Філворди (угорські кросворди) з фізики для 8 класу по розділу І "Теплові явища"

Про матеріал
Розгадування кросвордів – це цікаве заняття або хобі для багатьох людей, приємна і корисна розвага, а також один із способів згаяти довгу дорогу. Завдяки різноманітності видів кросвордів кожен може знайти головоломку собі до душі. Угорський кросворд – досить оригінальна і цікава розвага. Цей різновид носить назву «філворд». Угорський кросворд – це прямокутне поле з уже написаними буквами, які і складають відповіді.
Перегляд файлу

по розділу І «Теплові явища».

Розгадування кросвордів – це цікаве заняття або хобі для багатьох людей, приємна і корисна розвага, а також один із способів згаяти довгу дорогу. Завдяки різноманітності видів кросвордів кожен може знайти головоломку собі до душі.                                                                                                                                            Угорський кросворд – досить оригінальна і цікава розвага. Цей різновид носить назву «філворд». Угорський кросворд – це прямокутне поле з уже написаними буквами, які і складають відповіді.                                                         При розгадуванні угорських кросвордів потрібно вписувати відповіді в прямокутник з розставленими літерами. Точніше, не вписувати, а знаходити і  викреслювати. У філворді слова можуть змінювати напрямок і згинатися, як завгодно, але при цьому перетинатися один з одним вони не повинні взагалі – одна буква знаходиться тільки в одному слові. В угорському кросворді немає заштрихованих клітин, а всі букви вже наведені. Необхідно відшукати слова, до яких даються визначення; слова можуть ламатися в будь-якому напрямку по вертикалі або горизонталі, але не по діагоналі. Після ви креслення всіх слів порожніх клітин залишитися не повинно.                                                                                                                                                                        В простих філвордах до відповідей даються підказки  - визначення або малюнки (формули). У складніших вказано тільки кількість слів і їх тематика.                                                                                                                                                                                       Для зацікавленості учнів та урізноманітнення форм роботи на уроках фізики можна запропонувати школярам розгадати філворди по відповідних темах.

C:\Users\User\Desktop\a0e337bf-310c-4ec0-9612-92364d860f84_200_200.jpg C:\Users\User\Desktop\teplo-holod.jpg

Підручник.Фізика: підруч. для 8 кл. загальноосв. навч. закл. / В. Г. Бар’яхтяр, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова. О. О. Кірюхіна. – Х.: Вид-во «Ранок», 2016.

  1. Філворд  по темі  «Тепловий стан тіл. Температура та її вимірювання.»

Після вивчення теми  «Тепловий стан тіл. Температура та її вимірювання.» у кінці уроку   можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.                                                                                                                                                          Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім  потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.              

  1. Фізичні явища, які відбуваються при нагріванні і охолодженні фізичних тіл (танення снігу, кипіння води, …). (Теплові)
  2. … - це фізична величина, яка характеризує стан теплової рівноваги системи тіл. (Температура)
  3. У якому стані перебувають однаково нагріті тіла, контактуючи одне з одним, не змінюють своїх  властивостей.  (Теплової рівноваги)
  4. Температура тіла тісно пов’язана зі швидкістю хаотичного руху його частинок (атомів, молекул, йонів). Цей  рух називають … . (Тепловий)
  5. Які прилади використовують для вимірювання температури? (Термометри)
  6. Які точки насамперед позначають на шкалі термометра? (Реперні)
  7. Яка шкала термометра є найбільш використовувана? (Цельсія)
  8. Яку температуру завжди показує термометр? (Власну)    

 Учні одержують таблиці по варіантах.

Е

М

П

Е

Р

А

Т

У

Р

Т

Т

Е

П

Л

О

В

І

А

Т

Е

П

Л

О

В

А

Р

Е

Т

Е

П

Л

О

В

И

Й

П

Р

І

В

Н

О

В

А

І

Е

Л

Ь

С

І

Я

А

Г

Н

Р

Е

Ц

В

Л

А

С

Н

У

И

Т

Е

Р

М

О

М

Е

Т

Р

Відповідь.  

