Година спілкування "Небезпечні речовини та предмети, які створюють небезпеку для здоров’я і життя"

Про матеріал
Мета: виховання почуття відповідальності за своє життя та життя інших людей, формування у дітей пильності та спостережливості до предметів, що їх оточують: на вулиці, в транспорті, в приміщеннях; донесення інформації про вибухонебезпечні предмети й речовини, про їхню загрозу життю та здоров'ю. Обладнання: мультимедійні засоби для перегляду презентації та відеоролику про вибухонебезпечні предмети, порожні аерозольні балончики, на яких зображено застережні знаки: «Легкозаймиста», «Вибухова», «Отруйна» речовини, малюнки
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Камянська спеціальна загальноосвітня школа - інтернат» Запорізької обласної ради

                                                                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування

Небезпечні речовини та предмети, які створюють небезпеку для здоров’я і життя.

 

 

 

 

 

 

 

                               Вихователь:

 Волкова Т.М.

 

 

 

2015

 

Тема. Небезпечні речовини та предмети, які створюють небезпеку для здоров’я і життя.

Мета:  виховання почуття відповідальності за своє життя та життя інших людей, формування у дітей пильності та спостережливості до предметів, що їх оточують: на вулиці, в транспорті, в приміщеннях; донесення інформації про вибухонебезпечні предмети й речовини, про їхню загрозу життю та здоров'ю.

Обладнання: мультимедійні засоби для перегляду презентації та відеоролику про вибухонебезпечні предмети, порожні аерозольні балончики, на яких зображено застережні знаки: «Легкозаймиста», «Вибухова», «Отруйна» речовини, малюнки

Хід уроку:

I. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Робота з ілюстраціями

− Ви вже знаєте про пожежонебезпечні предмети. Адже це можуть бути сірники, запальничка, праска і навіть телевізор.

-Розгляньте малюнки. Скажіть чи правильно чинять діти? Поясніть чому.

-Що означає цифра 101?

-Коли треба викликати пожежників?

2.Робота над тестами

− Діти, а зараз вам потрібно дати відповідь на запитання. Правильну відповідь позначити «+», а не правильну «-».

1) Коли горить в кімнаті вогонь, треба включити світло. (-)

2) При пожарі треба телефонувати 103. (-)

3) Чи можна гратись з сірниками? (-)

4) Чи можна залишати вогонь без нагляду? (-)

5) Під час пожежі треба ховатись під ліжко. (-)

6) Під час пожежі треба викликати пожежну службу. (+)

7) При пожежі – не панікуй! (+)

8) Гасити вогонь потрібно водою або піском. (+)

9) По можливості треба змочити тканину і прикрити нею ніс та рот. (+)

10) Не гаючи часу, повідомити про пожежу комусь із дорослих. (+)

III. Мотивація навчальної діяльності

1.Повідомлення теми і мети заняття

− Діти, вам потрібно розгадати анаграму,а правильна відповідь це тема нашого заняття.

Н б е п і е н ч е з

1 3 7 6 10 2 9 8 4 5

е о р и н и в ч

2 4 1 8 7 6 5 3

ТА

е м и е п т р д

6 5 8 3 1 7 2 4

(Небезпечні речовини та предмети)

IV. Первинне сприйняття і осмислення матеріалу

1.Робота над презентацією

ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНІ ПРЕДМЕТИ

Крім пожежонебезпечних предметів, є вибухонебезпечні. Назва цих предметів свідчить, що вони небезпечні, бо можуть вибухнути.

Це – аерозольні балончики, якими користуємося в побутті: лак для волосся, засоби від тарганів тощо. Крім того, аерозольні балончики можуть стати й пожежонебезпечними, тобто загорітися.

Щоб попередити біду, на балончиках пишуть: «Берегти від дітей!», « Берегти від вогню!», «Не розпилювати біля відкритого вогню!», «Не проколювати і не розбивати після використання!» Дотримуйся цих застережень!

 

2. Розповідь з елементами бесіди

Небезпечні також предмети побутової хімії: лаки, фарби,розчинники, есенція, а також пральні порошки, засоби для миття посуду, засоби від тарганів. Вони отруйні і вибухонебезпечні, повинні зберігатися окремо, наприклад, в коморі.

До вибухонебезпечних предметів в наші дні можна віднести будь-яку речовину або предмет, який здатний вибухати і заподіювати чимало біди тим, хто не уміє з ними поводитись. Найпильніша увага зараз приділяється таким «дитячим» розвагам як петарди. Ці предмети здатні розриватися в руках людини, що не уміє з ними поводитися.

Відомі випадки, коли діти залишалися без верхніх або нижніх кінцівок тіла, без очей і т.д. Щоб уникнути нещасних випадків, слід точно знати інструкції по вживанню петард в побуті. Займатися цим повинні дорослі люди, добре розуміючі наслідки від неправильного їх вживання.

3.Робота над пам’яткою 

Пам’ятай! Небезпечними предметами можуть стати тільки тоді, коли не дотримуватися правил користування ними!

4.Робота над ілюстраціями

-Розгляньте малюнки. Чому на аерозольних балончиках поміщають застережні написи?

-Чи можна назвати поведінку дітей безпечною?

-Чим це небезпечно для їхнього здоров’я?

 

V. Узагальнення і систематизація знань учнів

Легкозаймиста речовина Вибухова речовина Отруйна речовина

− Діти, скажіть, а які ви знаєте :

• Легкозаймисті речовини

• Вибухові речовини

• Отруйні речовини

− Діти, давайте прочитаємо разом текст в нашому підручнику.

Запам’ятайте ці застережні знаки та що вони означають!

Однак тобі можуть трапитися вибухонебезпечні предмети, на яких відсутні застережу вальні написи.

Вони залишалися в землі після останньої війни. За ці роки вони покрилися товстим шаром іржі. Іноді важко розпізнати бомби, гранати, міни, патрони, снаряди. На них можна натрапити на виораному полі, біля котловану на будівництві, у яру, розмитому водою, тощо.

Якщо ти побачив такий предмет, не підходь до нього близько, не бери його в руки. Від найменшого дотику до нього може статися вибух величезної сили.

2.Робота з відео

− Діти, подивіться відео. Будьте уважними.

− Скажіть, що забороняється робити?

1. Торкатись невідомого предмета.

2. Підійматись або перекочувати з місця на місце.

3. Закопувати у землю.

4. Розпилювати або розбирати снаряд.

5. Кидати у воду.

6. Кидати у вогнище.

− Скажіть, а що потрібно робити правильно?

1. Запам’ятати місце знахідки.

2. Відійти якомога далі.

3. Покликати дорослих.

4. Повідомити рятувальників за номером: 101.

3.Робота над пам’яткою

− Діти, уважно прочитайте пам’ятку. Хто може прочитати ії напам’ять?

Пам’ятай! Якщо ти виявив вибухонебезпечний предмет, повідом про цю страшну знахідку дорослих або зателефонуй до міліції за номером 102.

4.Складання пам’ятки(Квітка з пелюстками)

− Діти, давайте з вами разом складемо пам’ятку Незвичайну, а семіцвітку.Кожне правило має свій колір.

Правило 1. Не куштуй ніяких ліків. Неправильно прийняті ліки можуть виявитися отрутою. (білий)

Правило 2. Пральні порошки, засоби для миття посуду, засоби від тарганів – це побутова хімія. Не відкривай жодних упаковок з побутовою хімією. (оранжевий)

Правило 3. Не користуйся отруйними і легкозаймистими речовинами без дорослих. (коричневий)

Правило 4. Незнайомі предмети до рук не бери. (чорний)

Правило 5. Не піднось до вогню предмети з позначкою «вибухонебезпечно!».(червоний)

Правило 6. Не залишай без нагляду включенні побутові прилади. (синій)

Правило 7. Пам’ятай, що означають застережливі знаки. (жовтий)

− Скажіть чому наша квітка має саме такі кольори?

5.Робота з друкованим зошитом

− Діти, відкрийте свої друковані зошиті виконайте завдання. Вам потрібно підписати, що означають намальовані знаки.

6. Робота над ситуацією

− Давайте уявимо ситуацію. Ви граєтесь в парку і побачили незнайомі предмети(бойові снаряди). Що ви будете робити?

( зателефонувати до міліції - 102)

Діалог дітей і працівника міліції

− Доброго дня!

− Доброго.

− Я вас слухаю.

− Мене звати…Ми знаходимось в парку.. Ми знайшли снаряд..

− Нічого не чіпайте відійдіть подалі. Ми зараз будемо.

7.Гра»Так чи Ні»

− Діти, давайте пограємо з вами у гру. Я буду казати вам твердження, якщо воно правильне то плескайте в долоні,а якщо не правильне то тихенько сидіть , як мишенята.

o Будь-який електроприлад не можна залишати без нагляду. (+)

o Телефон швидкої допомоги – 104. (-)

o Якщо захворів, візьми ліки в аптечці.(-)

o Порядок в оселі потрібен не лише для краси, але й для безпеки.(+)

o Якщо у будинку з’явилися таргани, не чекай батьків, а сміливо знищуй їх засобами від комах.(-)

VI. Підсумок уроку

Підсумкова бесіда

− Згадайте, про що ми говорили на занятті.

− Що нового взнали?

− Що запам’ятали?

− Чому навчились?

 

docx
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
3227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку