Розвиток емоційного інтелекту здобувачів освіти в умовах НУШ Отже, як говорив Піфагор: «Початок – це половина цілого». І справді, початок – це шлях, який створює умови для наступної роботи. Сучасному вчителю, вчителю Нової української школи необхідно створювати такі умови для роботи на уроці, щоб навчання стало радістю, щоб дитина йшла на урок із задоволенням. І велику роль у цьому відіграє емоційне налаштування на урок. Воно є маленьким міцним містком між початком уроку та його основною частиною.
«Я в тобі впевнений» Учні дивляться в очі сусідові по парті. Потім по черзі висловлюються, щоразу починаючи фразу наступними словами: «Я впевнена, що ти ...» Наприклад: «Я впевнена, що ти допоможеш мені, якщо мені буде потрібно», «Я впевнений, що ти ніколи не скажеш про мене погано ».
«Серветка» Учитель роздає учням серветки і дає інструкції: Візьміть серветку в руки. Складіть її вдвоє і відірвіть правий нижній кут. Знову складіть серветку вдвоє, відірвіть лівий нижній кут. Перегорніть серветку ще раз і відірвіть лівий верхній кут. Розгорніть серветку. Чи є однакові серветки?Чи є у когось правильна чи неправильна серветка?Тож і в класі ви всі різні. Немає двох однакових учнів. Тому кожен нехай працює так, як він може. Це обов’язково принесе успіх.
«Кошик»Учитель тримає в руках кошик для сміття і говорить дітям: Добрий день! Саме добрий, адже якщо є щось, що може Вам завадити працювати на уроці або псує настрій, давайте запишемо це на аркуші паперу. (Діти пишуть). А тепер візьміть ці аркуші, зімніть їх і викиньте ось у цей кошик. (Діти викидають). Ми викинули увесь негатив, який може заважати нам працювати. Тепер неодмінно Ви отримаєте гарний результат.
Учитель розказує дітям:- У народі існує думка: якщо посміхнутися перехожому – він усміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися небу – розійдуться хмари і засвітить сонце. Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове. Тож давайте посміхнемося один одному, щоб нас чекав успіх на уроці.«Посмішка»
Учитель тримає в руках коробку і говорить, що вона незвичайна, а чарівна, бо в ній є передбачення. Учні по черзі дістають аркуш і зачитують вголос передбачення:- Тобі сьогодні пощастить!- На тебе чекатиме гарна новина!- Ти подобаєшся протилежній статі!- Наполегливість принесе тобі успіх!- У тебе дуже гарна посмішка!- Тобі личить цей образ!- Твоя мрія обов’язково здійсниться!- Усе буде якнайкраще!- Те, про що ти зараз думаєш, матиме успіх! «Скринька передбачень»
Теплий сонячний промінь упав на землю й зігрів насіннячко, що лежало в ній (сісти навпочіпки, голову й руки опустити). Із насіннячка проклюнувся паросток, а з нього виросла чудова квітка (голову підняти, розправити тулуб, руки підняти). Радіє квітка на сонці, тягнеться до тепла і світла кожною своєю пелюсткою, повертає голівку за сонцем. Я бажаю вам позитивних емоцій, як у квітки від тепла і сонця. «Соняшник»
«Тепло душі»Вчитель:- Добрий день, діти! Прошу вас прочитати слова, записані на дошці, стоячи. Нехай першими сядуть уважні, другими - чуйні, а тепер - сердечні та щирі, згодом - добрі та милосердні.- Ви вагалися? Чому? Тому що ваші душі переповнені і одним, і другим, і третім. Поверніть, будь ласка, руки долонями один до одного. Ви відчуваєте тепло, яке посилає вам ваш товариш? Це тепло його серця, його душі, яке зігріє вас під час уроку.
«Чарівна крамниця» Вчитель пропонує уявити, що вони знаходяться в чарівній крамниці, де він – продавець. Кожен учасник може обміняти риси (мудрість, сміливість, чесність тощо), яких, на його думку, забагато і ними можна поділитися з іншими, або ті, яких він хоче позбутися, на риси, яких не вистачає.
«Метелики» Ті, хто вибрав метелика синього кольору, провідна риса вашого характеру – життєлюбність. Ті, кому сподобався метелик зеленого кольору, уміють ввідчувати себе щасливими. Якщо ваш вибір – червоний метелик, ви експресивна натура. Якщо вам сподобався жовтий метелик, мрійливість – провідна риса вашого характеру.
Одного разу до батька прийшла дочка і скаржиться: Батьку, я втомилася долати труднощі та розв’язувати проблеми, я весь час пливу проти течії. Я виснажена, у мене більше нема сил. Що мені робити? Батько ж замість відповіді поставив на вогонь три однакові каструлі з водою. В одну вкинув моркву, в другу поклав яйце, а в третю насипав зерна кави. Через деякий час він вийняв з води моркву, яйце і налив у чашку кави. Що змінилося? – запитав він свою дочку. - Яйце і морква зварилися, а зерна кави розчинилися у воді, - відповіла вона. - Ні, доню моя, це лише на перший погляд так… Подивися – тверда морква в окропі стала м’якою та вразливою. Рідке яйце стало твердим. Зовні вони не змінилися, вони лише змінили свою структуру під впливом однаково несприятливих умов. Так і люди – сильні зовні можуть розклеїтись і стати слабкими там, де крихкі і ніжні лише тверднуть і міцніють. - А кава? - Це найцікавіше. Зерна кави повністю розчинилися в новому ворожому оточенні та змінили його – перетворили окріп в чудовий ароматний напій. Є особливі люди, які не змінюються через обставини – вони змінюють обставини і перетворюють їх на щось нове і прекрасне, отримуючи користь і знання в даній ситуації… Отже, бажаю Вам, шановні учні, ніколи не підлаштовуватися під обставини, а перетворювати їх на щось нове та прекрасне. Притча «Зерна кави»
Вчитель: — Ви знаєте, що одним із засобів навіювання відповідного стану душі і тіла є музика. Ми чуємо зараз акорди 40-ї симфонії Моцарта. І це зовсім не випадково: вчені довели, що 5—10 хв. прослуховування творів цього композитора значною мірою сприяють зростанню інтелектуальних можливостей людини. А це нам сьогодні ( як і будь-коли) аж ніяк не зашкодить, тому що… Музика