. Кожний з них ніс по мішку, в кожному мішку по коту. Скільки істот ішло до Рівного? (Одна селянка)

2.       Довжина колоди 5 метрів. За одну хвилину від цієї колоди відпилюють по одному метру. За скільки хвилин буде розпиляно колоду?(За 4 хв.)

3.       Скільки кінців у 2 палок? У 5 палок? У 5-з половиною палок? (4; 10; 12)

4.       Летіли галки, посідали на палки. Сядуть по одній на палку — одна галка зайва, сядуть по дві на палку — одна палка зайва. Скільки було галок і скільки палок?(4 галки і 3 палки)

5.       Як поділити число 1888 на дві рівні частини, щоб у кожній з них отримати тисячу?

(провести лінію)

6.       На руках людини 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках?(50 пальців)

7.       Опівдні з Києва до Рівного виїжджає автобус з пасажирами. Годиною пізніше з Рівного  до Києва виїжджає велосипедист і їде потому самому шосе, але, звичайно, набагато повільніше, ніж автобус. У той час, коли пасажири автобуса і велосипедист зустрінуться, хто з них буде далі від Києва?(На однаковій відстані)

8.       Що дорожче: кілограм десятикопійчаних  монет, чи півкілограма п'ятидесятикопійчаних?  (Кілограм металу дорожчий від півкілограма того самого металу)

9.       О шостій годині настінний годинник пробив 6 ударів. Спостерігач помітив, що час, який пройшов від першого удару до шостого, дорівнює 30 с. Скільки часу буде тривати бій годинника опівночі, коли годинник б'є 12 раз? (66с)

Квадратний бастіон

Учитель. Ми підішли до бастіону, що охороняє місто від тих, хто не любить математику. Але чим так стурбований комендант?

Комендант. Дорогі діти! Допоможіть мені, будь ласка. Я розставив 16 вартових уздовж стіни квадратного бастіону так, щоб було по 5 осіб з кожного боку (мал. 1).

Але прийшов полковник і наказав розмістити вартових так, щоб з кожного боку їх було по 6. А генерал став вимагати, щоб їх розмістили по 7 осіб з кожного боку. Я просто розгублений! Скільки у кожному випадку треба вартових і як їх розмістити? Допоможіть мені, а за правильний запис команда отримає 4 бали!

Картинна галерея

Учитель. Відвідаємо картинну галерею. Але картини в ній не прості. Художників зачаклували і вони не завершили свої роботи, залишивши один фрагмент порожнім, засумнівавшись, що потрібно там зобразити. Допоможіть їм із пронумерованих картинок вибрати ту, якою слід замінити порожній прямокутник або квадрат, і за кожну правильну відповідь вам дістанеться  по 1 балу. 

 

Вулиця Вічних першокласників

Учитель. Ми прийшли на вулицю Вічних першокласників. Справа в тому, що Ті мешканці ніяк не можуть навчитися лічити. Числа весь час ніби «втікають» від них. Допоможіть жителям полічити до 50, використовуючи таблицю. Хто це зробить швидше, одержить 5 балів.

 

Зачарований будинок

Учитель. Нашої допомоги просять мешканці цього будинку. Вони сперечалися з чаклункою Логікою: доводили їй, що уява зовсім не потрібна в житті, що вона лише заважає правильно розуміти світ. Тому чаклунка Логіка й позбавила їх уяви. І все навколо набуло лише правильних рис, а життя стало сірим і буденним. Розвеселимо мешканців будинку і покажемо, як це чудово мати багату уяву. Для цього візьмемо участь у цікавих конкурсах.

1.       Конкурс модельєрів. 

Потрібно придумати моделі одягу, що будуть складатися з геометричних фігур:

прямокутників, квадратів, кругів тощо.

2.       Конкурс «Портфель». У портфелі знаходяться: цеглина, тапочка, прищіпка, свисток,склянка. Проявіть мислення, красномовство і доведіть, що саме ці предмети найнеобхідніші на уроці математики.

3.       Конкурс «Прислів'я з числівниками». Потрібно назвати якомога більше прислів'їв і приказок, що містять числівники. Наприклад:«Сім раз відмір, один раз відріж» тощо.

4.       Конкурс «Не зіб'юся». По три уболівальники від кожної команди лічать від одного до тридцяти. При цьому замість чисел, що діляться на три або містять у запису цифру три, кажуть: «Не зіб'юся». Хто «збився» — виходить з гри. Лічбу починають з початку. Ви грає команда, чий уболівальник залишився останнім.

Учитель. Завершилася екскурсія по місту Математичних фантазій. Усі жителі вдячні вам за те, що ви зуміли розчаклувати їхнє місто. Тепер тут пануватимуть жарти і веселий настрій, усі матимуть логічне мислення, міцну пам'ять і будуть уважні. Тобто будуть схожими на вас. І бажають вам чудових успіхів під час вивчення математики. Нехай чаклунка Логіка буде вашою доброю помічницею. А тепер підрахуємо бали команд та отримаємо призи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Квадратний бастіон

 

 

image 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинна галерея

image

 

 

image

 

 

image 

 

 

 

 

Вулиця Вічних першокласників

image 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

1.            Беденко М. Математика з усмішкою. — Тернопіль.: Навчальна книга — Богдан , 2003.

2.            Позакласні заходи з математики.5-8 класи. Упорядники В . Морачова, І. Соколовська. –К.: Шкільний світ, 2004.

3.            Підручна М.В., Янченко Г.М. «Математика. Позакласна робота 5-7 клас. Тернопіль,  1997.

4.            Матеріали журналів «Математика» 2007-2013

pdf
Додано
15 березня 2021
Переглядів
664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку