Формування у дітей готовності до навчальної діяльності на уроках української мови у 1класі спеціальної школи

Про матеріал
Розрізнення речень,слів,складів,ігрові вправи для формування активного та пасивного словника
Перегляд файлу

Формування у дітей готовності до навчальної діяльності

на уроках української мови у 1 класі

Дерев’янко Олена, вчитель початкових класів ССЗОШ-І № 23

 

Мета:

Інноваційне розрізнення речень, слів, складів. Звуковий аналіз.

Уточнення і корекція предметних уявлень.

Удосконалення вміння працювати в єдиному темпі і ритмі.

Виховання саморегуляції та самоконтролю.

Обладнання:

Предметні малюнки з зображенням тварин і птахів (собаки, півня, кота, ворони, жаби, зозулі, кози, дятла, корови); конверти із смужками паперу різної довжини.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організаційний етап. Організація учнів до уроку.

ІІ. Основна частина.

  1. Повідомлення теми і мети уроку. Вступна бесіда:

- Діти, що ви знаєте про наше мовлення?

- З чого воно складається?

- Наше мовлення складається із речень. Речення складаються із слів. Слова складаються із складів. Склади – із звуків або літер.

     2. Гра «Від смужечки до квадратика»

- Діти, перед вами конверти із смужками: довга смужка – це модель речення, коротша – слово, ще коротша – склад, квадратик – модель звука. (Діти повторюють назви смужок і розкладають їх перед собою на парті).

- Діти, подумайте, як визначити, де закінчується одне речення і починається інше?

- Треба прислухатись: в кінці кожного речення ми робимо зупинку, паузу.

     3. Динамічна пауза. Зорові вправи.

  1. Давайте порахуємо «зупинки». Пограємо в гру «Порахуй зупинки» (вчитель зачитує уривки з казок, чітко фіксуючи «зупинки» (кінець кожного речення). Інші рахують «зупинки», речення і по черзі називають їх кількість.
  2. Розрізнення слів в реченнях.
  • Діти, а тепер порахуйте, скільки слів в реченнях: «Діти вчаться». «Діти вчаться писати». «Хлопчик грається». «Хлопчик грається тихо». «Хлопчик грається тихо конструктором».
  1. Динамічна пауза.
  2. Визначення кількості складів в слові.
  • Діти, згадаймо, як визначити, скільки в слові складів?
  • Треба покласти руку під підборіддя і вимовляти слово. Скільки разів рука торкнеться підборіддя, стільки складів в слові (діти виконують вправу).
  1. Визначення закритих і відкритих складів.
  • Діти, які бувають склади?
  • Відкриті і закриті.
  • А як їх розрізняти?
  • Відкритий закінчується на голосний звук, закритий – на приголосний.
  • Діти, ви чули голоси деяких тварин і птахів. Чи помітили ви, що вони подають свої голоси у вигляді складів (відкритих: м-у і закритих:  чив-чив). Зараз ви прослухайте голоси і вгадайте, чий голос  прозвучав, ви покажете малюнок з зображенням цієї тварини або птаха. А при повторному звучанні ви будете піднімати праву руку на відкритий склад, а ліву – на закритий.
  • Пограємо в гру «Який склад?» (діти придумують відкриті і закриті склади по черзі. Виграє той, хто більше придумав складів).
  1. Фізкультхвилинка (супроводжують рухами):

«Раз, два, три, порох скрізь зітри.

Кватирку відчиняй.

Нам повітря освіжай.»

  1. Дидактична гра «Ланцюжок» (ведучий говорить будь-яке слово. Діти по черзі продовжують називати слова, які починаються з такого звука, яким закінчилося попереднє. Наприклад: мак-кіт-там-мука-автобус і т.д. Гра має правила: той, хто довго не може назвати потрібне слово, вибуває, виграє той, хто не вибув з неї).

ІІІ. Заключна частина. Підсумок уроку.

Чого навчилися на уроці: рахувати «зупинки»-речення, слова в них, склади в словах, розрізняти відкриті і закриті склади, а також звуки в кінці і на початку слів.

doc
Додано
28 січня 2019
Переглядів
733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку