Мета: Закріпити з учнями правила відліку географічної широти й довготи, розвивати практичні навички визначення координат окремих географічний об’єктів та визначення географічних об’єктів за їхніми географічними координатами Обладнання: Підручник, атлас, карти для індивідуальної роботи Тип уроку: комбінований
Повторення вивченого Паралель Меридіан Широта Довгота Від екватора Від нульового меридіана ( Гринвіча ) Північна ( пн.ш.) та південна ( пд.ш.) Східна ( сх.д. ) та західна ( зх.д. ) 1° має різну протяжність в кілометрах, від 111, 3 км на екваторі 1° має приблизно однакову протяжність в кілометрах 111, 1 км
Завдання 2: «Рятувальна операція» Виконується на фізичній карті півкуль Необхідно відновити текст записки, визначити місце перебування людей, що зазнали аварії і надіслали сигнал про допомогу «Снігова лавина засипає групу альпіністів у … горах. Дуже просимо надіслати вертоліт. Повідомляємо координати: 46° пн.ш., 07° сх.д.»
«Тонемо у … морі. Надішліть на допомогу рятувальне судно у квадрат 15° пн.ш., 65° сх.д.» «Пилова буря засипає наукову екпедицію на … півострові. Терміново потрібен всюдихід за координатами: 25° пн.ш., 45° сх.д.»°° «Лодка отримала пробоїну і тоне на … річці. Терміноново потрібна допомога, Довго не протримаємось, отримайте Координати: 04° пд.ш., 60° зх.д.
Завдання 4 Не лише визначаємо координати але й пригадуємо тему «Масштаб» Визначте відстань від Києва по прямій до таких столиць: Пекін ( Китай) , Мадрид ( Іспанія), Джакарта ( Індонезія). Визначимо координати цих міст. А скільки потрібно часу, на подолання цієї відстані літаком При середній його швидкості 800 км /год