 Закреслені слова:  температура,  теплові, теплова рівновага, тепловий, термометри, реперні, Цельсія, власну.

Е

М

П

Е

Р

А

Т

У

Р

Т

Т

Е

П

Л

О

В

І

А

Т

Е

П

Л

О

В

А

Р

Е

Т

Е

П

Л

О

В

И

Й

П

Р

І

В

Н

О

В

А

І

Е

Л

Ь

С

І

Я

А

Г

Н

Р

Е

Ц

В

Л

А

С

Н

У

И

Т

Е

Р

М

О

М

Е

Т

Р

  

  1. Філворд  по темі  «Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії.»

Після вивчення теми  «Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії .»  можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.              Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім  потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.                            

1.Характеризуючи тепловий … дуже холодного тіла, можна сказати про нього «крижане». (Стан) 

2.Яку енергію завжди має кожна частинка речовини? (Кінетичну)

3.Крім кінетичної енергії, частинки речовини мають і … енергію . (Потенціальну)

4.Суму кінетичної енергії теплового руху частинок, із яких складається тіло, і потенціальної енергії їхньої взаємодії називають … енергією тіла. (Внутрішня)

5.Як називається процес зміни внутрішньої енергії тіла без виконання роботи. (Теплообміном)

6.Одиниця внутрішньої енергії в СІ. (Джоуль)

  1. … теплоти – це фізична величина, що дорівнює енергії, яку тіло одержує або віддає під час теплопередачі. (Кількість)

8.Існують два способи зміни внутрішньої енергії тіла: виконання … та … . (Роботи, теплопередача).

Учні одержують таблиці по варіантах.

К

І

Н

Е

Т

И

Ч

Н

У

У

О

Т

Е

Н

Ц

І

А

Л

Ь

Н

П

В

Н

У

Т

Р

І

Ш

Н

Я

Т

К

І

Л

Д

Ж

О

У

Л

Ь

Е

І

К

Ь

Ч

А

Д

Е

Р

Е

П

С

Т

Ь

А

Е

П

Л

О

П

Л

С

Т

А

Н

Т

И

Т

О

Б

О

О

Б

М

І

Н

О

М

Р

О

 

Відповідь.  

 Закреслені слова:  стан, кінетичну, потенціальну, внутрішньою, теплообміном, джоуль, кількість, роботи, теплопередача.

К

І

Н

Е

Т

И

Ч

Н

У

У

О

Т

Е

Н

Ц

І

А

Л

Ь

Н

П

В

Н

У

Т

Р

І

Ш

Н

Я

Т

К

І

Л

Д

Ж

О

У

Л

Ь

Е

І

К

Ь

Ч

А

Д

Е

Р

Е

П

С

Т

Ь

А

Е

П

Л

О

П

Л

С

Т

А

Н

Т

И

Т

О

Б

О

О

Б

М

І

Н

О

М

Р

О

 

3.Філворд  по темі  «Теплопровідність. Конвекція. Випромінювання.»

Після вивчення теми  «Теплопровідність. Конвекція. Випромінювання.»  можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.                                                        Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім  потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.                            

  1. Вид теплопередачі, який зумовлений хаотичним рухом і взаємодією частинок речовини й не супроводжується перенесенням цієї речовини. (Теплопровідність)
  2. Найкращими теплопровідниками є … , а найгіршими - … . (Метали, гази)
  3. Вид теплопередачі, який здійснюється шляхом перенесення теплоти потоками рідини або газу. (Конвекція)
  4. Конвекція не може відбуватись у … тілах. (Твердих)
  5. Розрізняють … і … конвекції. (Природну, примусову)
  6. Вид теплопередачі, в ході якого енергія передається за допомогою  променів (електромагнітних хвиль), називають … . (Випромінюванням)
  7. Енергія, яку випромінює і поглинає тіло, залежить від … його поверхні. (Кольору).

 

Учні одержують таблиці по варіантах.

Л

О

П

Р

О

В

І

Д

Н

І

П

М

Е

Т

А

Л

И

Г

А

С

Е

О

Н

В

Е

К

Ц

І

З

Т

Т

К

Т

В

Е

Р

Д

Я

И

Ь

И

Р

О

Д

Н

Ю

И

Х

П

Р

Р

И

В

У

В

О

С

У

М

И

П

П

Р

О

М

І

Н

Ю

В

А

К

О

Л

Ь

О

Р

У

Я

Н

Н

 

Відповідь.  

 Закреслені слова:  теплопровідність, метали, гази, конвекція,  твердих, природну, примусову, випромінювання, кольору. 

Л

О

П

Р

О

В

І

Д

Н

І

П

М

Е

Т

А

Л

И

Г

А

С

Е

О

Н

В

Е

К

Ц

І

З

Т

Т

К

Т

В

Е

Р

Д

Я

И

Ь

И

Р

О

Д

Н

Ю

И

Х

П

Р

Р

И

В

У

В

О

С

У

М

И

П

П

Р

О

М

І

Н

Ю

В

А

К

О

Л

Ь

О

Р

У

Я

Н

Н

4.Філворд  по темі  «Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача.»

Після вивчення матеріалу з фізики у 8 класі частини І «Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача.»  можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.                                                                                                                              Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім  потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.                            

  1. Q=cm(t-t). (Кількість теплоти)
  2. m- … . (Маса)
  3. t - …. . (Температура)
  4. c - … . (Питома теплоємність)
  5. Кількість теплоти, необхідна для нагрівання речовини, залежить від маси цієї речовини, з якої це … виготовлене. (Тіло)
  6. Питомі теплоємності різних речовин можуть суттєво … . (Різнитися)
  7. Значення питомих теплоємностей речовин визначають … шляхом і заносять у таблиці. (Дослідним)

 

Учні одержують таблиці по варіантах.

П

И

Т

О

М

А

С

Л

І

К

І

Л

Т

І

Л

О

М

Д

Т

Е

Ь

К

І

О

Д

А

Н

Т

П

Л

О

С

Т

Ь

С

И

Е

П

Л

Є

М

Н

І

А

М

Т

Р

О

Т

И

С

Т

Ь

Е

І

З

Н

И

Т

И

С

Я

М

П

Е

Р

А

Т

У

Р

А

 

Відповідь.          Закреслені слова:  кількість теплоти, маса, температура, питома теплоємність, тіло, різнитися, дослідним.

 

 

П

И

Т

О

М

А

С

Л

І

К

І

Л

Т

І

Л

О

М

Д

Т

Е

Ь

К

І

О

Д

А

Н

Т

П

Л

О

С

Т

Ь

С

И

Е

П

Л

Є

М

Н

І

А

М

Т

Р

О

Т

И

С

Т

Ь

Е

І

З

Н

И

Т

И

С

Я

М

П

Е

Р

А

Т

У

Р

А

 

5. Філворд  по темі  «Агрегатний стан речовини. Наноматеріали.»

Після вивчення теми  «Агрегатний стан речовини. Нанаматеріали.»  можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.                            .             

Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім  потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.                            

1.Лід (сніг), водяна пара і вода – це різні … стани води. (Агрегатні)

2.Практично будь-яка речовина залежно від фізичних  умов може перебувати в … агрегатних станах: твердому, рідкому, газоподібному. (Трьох)

3.Існує ще один агрегатний стан речовини - … - частково або повністю йонізований газ. (Плазма)

4.Якими молекулами утворені водяна пара, вода, лід? (Однаковими)

5.Тверді тіла зберігають … і … . (Об’єм, форму)

6.Слово «газ» походить від грецького «хаос», «…». (Безлад)

  1. … - це предмети, речовини, сировина, які штучно створені з використанням нанооб’єктів і призначені для виготовлення різноманітних виробів. ( Наноматеріали)

8.Кожна кристалічна речовина плавиться за  … температури.  (Певної)

Учні одержують таблиці по варіантах.

