Географія 9 клас. Тематичний контроль із теми "Вторинний сектор економіки".

Про матеріал
Географія 9 клас. Тематичний контроль із теми "Вторинний сектор економіки". Містить змістові лінії та компетентнісний потенціал. 24 завдання. Вчитель може обрати 12 завдань на власний розсуд.
Перегляд файлу

9 клас. Тема 3. Вторинний сектор економіки

 

  1.                Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Екологічна грамотність і здорове життя», «Соціальна і громадянська компетентність», «Інформаційно-цифрова компетентність».

 

На українських дорогах ви часто можете бачити різні види автомобілів. Значна частка з них виготовляється на вітчизняних підприємствах. Укажіть фото, на якому представлена продукція заводу «АвтоКрАЗ» у м. Кременчука:

 

     А) Пов’язане зображення Б)http://autokraz.com.ua/media/k2/items/cache/e22fd3065e03acc5e6c32e5f30253cfc_XL.jpg В) ZAZ Vda.jpg Г)Škoda Superb  Д) http://city-adm.lviv.ua/portal/media/com_mtree/images/listings/o/741.jpg

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість».

 

На уроках трудового навчання у 7 класі ви ознайомилися із важливістю добору матеріалів для малярних робіт з погляду доцільності та безпеки їх використання. Будучи дев’ятикласниками, ви уже знаєте, де виготовляють лаки і фарби в Україні. Можете порадити батькам купувати вітчизняні вироби. Укажіть місто, в якому діє потужне сучасне підприємство з виробництва лаків і фарб:

 

А) Дніпро;   Б) Хмельницький;  В) Кропивницький; Г)  Тернопіль;  Д) Рівне  .

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність».

             Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість».

 

Укажіть вид харчової промисловості, яким би ви порадили займатися своєму другові, якби він бажав організувати підприємство з виготовлення харчових продуктів, орієнтуючись на сировину:

 

         А)  хлібопекарська; Б)  макаронна; В) маслоробна; Г) кондитерська;  Д) молочна.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість», «Екологічна грамотність і здорове життя».

 

Рівень розвитку машинобудування  значною мірою визначає економічний розвиток країни загалом. У цьому ви переконалися, коли готували повідомлення на уроки фізики з теми «Рух і взаємодія. Закони збереження» про досягнення України.  Укажіть вид машинобудування України, який виробляє сучасну, конкурентоспроможну на світовому ринку продукцію:

 

А)  автомобілебудування; 

Б)  авіаракетобудування;

В)  електроніка; 

Г)  верстатобудування; 

Д)  залізничне машинобудування.

.

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Соціальна і громадянська компетентність»,  «Ініціативність і підприємливість».

 

Якщо запитати друзів чи знайомих про країну виготовлення їхніх мобільних телефонів, можна почути різноманітні відповіді. Проте, серед відповідей не буде «Україна». Можливо, саме вам доведеться започаткувати цей вид виробництва на вітчизняних теренах. Укажіть чинник, який буде визначальним при розміщенні вашого підприємства:

 

А)  сировинний; 

Б)  споживчий; 

В)  кваліфіковані трудові ресурси;

Г)  транспортний; 

Д)  природний.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Екологічна безпека та сталий розвиток».

            Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

Укажіть вид  легкої промисловості, підприємства якої розміщені в усіх регіонах нашої країни. Переважно на невеликих за обсягом виробництва продукції підприємствах:

 

А)  текстильна;        Б)  швейна;        В)  взуттєва ;        Г)  хутрова;        Д)  галантерейна:

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Екологічна безпека та сталий розвиток».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Екологічна грамотність і здорове життя», «Спілкування державною та  іноземними мовами»,  «Уміння вчитися впродовж життя», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

 

На уроках фізики ви вивчили фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії. Ознайомилися з альтернативними джерелами енергії. З уроків української мови знаєте, що складноскорочені назви, утворені з початкових (ініціальних) букв, власних і загальних назв, пишуться великими літерами. Використовуючи знання фізики, української мови та географії, укажіть абревіатуру, що НЕ позначає альтернативні джерела енергії :

 

А)  ВЕС;  Б)  ГТЕС; В)  СЕС;  Г)  ТЕС; Д)  ПЕС.

  

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека та сталий розвиток».

             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя», «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Екологічна грамотність і здорове життя».

 

Сьогодні кожен має знати права споживача на якісні товари і послуги. В тому числі  походження цих товарів і послуг. Україна – найбільший експортер світу рослинної (соняшникової та ріпакової) олії. Постачає її до понад 100 країн світу. А це, в свою чергу, визнання її якості і конкурентоспроможності. Укажіть вітчизняного лідера з виробництва соняшникової олії:

 

А)  Запорізька обл;  

Б)  Хмельницька обл;   

В)  Закарпатська обл.;  

Г)  Вінницька обл;

Д)  Харківська обл.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал:  «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя», «Обізнаність та самовираження у сфері культури».

 

 На уроках трудового навчання ви будете вивчати технологію виготовлення вишитих виробів. Після вивчення теми «Народні  промисли в Україні» на уроках географії ви зможете підготувати повідомлення про географію цих промислів на вітчизняних теренах. Укажіть населений пункт, в якому розташоване спеціалізоване підприємство з виробництва художніх тканин і виробів з вишивкою.

 

А)  смт. Опішня; Б) с. Новий Яр;  В) с. Петриківка; Г) смт Решетилівка;  Д) м. Теребовля.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Інформаційно-цифрова компетентність».

 

Електричний струм – це «хліб» промисловості. Тому одним з основних показників рівня розвитку країни є обсяг й ефективність виробництва в ній електричного струму на різних типах електростанцій. За секторною діаграмою укажіть букву, що позначає частку виробленої електроенергії на ТЕС (2016 р.):

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя»,  «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

 

М’ясна промисловість світу дуже різноманітна. Обсяг виробництва визначається культурними, історичними й релігійними переконаннями населення різних країн. Про ці переконання слід знати і поважати, особливо при подорожі до тієї чи іншої країни. Укажіть НЕправильне твердження щодо особливостей розміщення виробництва м’яса у світі:

 

А)  більш, ніж половину світового виробництва м’яса зосереджено в країнах, що розвиваються;

Б)  головним регіоном з виробництва м’яса є Європа, де триває зростання обсягів виробництва та споживання;

В)  майже вдвічі зменшилася його частка у Східній Європі;

Г)  провідним експортером м’яса у світі (47%) є Західна Європа;

Д)  Північна Америка зберегла друге місце за обсягами експорту м’яса у світі (20%), а Австралія й Нова Зеландія – третє (12%) .

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Спілкування державною та  іноземними мовами»,  «Уміння вчитися впродовж життя», «Ініціативність і підприємливість», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях»

 

Лідер (від англ. leader - провідний) – той, хто веде. Свої лідери є в кожному виді виробництва.

Укажіть твердження, що є помилковим про лідерство основних виробників текстилю у світі:

 

А)  Китай – лідер за випуском бавовняних і вовняних тканин;

Б)  США – лідер за виробництвом синтетичних тканин;

В)  Японія – лідер за виробництвом якісного натурального шовку;

Г)  Індія – лідер за виробництвом якісного натурального шовку;

Д)  Австралія – лідер за виробництвом лляних тканин.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність»,  «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».

Компетентнісний потенціал: «Спілкування державною та  іноземними мовами»,  «Уміння вчитися впродовж життя», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях», «Ініціативність і підприємливість», «Математична компетентність».

 

У бізнесі часто відбувається наступна подія: після продажу підприємства новий власник не може організувати прибутковість підприємства. Підприємця оголошують банкрутом (комерсант, банкір, бізнесмен, котрий унаслідок розорення став неспроможним боржником). Причиною стає те, що продається підприємство, а не його зв’язки. Тому, купуючи процвітаюче підприємство, потрібно вивчити і його зв’язки. Укажіть рядок, в якому схема відображає внутрішні зв’язки, а не між різними видами економічної діяльності машинобудування:

 

А)  енергетика → тракторобудування ← металургія;

Б)  паливна → металургія ← машинобудування;

В)  моторобудування → тракторобудування ← приладобудування;

Г)   хімічна → машинобудування ← металургія;

Д)  хімічна → харчова ← машинобудування;;

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека та сталий розвиток.

            Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

На уроках трудового навчання ви проектували та виготовляли вироби з конструкційних матеріалів хімічного походження. Географія дає змогу ознайомитися із розташуванням підприємств, на яких виробляють ці матеріали. Оберіть рядок, в якому перераховано міста України, в яких виробляють  штучне волокно:

 

А) Черкаси, Чернігів, Чернівці;       В)  Черкаси, Сокаль, Вінниця;  Д)  Черкаси, Київ, Ужгород.

Б)  Київ, Чернігів, Хмельницький;   Г) Київ, Черкаси, Сокаль;

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Підприємливість та фінансова грамотність».

             Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість», «Математична компетентність».

 

Інженерно-фізичний факультет Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» готує спеціалістів з ливарного виробництво та комп'ютеризації процесів литва. Майбутні інженери мають володіти знаннями про сучасні технології виробництва чавуну й сталі. Впорядкуйте етапи технології виробництва чорних металів і виробів з них, починаючи з першого етапу:

А) отримання чавуну;

Б)  отримання сталі;

В)  отримання прокату сталевих зливків і заготовок;

Г) виробництво металевих виробів.

 

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

 

Чорна металургія в нашій країні є однією з основних видів промислового виробництва   й товарного експорту. Підприємства чорної металургії значною мірою визначають господарський розвиток держави. Оскільки ви – майбутні господарі держави, маєте знати і типи підприємств даної галузі і товари, які вона виготовляє. Установіть відповідність між типами металургійних підприємств та продукцією, яку вони виробляють:

    

 

1. комбінат повного циклу;

А) агломерат;                   

2. передільний завод;                         

Б)  катанка, сталь, прокат;

3. електрометалургійний завод;

В)  сталь, прокат;

4. аглофабрика.

Г)  феросплави;

 

Д)  чавун, сталь, прокат.

 

1

2

3

4

 

 

 

 

                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя», «Соціальна і громадянська компетентність»,   «Математична компетентність».

На уроках фізики ви отримаєте знання про атомні станції, екологічні проблеми атомної енергетики. Зможете доповнити їх знаннями з географії. Установіть відповідність між атомними електростанціями України та кількістю працюючих на них енергоблоків:

                          

  1. Рівненська АЕС;

А) 2;

  1. Південноукраїнська АЕС;

Б) 3;

  1. Хмельницька АЕС;

В) 4;

  1. Запорізька АЕС.

Г) 5;

    

Д) 6. 

 

1

2

3

4

 

 

 

 

               

           

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Підприємливість та фінансова грамотність», «Здоров’я і безпека».

 Компетентнісний потенціал: «Основні компетентності у природничих науках і технологіях», «Математична компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

Цукрова промисловість – вид міжнародної спеціалізації України. Укажіть цифру на картосхемі, що позначає регіон, частка якого у виробництві цукру найбільша і становить понад 20%:

 

А)  1;     Б)  2;         В)  3;         Г)  4;          Д)  5. 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Здоров’я і безпека».

            Компетентнісний потенціал:  «Математична компетентність».

 

Визначте кількість електроенергії, яку виробляє Хмельницька АЕС за рік (в млрд. кВт), якщо її потужність складає 2 млн. кВт/год.:

     

А)  43,8; Б)  17,52; В)  228,3; Г)  730; Д)  54,8.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

Відсутність значних промислових покладів більшості видів кольорових металів не дозволяє розвивати цей напрям металургії в Україні. Відповідно, діють одне-два підприємства з виробництва певних видів металів та сплавів із них. Тому необхідно знати їх географію, оскільки вони працюють переважно на експорт. У правій колонці таблиці впишіть назви міст, у яких розташовані підприємства кольорової металургії, що спеціалізуються на виробництві кольорових металів, перерахованих у лівій колонці таблиці:

 

цинк;

Костянтинівка;

титан;

 

глинозем;

 

магній;

 

мідь;

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

Хімічна промисловість – єдина з усіх виробництв, що створює матеріали з наперед заданими властивостями. Її продукція є однією зі складових сучасного способу життя. І для неї характерною є тенденція до глобалізації. Тому важливо вміти визначати основні  центри та поставки між ними світового хімічного виробництва. Необхідним інструментом стає географічна карта. Оберіть цифри на карті світу, що позначають країни, в яких розвинуті всі види хімічних виробництв. Впишіть їх у праву колонку таблиці. Вкажіть біля цифри країну, яку вона позначає:

 

2 - США

3 -

4 -

8 -

9 -

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість», «Спілкування державною та  іноземними мовами».

 

Всі люблять ласувати кондитерськими виробами. Проте не кожен знає, що кондитерська промисловість України успішно конкурує на іноземних ринках збуту. На національному ринку майже повністю витіснено закордонних постачальників. Під час планування покупок для родини варто надавати перевагу продуктам харчування українського виробництва. Для цього потрібно уважно читати маркування товару. Укажіть трьох вітчизняних виробників кондитерських продуктів: 

 

1. Lindt;

2. Haribo;

3. Konti;

4. AVK;

5. Arcor;

6. Hershey;

7. Roshen;

8. Nestle.

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя», «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

В Україні станом на 2016 рік на АЕС припадає більше ніж половина всього виробництва електроенергії.  Укажіть три переваги атомних електростанцій над іншими типами електростанцій:

 

 1. виробляє найдешевший електричний струм;

2. невичерпність енергоносія та його дешевизна;

3. має великі встановлені потужності з виробництва й найменшу вагу енергоносія;

4. відсутність відходів виробництва;

5. не потребує транспортування пального;

6. стабільне у значних обсягах виробництво електричного струму мало залежить від погодних умов;

7. відсутність шкідливих викидів;

8. можливість будівництва електростанцій з різною потужністю й використання різних типів пального для виробництва електричного струму.

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість».

 

Уявіть, що вам, як інвестору, запропонували вкласти кошти у розвиток підприємства целюлозно-паперової промисловості Житомирської області. Що це буде за підприємство? Чи буде вигідним ваше капіталовкладення? Чому? Розкажіть про проблеми та перспективи даної галузі в цілому в нашій державі.

 

doc
Додано
7 травня
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку