Година спілкування "Будь обережний з вогнем"

Про матеріал
Метою цього заходу є знання в учнів з питань пожежної безпеки;навчитися швидко оцінювати небезпечні ситуації, приймати оптимальне рішення щодо їх подолання; виховувати бережне відношення до свого здоров'я.
Перегляд файлу

 

 

                          

Година спілкування

 

 

 

 

 

 

Підготувала

                                                             Класний керівник

                                                             10 –го класу

                                                             Бабій Л.Є.

 

 

Година спілкування «Будь обережний з вогнем»

Мета: закріпити знання учнів з питань пожежної безпеки; сформулювати навички правильних дій при пожежі; навчитися швидко оцінювати небезпечні ситуації; приймати оптимальне рішення щодо їх подолання; активізувати пізнавальну та творчу діяльність школярів; виховувати бережне відношення до свого здоров’я.                            

                                                                   «Пам ’ятай! Життя є дар,

                                                                     І той, хто його не цінує,

                                                                    Цього дарунку не заслуговує»

                                                                                         Леонардо да Вінчі                                                         

  Ми живемо на прекрасній планеті Земля. Це єдина планета, де є блакитні озера та річки, зелені ліси та гаї, різноманітні звірі й птахи, які роблять чудовою і цікавою кожну мить людського життя. Але, нажаль, життя, як бачимо, не завжди протікає спокійно. Кожного дня ми з вами слухаємо новини. Скільки серед них прикрих, про нещасні випадки, стихійні лиха, які зненацька спіткали мирних громадян. Якими буде наше майбутнє? Це питання постає перед кожною людиною. Адже ніякі блага цивілізації не замінять чистого повітря, прозорої води та нешкідливого харчування. Як важливо у таких ситуаціях, щоб людина не розгубилася, взяла себе в руки й пригадала, як поводитися за таких обставин, як урятуватися самій й допомогти вижити іншим. Сьогодні важко уявити собі таку галузь людської діяльності, де б не використовувався вогонь. Але не обережне поводження з вогнем може призвести до біди. Статистика говорить про те, що щорічно в світі відбуваються понад 5 мільйонів пожеж. Щогодини у вогні гине одна людина, двоє - отримують опіки та  травми, кожен третій із загиблих - дитина.

    Ось чому нам треба знати правила безпеки поведінки з вогнем. Наслідком неправильного та необережного поводження з вогнем є пожежа.

    Давайте пригадаємо визначення «Пожежа».

    Пожежа - це не  контрольоване горіння, що знищує матеріальні цінності, створює загрозу для життя людей, тварин, негативно впливає на навколишнє середовище.

    Під час пожежі небезпеку для життя людей становить вогонь і дим.

    Вогонь спричиняє опіки, а від диму можна учадіти.

    Пожежа - це явище, яке нікого не може залишити байдужим. Не допустити, щоб вогонь з доброго помічника перетворився у небезпечного ворога - обовязок усіх і кожного з нас.

     Отож, сьогоднішнє наше  заняття буде підсумком ваших знань основ безпеки життєдіяльності. Ми будемо відгадувати загадки, проводити досліди та відгадувати кросворд  т. ін.

                                  Перебіг заняття

Діти, я отримала загрозливого листа, але не знаю, хто його написав. Може ви здогадались?

«Якщо ви не відгадаєте мої загадки, то я спалю всі школи і всі будинки. А загадки мої такі:

 1. Хто я такий?

2. Де я ховаюся?

3. Як мене перемогти?

Підпис: злий В.» Це злий вогонь.

                                                              

                           Лишає він страшні сліди,

                            Усе він пожирає.

                           А як даси йому води-

                           Відразу помирає.  (Вогонь

 Спішить, сурмить:

 -Дорогу дай!

  Моргає синім оком.

 Примчиться швидко і біда

  Людей обійде боком.    ( Пожежна машина)

 

            Деревяні хлопці

            Лежать у коробці.

            Коли з ними граються,

           То вогнем займаються.   ( Сірники )

 

                     Він жовтенький і сипучий,

                     У дворі лежить у кучі.

                     Якщо хочеш - можеш брати

                      І фортецю будувати

                      Тільки воду мусиш мати.    ( Пісок )

        

 До пори вишу,

 До пори мовчу,

 А вогонь зачую

 -І сичу, й лютую.   ( Вогнегасник )

 

               Червона корова всю солому

               на чорне борошно змолола.

                                           ( Вогонь, попіл)

     На пожежі не зіваєм.

     Як пожежних викликаєм?   ( 101 )

 

        Чим вогонь гасити будем,

        Якщо воду не здобудем?     ( Пісок, земля )

                                          

                Маленька зірка відлетіла,

                Багато лиха наробила.    ( Іскра )

 

 Валить дим-

 Будь обережний,

 Викликай мерщій…            ( Пожежних )

 

  

Я думаю ви вже готові відповідати на мої запитання.

                         Отже, « Запитання-відповідь»

  1. Як у медицині називається хворобливий потяг до підпалів?

( Піроманія )

  1. У яких випадках для гасіння пожежі застосовується авіація?