М

А

Т

Е

Р

І

А

Л

О

Д

Н

А

К

О

В

И

Н

О

Б

Е

З

Л

И

М

А

Л

А

З

М

А

Д

И

Н

П

Н

О

А

О

Б

Є

П

Е

В

Ї

Т

Р

Ь

М

Ф

О

Р

М

У

Х

О

І

А

Г

Р

Е

Г

А

Т

Н

 

Відповідь.          Закреслені слова:  агрегатні, трьох, плазма, однаковими, об’єм, форму, безлад, наноматеріали, певної .

 

М

А

Т

Е

Р

І

А

Л

О

Д

Н

А

К

О

В

И

Н

О

Б

Е

З

Л

И

М

А

Л

А

З

М

А

Д

И

Н

П

Н

О

А

О

Б

Є

П

Е

В

Ї

Т

Р

Ь

М

Ф

О

Р

М

У

Х

О

І

А

Г

Р

Е

Г

А

Т

Н

 

6.Філворд  по темі  «Плавлення та кристалізація.»

Після вивчення теми  «Плавлення та кристалізація»  можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.                                          .                            Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім  потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.                            

  1. Процес переходу речовини з твердого стану в рідкий. (Плавлення)
  2. Практично всі кристалічні речовини починають плавитися після досягнення ними … (власної для кожної речовини) температури. (Певної)
  3. Процес переходу речовин з рідкого стану у твердий кристалічний. (Кристалізація)
  4. Температури плавлення (кристалізації) різних речовин досить сильно … . (Різняться)
  5. Які речовини не мають певної температури плавлення ? (Аморфні)
  6. Під час плавлення речовина має … енергію. (Одержувати)
  7. Під час кристалізації  речовина має … енергію. (Віддавати)

 

 Учні одержують таблиці по варіантах.

С

Т

А

Л

І

З

А

Ц

І

И

Л

Е

Н

Н

Я

О

Д

Я

Р

В

А

В

А

Т

И

Е

Р

К

А

Д

О

Р

Ф

О

Н

Ж

П

Л

Д

М

І

Н

Ї

В

У

Р

В

І

А

Я

С

П

Е

В

І

З

Н

Я

Т

Ь

И

Т

А

 

Відповідь.          Закреслені слова:  плавлення,  певної,  кристалізація, різняться,  аморфні, одержувати, віддавати .

С

Т

А

Л

І

З

А

Ц

І

И

Л

Е

Н

Н

Я

О

Д

Я

Р

В

А

В

А

Т

И

Е

Р

К

А

Д

О

Р

Ф

О

Н

Ж

П

Л

Д

М

І

Н

Ї

В

У

Р

В

І

А

Я

С

П

Е

В

І

З

Н

Я

Т

Ь

И

Т

А

 

 

7.Філворд  по темі  «Питома теплота плавлення .»

Після вивчення теми  «Питома теплота плавлення»  можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.                                                                      Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім  потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.

  1. Процес переходу речовини з твердого стану в рідкий. (Плавлення).
  2.  … … плавлення - фізична величина, що характеризує  певну речовину й дорівнює кількості теплоти, яку необхідно передати твердій кристалічній речовині масою 1 кг, щоб за температури плавлення повністю перетворити її на рідину. ( Питома теплота)
  3. Q - …  теплоти. (Кількість)
  4. Питому теплоту плавлення речовин визначають … шляхом і фіксують у таблицях. (Дослідним)
  5. m - … . (Маса)
  6. Питома теплота плавлення показує, на скільки за температури плавлення внутрішня енергія 1 кг речовини в … стані більша за внутрішню енергію 1 кг цієї речовини у … стані. (Рідкому, твердому).

 

Учні одержують таблиці по варіантах.

Л

А

В

Л

Е

Н

Н

Я

М

У

П

П

И

Т

О

М

А

М

А

М

Д

О

С

Л

І

Д

Н

И

С

О

Р

Т

Е

П

Л

О

Т

А

А

Д

І

Д

К

О

М

У

Т

В

Е

Р

К

І

Л

Ь

К

І

С

Т

Ь

 

Відповідь.

Закреслені слова: плавлення, питома теплота, кількість, дослідним, маса, рідкому, твердому.

 

Л

А

В

Л

Е

Н

Н

Я

М

У

П

П

И

Т

О

М

А

М

А

М

Д

О

С

Л

І

Д

Н

И

С

О

Р

Т

Е

П

Л

О

Т

А

А

Д

І

Д

К

О

М

У

Т

В

Е

Р

К

І

Л

Ь

К

І

С

Т

Ь

 

 

 

8.Угорський кросворд (філворд ) по темі  «Випаровування.»

Після вивчення теми  «Випаровування»  можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.                                                                                                               

Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім  потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.                            

1.Процес переходу речовини з рідкого стану в газоподібний. (Пароутворення)

2.Рідина може перетворитися на газ двома способами: випаровуванням і … . (Кипінням)

3.Процес пароутворення з вільної поверхні  рідини. (Випаровування)

4. Випаровування рідин відбувається за будь-якої … . (Температури)

  1. Якщо рідина не отримує енергії зовні, вона … . (Охолоджується)
  2. Чим вища температура рідини, тим  … рідина випаровується. (Швидше)
  3. Швидкість випаровування залежить від … вільної поверхні рідини. (Площі).

 

Учні одержують таблиці по варіантах.

 

О

У

Т

В

О

Р

Е

Н

Н

Я

Р

Р

О

В

У

В

А

Н

Н

Я

А

А

М

П

Е

Р

А

Т

У

Р

П

П

Е

К

И

П

І

Н

Н

А

В

И

Т

П

Л

О

Щ

І

Я

М

Л

О

Д

Ж

У

Є

Т

Ь

С

Я

О

Х

О

Ш

В

И

Д

Ш

Е

Відповідь.

Закреслені слова: пароутворення, кипінням, випаровування, температура, охолоджується, швидше, площі.             

 

О

У

Т

В

О

Р

Е

Н

Н

Я

Р

Р

О

В

У

В

А

Н

Н

Я

А

А

М

П

Е

Р

А

Т

У

Р

П

П

Е

К

И

П

І

Н

Н

А

В

И

Т

П

Л

О

Щ

І

Я

М

Л

О

Д

Ж

У

Є

Т

Ь

С

Я

О

Х

О

Ш

В

И

Д

Ш

Е

 

 

9.Філворд  по темі  «Конденсація.»

Після вивчення теми  «Конденсація»  можна запропонувати учням розгадати філворд по даній темі.                                                                                                                Філворд складається з клітин, у яких вже присутні букви відповідей. Кожна відповідь являє собою ланцюжок клітин. Слова-відповіді не перетинаються і не  мають спільних клітин з іншими словами.                            Завдання. Вам потрібно спочатку записати у зошитах назви понять, про які йдеться, а потім  потрібно знайти у таблиці відповіді на питання та викреслити їх.                            

  1. Існує зворотній процес до випаровування, коли речовина з газоподібного стану переходить у … . (Рідкий)
  2. Процес переходу речовини з газоподібного стану в рідкий. (Конденсація)
  3. Конденсація  у перекладі з латинської - … . (Згущення)
  4. Процес конденсації супроводжується  … енергії. (Виділенням)
  5. Коли вологе повітря піднімається у вищі шари атмосфери, то, охолоджуючись, воно утворює … . (Хмари)

Учні одержують таблиці по варіантах.

Е

Н

С

А

Ц

Д

К

И

Й

І

Н

Д

З

Г

Я

О

І

И

У

Щ

К

Р

Р

Я

Е

Х

М

А

Н

Н

И

Д

І

Л

Е

В

М

Я

Н

Н

Відповідь. Закреслені слова: рідкий, конденсація, згущення, виділення, хмари.

Е

Н

С

А

Ц

Д

К

И

Й

І

Н

Д

З

Г

Я

О

І

И

У

Щ

К

Р

Р

Я

Е

Х

М

А

Н

Н

И

Д

І

Л

Е

В

М

Я

Н

Н

 

docx
Додано
3 липня 2020
Переглядів
3281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку