Послідовність навчання лічби молодшого школяра:навчання перераховування і додавання реальних предметів;навчання ототожнювання дії із зображеннями;учень має правильну відповідь, не перераховуючи кожний предмет;дія промовляється пошепки;дія остаточно переходить у розумовий план, дитина стає здібною до усної лічби.
Цей процес здійснюється у 6 етапів: Попереднє ознайомлення з метою дії та створення в учнів необхідної мотивації навчання;Ознайомлення учнів з орієнтувальною основою формувальної діяльності;Виникання дії в матеріалізованому плані;Формування дії як зовнішньо-мовної, коли всі елементи фіксуються учнями у формі зовнішньо-мовної мови;Формування дії під час проговорювання окремих елементів дії про себе;Формування дії як внутрішньої, розумової.
Значення усних обчислень на уроках математики. Освітнє значення: усні обчислення допомагають засвоїти багато питань теорії арифметичних дій, а також краще розуміти письмові прийоми. Виховне значення: усні обчислення сприяють розвитку мислення, пам’яті, уваги, мови, математичної пильності, спостережливості, кмітливості. Практичне значення: швидкість і правильність обчислень необхідні в житті.