( Для гасіння лісових пожеж )

  1. З якого дерева роблять сірники? ( Осика )
  2. Як називаються тривожні удари дзвону, що скликають людей на боротьбу з пожежею?   ( Набат )
  3. Назвіть давньогрецького міфічного героя, який викрав у богів з Олімпу вогонь і передав його людям. (Прометей)
  4. Яке старовинне свято супроводжується стрибками через вогонь ? (Івана Купала)
  5. Для чого жителі середньовічних міст використовували величезні, довжиною до півтора метра, шприци ? (Для гасіння пожеж.)
  6. Яке паливо видобувають на болоті? (Торф)
  7. За яким номером телефону потрібно звертатися у випадку виникнення пожежі? (101)
  8. Чому не можна гасити пожежу на електроприладах водою? (буде замикання або пораження струмом)
  9. Що може статися через витік газу? ( Вибух)
  10. Чи можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у  приміщення почне приступати свіже повітр’я, яке прискорює горіння).
  11. Чому у дитячих закладах двері приміщень відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації  не створюється велике скупчення людей).
  12. Чому не можна кидати у вогонь аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки – вибухонебезпечні).
  13. На що необхідно лити воду під час гасіння: на вогонь чи палаючий предмет?   (На палаючий предмет).
  14. Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора з нього пішов дим?   (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, покликати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).
  15. Головна вогнегасна речовина?   (Вода).
  16. Де в задимлених приміщеннях потрібно шукати дітей?                 

   (У шафі, під ліжком, під столом).

  1. Що потрібно зробити перед тим, як вийти з дому?                     

   ( Все вимкнути з мережі).

  1. Яка бочка небезпечніша: наповнена бензином чи порожня з – під бензину? ( Найнебезпечніша порожня, оскільки може статися вибух парів бензину)

  

 

А зараз проведемо цікаві досліди

 

  Дослід 1. Запалена свічка накривається склянкою. Вогонь погас. Чому?  (Для горіння потрібен кисень).

Дослід 2. Беремо 2 склянки: з водою і спиртом. Не розповідаючи, що в склянках, запалюємо їх. Чому в одній склянці горить, а в іншій – ні?  (Потрібна горюча речовина.)

 

                      На дошці дві колонки.

У першій записані назви речовин, а у другій -  їх властивості. Стрілками  вкажіть властивості кожної речовини.

 Бензин                                               спалахує

 Ганчір’я                                              жевріє

 Мармур                                              жовтіє

 Пісок                                                   гасить воду

Дерево                                                горить

Порох                                                   вибухає

Сніг                                                       тане

Вуглець                                               коптить

Кисень                                                 сприяє горіння

 

Найкраще запамятовується навчальний матеріал, коли                                           уявити, що може статися у життєві ситуації.

  1. Ти з друзями вирішив напекти картоплі,  на лісовій галявині. Розклали вогнище, пішли мити картоплю до струмка. В цей час вогонь перекинувся на купку хмизу. Чого не передбачили? В чому причина пожежі? Що треба робити?
  2. Після збору городини ти допомагав батькам прибирати город і спалювати бадилля. Тато просив бути обережним. Чому? Чого слід остерігатися?

 

  1. Поспішаючи в гості, ви не повністю закрили кран газової плити, а йдучи щільно зачинили усі вікна. Повернувшись із гостей. Ви відчули запах газу. Що ви будете робити у даній ситуації ?

 

  1. Як дихати під час пожежі?

 

  1. Як допомогти людині, на якій загорівся одяг?

 

 

  1. Як загасити  пожежу в квартирі  на початковій стадії горіння?

 

 

  1. Пожежа у сусідній квартирі батово - верхового будинку. Ваші дії після виклику пожежної охорони.

 

 

 

      Я таки хочу  знати , чого ж ви навчилися, тому у підсумку нашого заняття проведемо тест….                                        

                                                     «ТЕСТ »

 

1.     Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?

а) зателефоную по 101;

б) покличу на допомогу сусіда;

в) втечу, нікому нічого не сказавши.

 

2.     Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?

а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;

б) буду просуватися до виходу;

в) закрию рот і  ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.

 

3.     Загорілася електромережа , ваші дії?

а) буду гасити її водою;

б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;

в) буду кликати на допомогу.

 

4.   Що робити, якщо на вас загорівся одяг?

а) буду бігати, зриваючи одяг;

б) впаду, буду кататися, збиваючи полум’я;

в) завернуся у ковдру.

 

5.     Що треба  робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?

а) ввимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;

б) буду гасити водою;

в) спробую винести сковороду до сміттєвого відра  і вилити туди олію.

 

6.     Ви розпалюєте газову колонку або духовку газової плити. Сірник згас, а  ви  не  встигли запалити газ, що ви будете робити?

а) дістану новий сірник і ще раз спробую підпалити;

б) перекрию газ;

в) перекрию газ та перевірю тягу

 

7.  Якими будуть ваші дії, якщо вас відрізало вогнем у квартирі на п’ятому поверсі?

а) вологими рушниками  закрию щілини по периметру двері, скоротивши приток диму;

б) відкрию вікно і покликаю на допомогу;

в) зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану спускатися;

г) стану голосно кричати.

 

 

8.   Що ви будете робити, якщо побачите, як на лісовій полянці горить мину-лорічна трава?

а) пройду мимо;

б) намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;

в) повідомлю про пожежу дорослим

 

9.     Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?

а) зупиню, роз’ясню, що це — небезпечно;

б) пройду мимо;

в) намагатимусь звернути увагу дітей на інші більш  безпечні заняття.

 

 У житті , доволі часто, люди асоціюють себе із різними предметами  із навколишнього середовища, тваринами, деревами , квітами тощо. Уявіть себе на декілька секунд вогнем: іскрою, яскравим полум’ям. Зараз мені  б хотілося ваші думки щодо вогню. Свою відповідь розпочніть фразою:  «Якби я був вогнем….. » ( висловлювання учнів)

    

        Заключне слово вчителя

   Закінчуючи наше спілкування, я хочу вам , дорогі діти, побажати , щоб вогонь у вашому житті був тільки другом. І всяка біда вас завжди минала стороною.

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бабій Лариса
Додано
8 березня 2020
Переглядів
1431
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку