Година спілкування з гендерної рівності “Я – хлопчик, я – дівчинка, ми – різні, ми – рівні”

Про матеріал

Розробка сценарію години спілкування “Я – хлопчик, я – дівчинка, ми – різні, ми – рівні” пропонується для роботи вчителям початкових класів. У рамках соціально-профілактичної акції "16 днів проти гендерного насильства» завдання вчителя надати

учням інформацію з гендерних питань в доступній для них формі. Показати, що дівчатка і хлопчики мають рівні права та рівні можливості на зрозумілих сюжетних лініях з використанням ігор та конкурсних завдань. Включити хлопчиків і дівчаток у спільну роботу, вчити їх співпрацювати творчо і злагоджено.


Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Година спілкування

з гендерної  рівності

 

 “Я – хлопчик, я – дівчинка,

 ми – різні, ми – рівні”

в рамках соціально-профілактичної акції

«16 днів проти гендерного насильства»

 

 

 

Підготувала:   

Абинский район. Рейдовое мероприятие - Новости в Краснодаревчитель початкових класів:                                                                               Литвиненко Наталія Григорівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Мета:

  • надати учням інформацію з гендерних питань в доступній для них  формі, показати, що дівчатка і хлопчики мають рівні права та рівні можливості на зрозумілих сюжетних лініях з використанням ігор та конкурсних завдань;
  • включити хлопчиків і дівчаток у спільну роботу, вчити їх співпрацювати творчо і злагоджено;
  • сприяти згуртуванню  дитячого колективу;
  • формувати навички колективізму, позитивне ставлення до протилежної статі;
  • виховувати почуття дружби, взаємоповаги.

Хід заняття

 

Звучить пісня “З чого саме ... створені наші дівчатка...

                                           ... створені наші хлопятка”

 

  1. Організаційний момент. Наш  сьогоднішній урок незвичайний і розпочнемо ми його з того, що ви сядете за парти, де і з ким  вам схочеться.

Вже пролунав веселий дзвінок,

Всіх запросив на цікавий урок.

Ось і питання – на дошку дивись,

З нами своїми знаннями ділись.

    - З яким настроєм прийшли на виховну годину? Чого очікуєте?  Що не хотіли б, аби відбулося?

2. Щоб дізнатися, над чим працювати, треба кросворд хутчіш розвязати.

 

 

М

И

Р

У

 

 

К

О

Н

В

Е

Н

Ц

І

Я

 

 

П

Р

А

В

О

 

 

 

З

А

К

О

Н

И

 

Д

І

В

Ч

А

Т

К

А

Ч

А

Р

І

В

Н

І

С

Т

Ь

 

 

 

Ж

И

Т

Т

Я

М

У

Ж

Н

І

С

Т

Ь

 

  1. Чого прагнуть люди у всьому світі? (миру)
  2. Угода, міжнародний договір з певних питань. (конвенція)
  3. Те, що ти можеш робити, те, у чому тобі не можна відмовити. (право)
  4. Загальні правила, закономірності, за якими живуть люди в суспільстві, державі. (закони)
  5. Станьмо ж разом, друзі, хлопчики й ...(дівчатка). (В.Дон)
  6. Риса, притаманна представницям жіночої статі. (чарівність)
  7. Що є найціннішим для людини? (життя)
  8. Що ми найбільше цінуємо в характері представників чоловічої статі.            (мужність)

Уважно подивіться на відповіді, відгадайте, яка тема нашого уроку? “Я – хлопчик, я – дівчинка, ми – рівні”.

Щоб урок був цікавим, проведемо  змагання (поділ на дві команди, кожна команда обирає капітана, назви команд записуються на дошці).

3. Гра “Встанови асоціацію”.

-Діти, з чим асоціюються у вас слова: “дівчинка”? (завдання для першої команди) , “хлопчик”? (завдання для другої команди).

4. Гра “Мікрофон” (учні пояснюють свій вибір)

- Чому дівчаткам  нецікаво з хлопчиками?

- Чому хлопчики вважають дівчат нецікавими  співрозмовниками?

- Що ви вкладаєте в зміст слова “дружити”?

- Що означає “вміти дружити” і за що ми цінуємо друзів?

- Кого ми називаємо другом?

Зрозуміти відповідь на це запитання допоможе гра. Позмагайтеся, яка з двох команд за одну хвилину добере більше дієслів, щоб закінчити речення:

Друзі можуть разом ...

5. Гра “Мирилки”

Пропоную вам гру, яка допоможе вам навчитися “розрядити” будь-яку конфліктну ситуацію, встановити дружні відносини.

(Діти стають в коло (х-д-х-д), передають один одному м”яч і при цьому називають сусіда різними необразливими словами. Це можуть бути назви квітів, дерев, фруктів: “А ти - лимончик” або щось приємне: “Ти - моя радість”.

6. Гра “Перетворення”. (Хлопчикам пропонується уявити себе дівчатками , а дівчаткам – хлопчиками).

- Заплющіть очі і уявіть, чим ви займаєтесь ( улюблені справи), як ви живете, про що думаєте, про що мрієте, чого вам хочеться. (Діти розповідають про свої враження).

Також з моменту свого народження кожна дитина, знову ж таки, і хлопчик, і дівчинка, має право на індивідуальність – власне ім”я й отримання громадянства. Для цього немовля реєструють (записують у державних документах його прізвище, ім”я  та по батькові, дату народження, імена батьків, місце, де дитина народилася). Дитина стає справжнім громадянином, а на підтвердження цього отримує свідоцтво про народження. Отже, і в цьому праві дівчатка і хлопчики рівні. До речі, ви помітили, що нерідко жінки й чоловіки мають співзвучні імена?

7. Тема наступного дослідження  - професії. Чи можемо ми чітко розмежувати їх на суто чоловічі  і суто жіночі. Завдання для першої команди – за 1 хв назвати якомога більше чоловічих професій. Завдання для другої команди – жіночих.

Учитель: Сьогодні багато жінок у бізнесі, політиці, а серед чоловіків – кулінари, перукарі, візажисти. Відомо, що шеф-кухарями ресторанів найчастіше працюють чоловіки, а в сім”ї готує  жінка. Педагог – суто чоловіча професія. Видатні педагоги – переважно чоловіки. Однак сьогодні у школах працює лише 6% учителів-чоловіків, а серед вихователів дитсадків – немає жодного.

8. Підведення підсумків.

Наш година спілкування підходить до кінця.

Сьогодні на численних прикладах ви побачили, що дівчатка і хлопчики різні, але попри це – вони рівні. Рівні, бо дівчатка ні в чому не поступаються хлопчикам: ні у вмінні логічно мислити, ні у вмінні творчо працювати, співпрацювати і висловлювати свої думки. Вони такі ж спритні і вправні, такі ж кмітливі і вдумливі. Отже, вони заслуговують на повагу, як і всі жінки, які народжують дітей, доглядають за ними, вчать говорити, ходити, перуть, готують їжу, створюють затишок удома. Та ще й працюють так само, як чоловіки. Жінкам дуже нелегко в житті. Та якщо вони відчувають чоловічу підтримку, то можуть впоратися з усіма справами і залишатися ніжними, добрими, гарними і чарівними.

Ви зрозуміли, що надійний друг може бути і дівчинкою, і хлопчиком. Я думаю, що тепер наші дівчатка більше ніколи не будуть вважати хлопчиків нецікавими, а хлопчики ніколи не ображатимуть дівчаток, а навпаки будуть їх захищати. Ви всі переконалися, що існує багато справ, які можна, які необхідно, які цікаво робити разом. Лише разом і дівчаткам, і хлопчикам можна виступати єдиною командою. Лише разом і дівчатка, і хлопчики можуть стати сильною командою, девізом якої буде “Я – хлопчик, я – дівчинка, ми – рівні”.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
17 квітня 2018
Переглядів
5539
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку