Формувальне оцінювання є невід’ємною складовою освітнього процесу та ціннісним орієнтиром здійснення оцінювання навчальних досягнень учнів. Мета: відстеження особистісного розвитку учнів, процесу опанування ними навчального досвіду, як основи компетентності, забезпечення індивідуальної траєкторії розвитку особистості.
Особливості формувального оцінювання Націлене на визначення індивідуальних досягнень кожного учня. Не передбачає порівняння навчальних досягнень різних учнів. Широко використовує описове оцінювання. Застосовує зрозумілі критерії оцінювання. Забезпечує зворотний зв’язок. Визначає вектор навчання.
Застосування формувального оцінювання дає можливість розв’язувати такі освітні завдання: Підтримання бажання вчитися. Прагнення досягти максимально можливих результатів. Формування упевненості в собі. Усвідомлення своїх сильних сторін. Забезпечення зворотного зв’язку. Здійснення діагностування особистісного розвитку та результатів навчання учнів на кожному з етапів навчання.
Вчитель. Ставить перед учнями виклики у вигляді пошуку причинно-наслідкових зв’язків, розгляду проблемних задач, реалізації проєктів. Спонукає учнів до самостійного мислення і побудови відповіді. Заохочує до обгрунтування думок і способу міркування. Пропонує чіткі критерії оцінювання!!!Розвиває критичне мислення.
Переваги формувального оцінювання. Для вчителя. Для учня. Чітко сформулювати освітній результат, який потрібно отримати та оцінити в кожному окремому випадку та організувати, відповідно до цього, свою роботу;Зробити учня суб’єктом освітньої та оцінювальної діяльностіВчитися на помилках;Зрозуміти, що є важливим, а що другорядним;Зрозуміти, в яких видах діяльності є успіхи;Визначити, чого вони не вміють робити
Формувальне оцінювання. Підсумкове оцінювання. Перевіряє, як триває навчання. Перевіряє, що було вивчено. Діагностувальне: ідентифікує сфери, де необхідне покращення. Оціночне: вимірює досягнення певного рівняІдентифікує недоліки і покращує навчання. Судить про якість. Здійснюється під час навчального процесу. Відбувається в кінці навчального процесу. Допомагає учням вчитися один в одного. Змушує учнів конкурувати між собою
Вербальні характеристики результатів навчання учнів під час формувального оцінювання{073 A0 DAA-6 AF3-43 AB-8588-CEC1 D06 C72 B9}Для учнів, які припускались помилок. Для учнів, які демонструють прогрес у навчанніДля учнів, які мають значні успіхиЄ над чим працювати, я тобі допоможу. Ти робиш значні успіхи. Бездоганна робота!Не все вдалося, наступного разу буде краще. Ти швидко вчишся. Цікава думка!Спробуй самостійно знайти помилку. Ми недарма працювали. Талановито!Виконай це завдання ще раз. Вітаю, тепер ти це розумієш!Я тобою пишаюсь!
Аспекти роботи вчителя під час спостереження за проведенням навчального заняття. Визначає, що потребує виправлення або покращення у роботі учня. Вказує на напрями виправлення помилок та подальшої роботи учня. Заохочує до роботи в парах та групової роботи. Організовує самооцінювання та взаємооцінювання.